Gezondheid alle pijlers

Oh bah buikgriep!

02-03-2013 10:46 19 berichten
Na de hele nacht in een iets de cosy positie met de wcpot te hebben doorgebracht vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Elk slokje water komt er linea recta weer uit. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Eet en drink een paar uur niets om je maag en darmen tot rust te brengen.

Begin na die paar uur met slappe thee en evt een beschuitje of crackertje....

En ga vooral lekker op de bank of in bed liggen met een boek of dvd-tje.

Je bent ziek, dus rust uit.

Beterschap!
Nope
ja, hoe vervelend het ook is, GEEN diarree-remmers gebruiken!

het is een virus, dat moet uit je lijf.

verder kan cola helpen tegen de misselijkheid, en veel drinken, vooral kamillthee (goed voor de darmen), water en bouillion.

toch proberen wat te eten, vooral vezels. (kiwi, banaan, volkorenbeschuitje of cracker)

en idd. lekker rustig aan doen! beterschap!
Als elk slokje er weer uit komt, kun je beter even niets nemen. Blijf rustig liggen en maak je niet te druk. Pas wel op dat je niet uitdroogt, maar een paar uur niets kunnen de meeste mensen wel tegen. Begin daarna met druppeltjes tegelijk weer iets te nemen. Vocht is belangrijker dan voeding.
Wat bij helpt tegen misselijkheid is het drinken van kleine slokjes cola. En dan niet te koud en niet teveel prik.
Om te beginnen moet je wel blijven drinken en eten.

Kopje boullion en een bruine boterham is volgens de huisarts het beste(zei hij tegen mij 3 jaar geleden)

Dit bleef er in en s'avonds beschuitje, boullion en boterham met suiker gegeten.

Tegen de misselijkheid, cola drinken beter even aan te lengen met een beetje water dan is de prik er af.
Oh bah! ik ben ook ziek thuis met bijna dezelfde verschijnselen... En ik verveel me nu al.

Fijn zeg, weekend
Als je niks binnenhoudt dan zou ik een paar uur proberen te slapen/ doezelen en daarna een warme kop thee met suiker.
vervelend zeg, beterschap!

Ik zou even niks nemen en proberen te slapen.. daarna, als je maag weer wat tot rust is gekomen voorzichtig beginnen met drinken..

Idd geen diarree remmers nemen, ik was zo stom om dat wel te doen vorige week toen ik buikgriep had, met verstopping als gevolg...
Die buikgriep: misselijk zijn/je beroerd voelen en vaak naar de wc moeten omdat je waterdiarree hebt, en ook het gevoel hebt dat je soms bijna moet rennen om de wc te halen? Ik voel me niet ziek verder alleen beroerd. Heb 2 paracetamol ingenomen, hoop dat t zo beter is want mn vriend en ik zouden van alles gaan doen.
Konijn en mefunny: beterschap!
Ik heb zo ook in december 4 uur lang de WC pot beter leren kennen. Kon ook niets binnenhouden. Probeer theelepels water in je mond te doen. Geen slokjes. Maak met een wattenstaafje je lippen vochtig. Ook dat helpt.

Succes hoor, ik weet hoe erg het is. Als je de variant hebt die ik had, duurt ie anderhalve dag...
Ik ben erg misselijk en het toilet is mij mattie.

Ik drink nu veel thee. Krijg zo wat boodschapjes zodat ik ook wat kan gaan eten.

En verder hoop ik zo min mogelijk van de bank af te hoeven.

Heb nog wat goeie films dus dat wordt de invulling.
Hier ook prijs! Met als bonus gigantisch ongesteld. Bah, bah, bah.

Twee weken geleden twee weken echt goed ziek geweest van de griep en nu dit. Ik baal ontzettend. Mijn zoontje was jarig tijdens de vorige griep en we hebben zijn feestje verschoven naar morgen...zucht!

Ik heb net een kop thee gedronken. Nog geen idee of die binnen blijft.
Hier ook hetzelfde helaas :( eerste 1,5 dag ook niks binnen kunnen houden zelfs geen water. Toen van iemand (ook hier op het forum) de tip gekregen hydraterende sportdrank te drinken en dat bleef er wel in! Nu gaat het langzaam aan wat beter en kan ik al iets meer binnenhouden.

Zorg dat je iig niet uitdroogt!

Beterschap!
bij mij werkt ananas sap heel goed..
Nou, een update vanuit deze ziekenboeg!

Het enige dat ik uiteindelijk binnen houd is.... Cola. Raar maar waar. Heb wel het idee dat mijn ingewanden een feestje houden ofzo.

Maar goed. Ik kijk nu tegen een rijstewafel aan. Heb enorme honger maar durf niet zogoed.

Hoe is het met mijn mede-griepers?
Ellendig is het he? Ik heb vandaag wat bouillon op en sportdrank en een beetje geraspte appel. Dat blijft er tot dusver in dus ben benieuwd hoe het morgen gaat. Omdat ik vandaag zoveel heb geslapen voel ik me nu weer totaal niet moe.

En de rijstwafel toch gepakt ;)?

Beterschap!
Mijn buik rammelt en is leeg, maar geen aandrang meer tot spugen. Wel nog diarree. Ik durf het vandaag weer aan ieder geval. Succes dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven