Gezondheid alle pijlers

Ongeduldig wachten op herstel

21-06-2014 19:34 16 berichten
Door lichamelijke oorzaak word ik momenteel beperkt. Mag niet tillen, kan nog niet ver lopen en mis de energie om te werken - als ik er uberhaupt al zou kunnen komen. Ik ben geopereerd, herstel is een kwestie van tijd, maar geduld is niet mijn sterkste eigenschap.

Zijn er hier anderen die ook wachten op lichamelijk herstel? Wie weet kunnen we ons ongeduld delen, de verveling tegengaan en elkaar eraan herinneren dat een volledg herstel belangrijker is dan een snelle hervatting?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op het groene licht van je behandelaar wachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik herken het! Ben inmiddels iets verder dan jij en weer beetje aan het werk, maar wat kwamen de muren op me af! Ik ging elke dag een paar wandelingetjes maken, goed voor het herstel en om de deur uit te komen. Ik wandelde bv naar een café voor een kopje koffie of naar een kiosk om een tijdschrift te kopen. Verder heb ik Pinterest en wordfeud (eindelijk) ontdekt en veel geslapen...
Sterkte! Kun je niet wat hobby's doen die je normaal niet zou doen of hebt laten liggen vanwege geen tijd? Breien, je verdiepen in kunstgeschiedenis of zoiets?
quote:retrostar schreef op 21 juni 2014 @ 19:40:

Ik zou op het groene licht van je behandelaar wachten.Dat sowieso!
quote:prieke schreef op 21 juni 2014 @ 19:43:

Ik herken het! Ben inmiddels iets verder dan jij en weer beetje aan het werk, maar wat kwamen de muren op me af! Ik ging elke dag een paar wandelingetjes maken, goed voor het herstel en om de deur uit te komen. Ik wandelde bv naar een café voor een kopje koffie of naar een kiosk om een tijdschrift te kopen. Verder heb ik Pinterest en wordfeud (eindelijk) ontdekt en veel geslapen...

Ga ik ook doen, zodra ik weer wat verder dan een paar 100 m kom. Pinterest heb ik al eens geprobeerd en is niet echt wat voor mij (ben niet zo crea). Mijn hobby afgelopen week was Marktplaats en wat je koopt komt ook nog eens gewoon in je brievenbus :-)

Ik kom er nu dus achter dat ik vooral gewerkt heb de laatste jaren... Rustige hobby's die ik nu ook kan doen heb ik niet echt.

Fijn dat jij al wat verder bent! Bevalt het goed om weer wat aan de slag te zijn? Was je veel 'kwijt'?
Ik heb ook niet echt hobby's en werk vooral veel wanneer in normale doen :-). En ik bof dat cafés dichtbij huis zijn :-).

Kan je genoeg focussen om te lezen? Radio luisteren (en meezingen met het foute uur) is ook leuk. Heb je een gezonde eetlust? Ik vond het leuk om recepten uit te zoeken; de boodschappen moest iemand anders halen maar koken deed ik in stappen gedurende de dag. Aardappels schillen kan je ook zittend aan tafel doen.

Het is heerlijk om weer te werken en onder de mensen te zijn. Ik ben zo'n acht weken weggeweest en wist amper meer waar ik mee bezig was geweest, maar pak nu stap voor stap dingen op. Er is wel een vervanger die alle urgente zaken op zich neemt. En na een paar uur 'werken' , moet ik echt weer even uitrusten.

Heb je een beeld van hoelang het herstel zal gaan duren?
Hier nog iemand in de lappenmand, weliswaar niet na een operatie maar wel ongeduldig wachtend tot het normale leven weer kan beginnen.

Ik ben nu zes weken thuis met een hernia in mijn nek. Gelukkig is er een stijgende lijn en ben ik inmiddels zo ver dat ik komende week weer ga opbouwen met werken, een uurtje per dag.

De eerste twee weken kon ik echt niks, uitvalsverschijnselen aan een kant en zo veel pijn. Nu gaat het een stuk beter, maar ben nog steeds erg beperkt in mijn activiteiten. Mag niet tillen, niet lezen of achter de computer voor langer dan een kwartier, geen huishoudelijk werk etc. Ik heb twee jonge kinderen dus dat is best een opgave.

Mijn dagen bestaan momenteel uit de kinderen naar opvang en school brengen, en elke dag even wandelen of een klein boodschapje doen. Word er behoorlijk kriegel van. Gelukkig kan ik inmiddels wel weer alleen zijn met mijn kinderen, we hebben een eigen routine gevonden hierin :-) Zoon van twee klimt zelf op de commode en slaapt overdag in het bed van zijn zus zodat ik hem niet hoef te tillen. En dus voorlopig niet buiten zonder buggy omdat hij nog alle kanten oprent. Maar verlang ernaar gewoon weer te kunnen fietsen met ze, en lekker buiten voetballen en rennen.

Arbo arts en fysio zijn behoorlijk streng in wat ik mag doen, maar ik wil graag proberen weer wat te werken en daar heb ik wel groen licht voor gelukkig!
Fijn Bibaatje! Ik vind arboarts ook best streng. Maar merk ook dat ik snel neiging heb teveel te doen en dan last krijg. Waarschijnlijk is het strenge schema dus toch wel verstandig :-)
Eerste 6 weken niet meer dan een pond tillen en niet autorijden, dan rustig opbouwen naar normale activiteit bij 12 weken. Momenteel strompel ik korte stukjes in ineengedoken houding alsof ik heeeeel nodig moet plassen. Lezen gaat met 5 bladzijden tegelijk of zo, ben lang onder narcose geweest en mijn concentratie is nog niet geweldig. De bedrijfsarts heeft aangegeven me pas na 6 weken op te zullen roepen, tot die tijd mag / hoef ik niets.

Bibaatje, wat naar zo'n nekhernia. Weet je hoe je eraan komt en vooral hoe ook weer ervanaf? (Volledig, of blijft het een zwakke plek?) Lief dat je zoon rekening met je houdt.
Vandaag naar een leuk klein marktje geweest. Precies groot genoeg dat ik een rondje kon lopen. Nu thuis op de bank ogenwrijvend (toch weer moe maar wil niet slapen). Jullie nog wat leuks gedaan?
Waarom wil je niet slapen? Ik knap daar altijd wel van op. Hier rondje gefietst en ijsje gegeten :-)
Ik voel me na het slapen 's middags zo duf. Maar heb net toch even 45 min gedut

Lekker een stukje fietsen, dat mag ik over een week of 4 ook weer :-)
Sucks!

Lezen

tip daarvoor is dat een ereader aanzienlijk minder weegt dan een boek! Helpt voor heer/mevrouw met hernia!

Vermoeidheid en uitputting kan je deels negeren als je iets leuks doet, niet altijd makkelijk maar blijf ernaar zoeken.

Series kijken! Heel veel websites waar

je hele seizoenen (gratis) kan kijken of vraag kennissen om hulp als je geen computerkennis hebt (met hdmi kabel kan je alles op tv scherm kijken)

Bezoekjes regelen evt via stichting Maatje zelf vrienden bezoeken in het bejaardentehuis! Heel veel mensen zijn daar eenzaam! Jij eruit, zij helemaal opgevrolijkt.

Schrijf van je af! Laatste tip, maak dagboeken voor nabestaanden of gewoon voor jezelf
Ka, dank voor je tips! Heb je er zelf ervaring mee veel te willen, maar niet te kunnen / mogen?

Gelukkig wordt mijn concentratie al beter en kan ik weer wat lezen. Ik hoop de komende 40 jaar geen nabestaanden te hebben (met dank aan mijn voormalig onco), dus aan memoires doe ik liever niet. Weblogs is een goede, ik ben gelijk begonnen.
Hoe gaat het nu TO? Zie je een stijgende lijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven