Obstipatie... Auw :(
vrijdag 12 februari 2010 om 14:14
Sinds een paar dagen enorm last van m'n stoelgang.
Eergister voor het werk even snel naar de wc maar bleek niet makkelijk te gaan. Deed zeer en was heel hard maar heb het eruit gekregen.
Gister wederom hetzelfde verhaal maar toen heb ik het opgehouden omdat ik anders veels te laat was.
Nu vandaag was er weer de drang maar deed zo ontzettend pijn en kwam ook helder rood bloed uit maar geen ontlasting.
Een klysma gehad (microlax ongeveer een uurtje geleden en deed weinig kwam iets maar voel 'iets' zo ontzettend dwars zitten nog)
Iemand tips voor mij? Want het huilen staat me nu nader dan lachen
Dokter ook gebeld, die raadde aan naar de drogist te rijden voor zet pillen (ook gedaan) maar daarna nog een keer gebeld en ze zei dat ik maar rustig moest blijven en even afwachten...
Eergister voor het werk even snel naar de wc maar bleek niet makkelijk te gaan. Deed zeer en was heel hard maar heb het eruit gekregen.
Gister wederom hetzelfde verhaal maar toen heb ik het opgehouden omdat ik anders veels te laat was.
Nu vandaag was er weer de drang maar deed zo ontzettend pijn en kwam ook helder rood bloed uit maar geen ontlasting.
Een klysma gehad (microlax ongeveer een uurtje geleden en deed weinig kwam iets maar voel 'iets' zo ontzettend dwars zitten nog)
Iemand tips voor mij? Want het huilen staat me nu nader dan lachen

Dokter ook gebeld, die raadde aan naar de drogist te rijden voor zet pillen (ook gedaan) maar daarna nog een keer gebeld en ze zei dat ik maar rustig moest blijven en even afwachten...
vrijdag 12 februari 2010 om 14:50
Ja laxeer tablet ook al aangedacht maar dat raadde de dokter af. Gezien ik geen buikpijn of krampen heb maar 'hem' zeg maar net bij het laatste stukje vast heb zitten.
Normaal gesproken ga je naar het toilet lekker zonder idee alles erui maar ik nu naar het toilet wetende dat het zeer gaat doen, en zie het ook min of meer voor me.. Plus dat als je bloed in de wc pot ziet niet echt gerustellend is en lekker relaxed ontlasten zeg maar.....
Normaal gesproken ga je naar het toilet lekker zonder idee alles erui maar ik nu naar het toilet wetende dat het zeer gaat doen, en zie het ook min of meer voor me.. Plus dat als je bloed in de wc pot ziet niet echt gerustellend is en lekker relaxed ontlasten zeg maar.....

vrijdag 12 februari 2010 om 14:56
Lactulose kun je ook doen inderdaad, dat is een soort (hele gore ) suikersiroop die je moet drinken, een soort mild laxeermiddel zeg maar. Ik mocht het ook toen ik zwanger was, dus heel heftig is het niet lijkt me. Kun je bij de apotheek kopen.
Wat als je gewoon op de wc gaat zitten met een leuk tijdschrift ofzo? Niet aan de wc denken maar ontspannen bladeren en kijken wat er gebeurt
Wat als je gewoon op de wc gaat zitten met een leuk tijdschrift ofzo? Niet aan de wc denken maar ontspannen bladeren en kijken wat er gebeurt
vrijdag 12 februari 2010 om 14:57
Ik loop altijd bijna leeg als ik een fles druivensap op heb (calculeer ik in, maar ik vind het echt zooooo lekker dat ik het soms gewoon WIL).
Wanneer je obstipatie echt al bij de uitgang zit komen verzachtende middeltjes daar natuurlijk lastig bij. Dus voor nu zou ik gewoon zoveel mogelijk gaan bewegen. Te voet om een fles druivensap dus .
Wanneer je obstipatie echt al bij de uitgang zit komen verzachtende middeltjes daar natuurlijk lastig bij. Dus voor nu zou ik gewoon zoveel mogelijk gaan bewegen. Te voet om een fles druivensap dus .

vrijdag 12 februari 2010 om 14:57
quote:nickymz schreef op 12 februari 2010 @ 14:50:
Neem een pijnstiller.
Geen asperine, dat is bloedverdunnend en dan zie je alleen maar meer bloed.
Het moet er toch uit en het eerste stuk blijft knoerthard.
Van te voren een pijnstiller nemen helpt. Al is het maar tussen je oren.
Neem een pijnstiller.
Geen asperine, dat is bloedverdunnend en dan zie je alleen maar meer bloed.
Het moet er toch uit en het eerste stuk blijft knoerthard.
Van te voren een pijnstiller nemen helpt. Al is het maar tussen je oren.
vrijdag 12 februari 2010 om 14:59
Kijk daar had ik nog niet aan gedacht!
Ik ga zo een pijnstiller nemen en dan even lekker naar het dorp lopen. Niet hopende dat de klysma dan ineens gaat werken
En dan wat verzachtende zalf er op en het gewoon maar weer proberen. Hij zal er toch echt uit moeten en idd het eerste stukje zal hard blijven....
Super bedankt zeg! Doet me goed!
Wou stiekem al bijna in de auto stappen naar het ziekenhuis... Ze zien me aan komen
Ik ga zo een pijnstiller nemen en dan even lekker naar het dorp lopen. Niet hopende dat de klysma dan ineens gaat werken

Super bedankt zeg! Doet me goed!
Wou stiekem al bijna in de auto stappen naar het ziekenhuis... Ze zien me aan komen

vrijdag 12 februari 2010 om 15:13
quote:nickymz schreef op 12 februari 2010 @ 14:40:
Dankjullie wel!
Het idee met de douche kraan lijkt me heel erg onprettig ... :-/ En ook het idee dat er dan heel veel water in loopt en je zelf geen benul hebt van hoeveel.
Ik heb net een flinke hoeveelheid olijfolie gedronken (erg vies) En ga er vanuit dat het vanzelf er een keer uit komt hoop ik... Heb ook last van aambeien door het persen dus durf ook niet meer zo goed...
Ik heb ook een aambei gehad, vandaar dat glijmiddel.
Het water voel je gewoon. je hoeft daar niet bang voor te zijn...echt niet. Het doet ook geen pijn. Het water moet comfortabel zijn...dus niet echt warm, maar lichaamstemperatuur.
Het is een snelle oplossing en jij kan vrolijk het weekend in.
Dankjullie wel!
Het idee met de douche kraan lijkt me heel erg onprettig ... :-/ En ook het idee dat er dan heel veel water in loopt en je zelf geen benul hebt van hoeveel.
Ik heb net een flinke hoeveelheid olijfolie gedronken (erg vies) En ga er vanuit dat het vanzelf er een keer uit komt hoop ik... Heb ook last van aambeien door het persen dus durf ook niet meer zo goed...
Ik heb ook een aambei gehad, vandaar dat glijmiddel.
Het water voel je gewoon. je hoeft daar niet bang voor te zijn...echt niet. Het doet ook geen pijn. Het water moet comfortabel zijn...dus niet echt warm, maar lichaamstemperatuur.
Het is een snelle oplossing en jij kan vrolijk het weekend in.

vrijdag 12 februari 2010 om 15:21
vrijdag 12 februari 2010 om 15:40
Ik herken je probleem...
Wat bij mij heel goed helpt is 's ochtends de dag beginnen met;
- -een glas warm water op de nuchtere maag
- een yakult
- een activia yoghurtje met 2 eetlepels gebroken lijnzaad erdoor gemengd. (die lijnzaad helpt bij mij echt heel goed!)
- een stuk fruit (kiwi werkt het beste)
- en verder bruin brood
Wat ook nog kan helpen is een eetlepel olijfolie nemen of lekker veel olijfolie gebruiken met koken.
Wat bij mij heel goed helpt is 's ochtends de dag beginnen met;
- -een glas warm water op de nuchtere maag
- een yakult
- een activia yoghurtje met 2 eetlepels gebroken lijnzaad erdoor gemengd. (die lijnzaad helpt bij mij echt heel goed!)
- een stuk fruit (kiwi werkt het beste)
- en verder bruin brood
Wat ook nog kan helpen is een eetlepel olijfolie nemen of lekker veel olijfolie gebruiken met koken.
vrijdag 12 februari 2010 om 16:37
Hier ook dagelijks dikke eetlepel gebroken lijnzaad door de yoghurt. Wel lekker in laten weken. Ik maak het meestal tegen 6'en klaar ('s avonds) en dan eet ik het tegen 9'en.
Verder eet ik elke dag 1 a 2 plakken kokosbrood als tussendoortje. Zitten heel veel vezels in.
Het schijnt dat als je een stukje zeep (van een blokje zeep, dus geen vloeibare) in je kont stopt, je ook vrij snel moet poepen.
Lactulose kun je idd zo kopen bij de drogist. Kan nog wel een dag duren dan voor het gaat werken. Tenminste dat was bij mij zo.
Verder eet ik elke dag 1 a 2 plakken kokosbrood als tussendoortje. Zitten heel veel vezels in.
Het schijnt dat als je een stukje zeep (van een blokje zeep, dus geen vloeibare) in je kont stopt, je ook vrij snel moet poepen.
Lactulose kun je idd zo kopen bij de drogist. Kan nog wel een dag duren dan voor het gaat werken. Tenminste dat was bij mij zo.

vrijdag 12 februari 2010 om 16:54
Naast alle tips die al gegeven zijn: neem een boek/ttijdschrift mee naar de wc en ga er rustig voor zitten.
Zo warm mogelijk water drinken op de nuchtere maag helpt bij mij het beste. Als ik het echt niet meer zie zitten neem ik een kop koffie. Dat drink ik normaal nooit en dan werkt het extra goed.
En bij aandrang meteen naar de wc gaan.
Zo warm mogelijk water drinken op de nuchtere maag helpt bij mij het beste. Als ik het echt niet meer zie zitten neem ik een kop koffie. Dat drink ik normaal nooit en dan werkt het extra goed.
En bij aandrang meteen naar de wc gaan.
zondag 14 februari 2010 om 13:46
Ik ben gelanceerd!!!
Wat een pijn was dat zeg!!!
Ik heb een asperine ingenomen, kop koffie, sigaretje, donald duck mee naar het toilet en rustig gaan zitten.
Duurde al met al wel een half uur op de wc maar wat een opluchting!!!
Ben daarna meteen naar de supermarkt gegaan, lijnzaad, zemelen, bruin brood, yoghurt gehaald!
Het is nu nog steeds wel een beetje pijnlijk maar dat gaat hoop ik snel over met mijn nieuwe voedsel
Wat een pijn was dat zeg!!!
Ik heb een asperine ingenomen, kop koffie, sigaretje, donald duck mee naar het toilet en rustig gaan zitten.
Duurde al met al wel een half uur op de wc maar wat een opluchting!!!
Ben daarna meteen naar de supermarkt gegaan, lijnzaad, zemelen, bruin brood, yoghurt gehaald!
Het is nu nog steeds wel een beetje pijnlijk maar dat gaat hoop ik snel over met mijn nieuwe voedsel

zondag 14 februari 2010 om 14:01
Door mijn zwangerschap heb ik nu ook last van obstipatie. Bij mij werkt een kiwi en een sinaasappel per dag heel goed, en een yoghurtje van activia, of een of ander huismerk, met pruimen er in. Zijn van die kleine kuipjes. Ik kiep daar dan nog wat muesli door (als ik in een gezoende bui ben) of cruesli (als ik zin heb in lekkers), en eet dat als ontbijt met die kiwi. Verder heeft venkelthee een gunstige invloed, en idd roosvicee laxo. Zoek effe naar ehtgene wat je lekker vindt, het is echt onmogelijk elke dag dingen te eten die je eigenlijk stikvies vindt.
Behalve in mijn geval die kiwi. Die moet schijnbaar echt, en zonder wil het niet. En ik hou niet zo van kiwi. Maar voor mij is het tijdelijk, dus nog te overzien...
Behalve in mijn geval die kiwi. Die moet schijnbaar echt, en zonder wil het niet. En ik hou niet zo van kiwi. Maar voor mij is het tijdelijk, dus nog te overzien...