Gezondheid alle pijlers

ogen genezen op een natuurlijke wijze

04-08-2013 05:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik vroeg me af of iemand ervnaring heeft met ogen genezen volgens Bates-methode. Aub geen negatieve commentaar, zolang je geen wetenschapper bent, heb ik geen intresse in jouw mening. Ik vraag enkel naar ervaringen. Wat jij gelooft en niet gelooft daar ben ik niets mee. Zoals de ene gelooft in God de andere weer niet, ja ieder zijn keus en niemand is verplicht om iets te geloven. Gebruik gewoon aub zelf uw hersennen, je hebt ze niet voor niks gekregen. En zolang we niet openminded zijn, zullen we nooit bijleren, wees dus niet zo hoogmoedig. (deze komt omdat ik vaak negatieve zaken hoor over bates-methode)
Gezellige OP En ehm.....hersennen???
Ook goeiemorgen.
Ik vind dat als je geen wetenschapper bent dat je geen vragen op het viva forum moet stellen. Veel te hoogmoedig om dat toch te doen.
Je klinkt echt als een gezellig mens TO! Zo zonnig, luchtig, spontaan! Je hebt vast ook veel humor!
"Aub geen negatieve commentaar, zolang je geen wetenschapper bent, heb ik geen intresse in jouw mening. Ik vraag enkel naar ervaringen. Wat jij gelooft en niet gelooft daar ben ik niets mee. Zoals de ene gelooft in God de andere weer niet, ja ieder zijn keus en niemand is verplicht om iets te geloven. Gebruik gewoon aub zelf uw hersennen, je hebt ze niet voor niks gekregen. En zolang we niet openminded zijn, zullen we nooit bijleren, wees dus niet zo hoogmoedig. (deze komt omdat ik vaak negatieve zaken hoor over bates-methode)"

Schijnbaar heb je niet zo'n hoge pet op van het forum en de gebruikers ervan. Waarom dan nog een topic openen? Ik bedoel je hebt 1 normale zin in de OP staan en de rest zijn vermaningen/instructies. Stel dat er iemand offtopic reageert of iets zegt dat je niet zint dan kun je er altijd nog overheen lezen.

Verder: mijn neef kwam een aantal jaar geleden terug van een soulsearching vakantie uit India met het verhaal dat hij door te trainen zijn ogen had verbeterd/genezen. Hield er erg een erg bevlogen verhaal over. Toen ik hem laatst weer eens een keer zag, droeg hij een bril....
Geen ervaring, wel een bril. En hersenen. Als een methode wetenschappelijk bewezen is, beter en goedkoper werkt dan is de zorgverzekeraar er als de kippen bij.

Ik ken het niet, Bates. Dus heel nieuw of onzin.

Met mijn gezonde verstand: iets winst kan te behalen zijn, maar verkeerde lens kun je niet natuurlijk repareren.
Door je ogen een poosje dicht te knijpen ga je heel even wat scherper zien. Dit heeft met de bolling van je oog te maken. Piloten maken wel 'ns gebruik van deze truc om door de (her)keuring te komen omdat zij niet meer mogen werken als ze slechte ogen hebben.
Ik wil het ook!
Uhm, ik heb geen idee wat het is....

Ons de wet voorschrijven over hoe we moeten reageren is niet slim. We hebben allemaal de vrijheid om te reageren zoals we willen. Dit forum is niet van jou en omdat jij maar 1 mening wilt horen betekent nog niet dat dat voor iedereen geldt. Daarnaast is censuur alles behalve open minded.

Leg eens uit....waar gaat dit over?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben geen wetenschapper ofzo, dus ik weet niet of ik hier zomaar mag reageren, maar ik doe een poging.

Ik snap er niets van. Waar moeten je ogen van genezen? Heb je een oogziekte ofzo? Wat zegt de oogarts?

Verder eens met eerdere reacties.
Ik moet helemaal niks!
Als jij je hersens weet te gebruiken en die methode zou werken, dan kun je ook vast zelf ervaringen vinden in plaats van er hier om te vragen.

Prof.dr. Himalaya
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je wil geen negatief commentaar? Wat dat wel? Alleen maar positief commentaar / succes story's?

WTF zeg spreek jij altijd zo iemand aan?
Blijkbaar geloof je er zelf heilig in, anders zou je niet bij voorbaat al zo tekeer gaan tegen eventuele negatieve reacties. Ik zou dus zeggen; probeer het lekker. Het boek van Bates is gratis te downloaden, dus het hoeft je geen cent te kosten. Kom je over een tijdje vertellen of het echt werkt?
Wat gij niet wil dat u geschied...........
Ene Pieter uit Castricum geeft training over die methode en heeft voor zijn eigen reklame allerlei positieve reacties verzameld niet gehinderd door enige objectiviteit heb je hierbij je antwoorden:

http://www.visionsofjoy.org/nederlands.htm#reakties
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Allemaal onwetenschappelijke blabla waar geen serieuze arts zich bezig mee wil houden.

Vriendelijke groet,

Een wetenschapper
Om je vraag kort te beantwoorden: neen, ik heb geen ervaring.

Om even de vraag iets aan te scherpen: hoe kun je spreken over 'genezen'? Ogen die hulpmiddelen nodig hebben om scherp te zien (bril, contactlenzen) zijn niet ziek dus er hoeft ook niets genezen te worden ......
ik heb aan beide ogen min acht, iemand een goeie tip? Ogen dichtknijpen deed ik ook als kleutertje, hielp een paar seconden hahaha. Ik zal nooit vergeten hoe het was om voor het eerst blaadjes aan de boom te zien wapperen, toen ik eenmaal mijn brilletje kreeg.

Anyway, laseren durf ik niet. Elke goeroe is welkom....
Nou ja NMV ik zou zeggen check Bates als elke goeroe welkom is. Via google vind je genoeg info, boeken en trainingen door het hele land.
Wat een gezellige OP! Je geeft een preek van jewelste voordat iemand er überhaupt wat van heeft gezegd. Aardig hoor!

Maar vertel TO, wat moet ik doen om van mijn -12 af te komen?
Nope, ga niet reageren, vind de TO nu al een stom sujet.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Nicknamevergeten schreef op 04 augustus 2013 @ 08:47:

ik heb aan beide ogen min acht, iemand een goeie tip? Ogen dichtknijpen deed ik ook als kleutertje, hielp een paar seconden hahaha. Ik zal nooit vergeten hoe het was om voor het eerst blaadjes aan de boom te zien wapperen, toen ik eenmaal mijn brilletje kreeg.

Anyway, laseren durf ik niet. Elke goeroe is welkom....Hier implantaatlenzen genomen. Al weer jaren terug. Nog steeds verbaas ik me over alles wat ik zie aan kleur en scherpte. Alsof ik in een hd film loop. Geen bates methode maar de Vision Clinics methode had het echt jaren eerder moeten doen. Daarna de restwaarde weggelaserd. Meid, piece of cake!!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Prachtig verhaal in deze column. Ik word helemaal enthousiast. Enzo. Punt.

'Op zaterdag 10 november werd ik in Harderwijk verwacht voor de workshop Natuurlijk Beter Zien van Esther van der Werf en Rijn de Jonge. Op een ietwat troosteloos bedrijventerrein gaf mijn navigatiesysteem aan dat mijn eindbestemming bereikt was. Enigszins vertwijfeld stapte ik uit de auto. Gelukkig stond Rijn al bij de voordeur, ik was hier niet verkeerd. Binnen wachtte Esther in een verrassend prettige cursusruimte, verlicht met volspectrum daglichtlampen en met uitzicht over het water. Kannen met thee en gevitaliseerd water op tafel, Gojibessen als versnapering. Geen koekjes, geen koffie, het beloofde een gezonde cursusdag te worden.

Esther en Rijn hadden het programma goed voorbereid. De tien cursisten hadden van te voren een uitgebreide vragenlijst ingevuld, zodat er ook aandacht kon zijn voor specifieke vragen. De verhouding theorie en praktijk was goed, er zijn veel oefeningen gedaan zoals palmeren, zonnen, fusieoefeningen en zwaaioefeningen. Vermakelijk was de lunchtijd waarop iedereen zijn eigen meegebrachte lunch tevoorschijn toverde. Het werd duidelijk dat de meeste cursisten heel bewust met voeding bezig zijn. De groene, op het oog onsmakelijke, maar übergezonde shake van Rijn zorgde voor hilariteit en leuke gesprekken. Dat inspireerde mij om mijn voedingspatroon weer eens onder de loep te nemen. En prompt staat hier naast mijn computer mijn nieuwe dagelijkse groene drankje, spirulinapoeder opgelost in water. Mijn kinderen kijken er elke dag vol afgrijzen naar…

Mijn les van deze dag

Esther weet met haar uitgebreide kennis en ervaring en haar warme en ontspannen voorkomen de kern van de Bates-methode over te brengen. Ik wist natuurlijk al het een en ander over de Bates-methode, maar deze zaterdag vielen de puzzelstukjes in elkaar. De persoonlijke verhalen van Rijn maakten duidelijk dat een zoektocht naar helder zicht geen geplaveide weg is naar een gegarandeerd resultaat. Er zijn veel factoren die invloed hebben op je visuele systeem en het vergt veel aandacht en tijd om te zoeken naar jouw persoonlijke oorzaken van slecht zicht. Het draait in de kern allemaal om ontspanning. De waas die je ziet zul je eerst moeten accepteren. Je moet je er niet meer tegen verzetten, want dat levert juist spanning op. Hij hoort op dit moment bij je leven en wil je iets vertellen. Dat is de spirituele kant van de Natural Vision Improvement. En ook heel belangrijk: je hoeft niet je best te doen om goed te kunnen zien, want je best doen is funest, dat zorgt juist voor spanning. Ogen met goed zicht kijken moeiteloos!'
Het werkt niet. Punt.

Wij hadden een contactlensklant die met deze onzin begon. Zij wilde in eerste instantie lenzen die de helft van haar sterkte waren en dat afbouwen mbv Bates-methode.

Elke maand op controle en naar eigen zeggen ging ze steeds beter zien.

Maar bij de oogmetingen kwam dat er totaal niet uit.

Wat ik persoonlijk dacht bij haar was dat zij net als blinde mensen zich steeds bewuster werd van haar omgeving mbv haar andere zintuigen, zodat je het gevoel krijgt beter te zien.

Maar we hebben haar toch maar gewaarschuwd niet in de auto te stappen met haar zicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven