Gezondheid alle pijlers

Nu echt gestopt met roken

09-11-2012 10:17 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ladies,

Maandag avond heb ik mijn laatste sigaretje gerookt en heb dapper besloten het nooit meer te doen. na 4 dagen zakt de moed me al in de schoenen... Ik snak naar zon goor ding!! Wie o wie is ook net gestopt en praat mee? Niet teveel over sigaretten!!!!
Kom op meid! Je hebt al vier dagen niet gerookt! Dat is toch al super knap! Nu misschien even afleiding zoeken?
ja schiet al mooi op!!! Druk aan het werk vandaag, vanavond een verjaardag en op tijd bed in! Vind het wel heavy hoor maar ja eens moet ik er door heen!
afleiding zoeken, afleiding zoeken!!
Goedzo, je hebt de stap gezet, en nu volhouden!

Merk je al dat je beter kan ruiken en meer energie en tijd hebt?

Ervaar het als een feestje en weet dat je die sigaretten echt niet nodig hebt.

Ik ben nu alweer zo'n 5 weken van de sigaretten af en wanneer ik werkelijk hunker naar zo'n stinkstokje dan neem ik een nicotine zuigtablet. Voor mij werkt dat

Hou vol!!!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Succes meid! Altijd als ik lees of hoor dat iemand anders stopt denk ik, dat wil ik eigenlijk ook wel. Zo stoer zijn om die stap te nemen. Maar het is zo lekker! En ik weet dat het me nu toch niet gaat lukken. We zijn aan het verbouwen en dan is dat zo lekker. Maar het scheelt dat het roken bij mij zich beperkt tot het weekend en af en toe 's avonds. Eens ga ik de stap nemen!
Knap! Hou vol, hou vol! Je bent al een stuk op de goede weg, nu blijven doorzetten. Heel veel succes!

@Vilma: je tekst komt wat ongeloofwaardig over als ik naar je ava kijk;)
wat je water geeft, groeit
quote:chocokat schreef op 09 november 2012 @ 10:36:

Knap! Hou vol, hou vol! Je bent al een stuk op de goede weg, nu blijven doorzetten. Heel veel succes!

@Vilma: je tekst komt wat ongeloofwaardig over als ik naar je ava kijk ;)Oh, das een potlood
Joh, je bent al door de meest ellende heen het wordt vanaf nu steeds leuker..
quote:Vilma schreef op 09 november 2012 @ 10:40:

[...]

Oh, das een potlood Ah, ok
wat je water geeft, groeit
Wat gebeurt er in je lijf, wanneer je stopt met roken:

Na 20 minuten:

De bloeddruk begint zich te normaliseren; de hartslag wordt normaal. De lichaamstemperatuur van handen en voeten stijgt naar normale waarde.

Na 8 uur:

Koolmonoxide in het bloed gaat naar normale waarde, is samen met nicotine in het lichaam al gehalveerd. Het zuurstofniveau in het bloed is verhoogd naar een normaal niveau.

Na 24 uur:

Het risico op een hartaanval begint lager te worden. Er is geen nicotine meer in het lichaam. Op dit moment is alle koolmonoxide uit het lichaam. Het zuurstofgehalte van het bloed verbetert. Vooral mensen met ernstig COPD (chronische aandoening van de luchtwegen) merken dit goed. Zij kunnen na het stoppen met roken gemakkelijker inspanningen leveren dan voorheen. Na 24 uur beginnen de longen met het opruimen van slijm en andere resten van het roken.

Na 48 uur:

De zenuwuiteinden herstellen zich, het vermogen om te ruiken en te proeven (smaak en reuk) zijn intussen aanzienlijk verbeterd.

Na 72 uur:

De bronchiale buizen in de longen ontspannen zich; het ademhalen gaat gemakkelijker en u krijgt meer energie.

Na 2 weken tot 3 maanden:

De bloedcirculatie verbetert. De longcapaciteit en longfunctie zijn tot 10% verbeterd. Lopen wordt gemakkelijker.

Na 3 tot 9 maanden:

Symptomen als hoesten, piepen, verstopping van de sinussen, vermoeidheid, kortademigheid en benauwdheid zijn aanzienlijk minder aanwezig. De trilhaartjes in de longen en de luchtpijp herstellen zich, waardoor het vermogen om de longen te reinigen wordt verbeterd en de kans op infecties wordt verkleind. De algemene energie van het lichaam groeit. De longfunctie is tussen de 10% - 30% verbeterd. Hoe groter de verbeteringen zijn, hoe meer energie u voelt.

Na 1 jaar:

Het risico op hart- en vaatziekten (waaronder een hartinfarct) is met de helft gereduceerd. Stoppen met roken geeft betere vooruitzichten op herstel na een hartinfarct. Na een jaar is er 50% minder kans op herhaling van een infarct. Na een jaar niet meer roken is er 40% minder kans op overlijden.

Na 5 jaar:

Het risico van longkanker is ondertussen gehalveerd.

Na 10 jaar:

Het risico op longkanker is inmiddels hetzelfde als voor mensen die nog nooit gerookt hebben. Pre-carcinogene cellen (voorstadium van kanker) zijn vervangen door gezonde cellen; het risico op andere kankervormen (mond-, keel- en blaaskanker) is verminderd.

Na 15 jaar niet meer roken heeft u net zo veel kans om een hartaanval of kanker te krijgen, als iemand die nooit heeft gerookt!!!

Dit lijstje heb ik veeeeeel aan gehad!

Elke keer als ik een sigaret op wilde steken, dacht ik er aan dat ik dan weer op "nul" stond, weer helemaal overnieuw moest beginnen. Het heeft me door de eerste (moeilijkste!) weken heen gesleept!

Ik had het uitgeprint en aan de muur hangen, en eentje op zak.

Ben intussen 2 jaar gestopt met roken.

Misschien helpt t jouw ook. Succes!!!!
Ik ben vorige week vrijdag gestopt, heel plotseling, verraste mezelf ermee . Niet eens mijn pakje leeggerookt, opeens was het klaar. De eerste twee dagen vond ik hel, nu gaat het eigenlijk wel goed. Denk wel regelmatig dat ik zo'n zin heb in dat momentje met mijn sigaret.. maar wanneer iemand in mijn buurt er één opsteekt denk ik alleen maar bwugh, vies. Dus, een beetje dubbel. Blijkbaar vooral de emotionele verslaving. Gaat denk ik nog wel een tijdje duren voor we dat kwijt zijn . Maar hou vol, ik weet zeker dat het op den duur ook weer doodnormaal wordt dat we niet roken ipv zoals nu, dat het nog steeds zo normaal voelt om wél te roken.
Ik ben ook gestopt, mijn stok achter de deur is de gedachte aan mijn ouders, die allebei zo hebben gestreden tegen kanker, in verhouding tot dat, is voor mij stoppen met roken, peanuts!

Hou vol TO je kan het!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik ben ook gestopt!

Sinds vorige week dinsdag en het valt me best mee.

Heel soms voel ik die drang om te roken maar dan ga ik gewoon bewust ergens anders aan denken...

Zet em op!!
Ook een voor Pastiche en Neurogenesis.
Vil thanks!
Dank je!
Wat mij erg hielp was elke dag realiseren dat het me was gelukt om weer een dag niet te roken. Was ik heel trots op: vandaag weer een dag niet gerookt, weer een stapje verder! Want als je dan op een zwak moment toch een sigaret opsteekt, begint het stoppen weer helemaal opnieuw en dat wil je echt niet..

Veel succes dames!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven