Gezondheid alle pijlers

Ongesteld, is dit normaal?

28-09-2025 17:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn partner en ik (beide 35 jaar) zijn bezig met zwanger worden.
Afgelopen dinsdag moest mijn ongesteldheid beginnen. Woensdag had ik wat licht bloedverlies, daar bleef het bij. Donderdag, vrijdag en zaterdag geen bloedverlies. Wel merkte ik dat ik wat emotioneler was en wat meer vermoeid en had ik kort last van wat hoofdpijn. Ook de afgelopen dagen een soort menstruatie achtige kramp gevoeld, zonder dat de ongesteldheid doorzette, nog nooit eerder gehad.
Vandaag is de kramp erger geworden en heb ik bloedverlies. Kramp is erger dan wat ik gewend ben bij normale ongesteldheid.
Helaas niet zwanger dus…
Maak me nu wel zorgen of dit normaal is wat ik heb. Woensdag wat licht bloedverlies, wat stopt, en nu ineens weer begint maar dan heftiger dan ik gewend ben. Is dit normaal? Iemand dit ook gehad? Herken dit niet bij mezelf
Waar maak je je zorgen over? (En dat bedoel ik dus als oprechte vraag, niet als “wáár maak je je in hemelsnaam druk over”). Het kan zeker, een menstruatie kan best een beetje wisselen. Het kan ook een heel heel vroege miskraam zijn. Als je ergens twijfelt toch zwanger te zijn gewoon testen.
Miss leg ik het iets te veel onder een vergrootglas, maar we lopen ook in het ziekenhuis en zijn bezig met een traject om zwanger te worden.
Omdat ik het afgelopen jaren veel mee heb gemaakt en veel aan mijn lichaam ben gaan twijfelen wil ik graag weten of het normaal is.
Het is niet dat ik me zorgen maak dat er iets ergs is.
Als dat eerste bloedverlies bruin bloed was dan is dat oud bloed, heel normaal en dat telt niet als begin van je menstruatie.

Als het nog steeds weinig bloedverlies is dan kan alles nog. Een prille zwangerschap kan ook krampen en licht bloedverlies opleveren. Dan weet je het pas echt met een test.
Wombat schreef:
28-09-2025 22:15
Als dat eerste bloedverlies bruin bloed was dan is dat oud bloed, heel normaal en dat telt niet als begin van je menstruatie.

Als het nog steeds weinig bloedverlies is dan kan alles nog. Een prille zwangerschap kan ook krampen en licht bloedverlies opleveren. Dan weet je het pas echt met een test.
Haha wat zeg jij nou??
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Claud schreef:
28-09-2025 21:28
Miss leg ik het iets te veel onder een vergrootglas, maar we lopen ook in het ziekenhuis en zijn bezig met een traject om zwanger te worden.
Omdat ik het afgelopen jaren veel mee heb gemaakt en veel aan mijn lichaam ben gaan twijfelen wil ik graag weten of het normaal is.
Het is niet dat ik me zorgen maak dat er iets ergs is.
Als je in t zh loopt zal je toch ergens deze week bloed moeten laten prikken en contact hebben over de uitslag, dan kun je t gelijk vragen aan de arts
where ever you go, go with your heart
CleopatraVII schreef:
28-09-2025 22:59
Haha wat zeg jij nou??
Wat vind je er zo ingewikkeld aan?
Exact wat jij omschrijft, was bij mij een biochemische zwangerschap. Het is dat ik had getest (en dus zwanger was naar de letter der wet), anders had ik het niet geweten en was ik gewoon een dag te laat.

Verder wat Wombat schrijft!
(en zo onduidelijk is dat niet Cleopatra)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven