Gezondheid alle pijlers

Ongesteld na stoppen pil

19-03-2013 13:08 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een poosje geleden ben ik gestopt met de pil omdat er voor mij meer nadelen dan voordelen aan zaten. Maar dat even terzijde. De eerste twee maanden nadat ik gestopt was, werd ik keurig op tijd ongesteld. Nu, de derde maand, ben ik een week over tijd, en ik heb ook nog niet het gevoel dat het eraan zit te komen. Is dit normaal?
Bij veel vrouwen is het wel een jaar lang onregelmatig na het stoppen met de pil. Zelf ben ik weleens 10 maanden niet ongesteld geweest en daarna kwam het weer goed. Laat de natuur maar lekker...

Maak je je echt zorgen en wil je zekerheid, dan staat niets je in de weg om een zwangerschapstest te doen. Heb je geen zorgen over een mogelijke zwangerschap, dan zou ik gewoon rustig afwachten.
quote:melissa-x schreef op 19 maart 2013 @ 13:13:

Bij veel vrouwen is het wel een jaar lang onregelmatig na het stoppen met de pil. Zelf ben ik weleens 10 maanden niet ongesteld geweest en daarna kwam het weer goed. Laat de natuur maar lekker...

Maak je je echt zorgen en wil je zekerheid, dan staat niets je in de weg om een zwangerschapstest te doen. Heb je geen zorgen over een mogelijke zwangerschap, dan zou ik gewoon rustig afwachten.Oké. Ik vond het een beetje apart omdat ik de eerste twee keer wel stipt op tijd ongesteld was.
quote:kalley schreef op 19 maart 2013 @ 13:14:

[...]

Oké. Ik vond het een beetje apart omdat ik de eerste twee keer wel stipt op tijd ongesteld was.Ja, dat snap ik. Je zou inderdaad zeggen dat als het weer op gang is gekomen, dat de regelmaat er dan wel in blijft. Maar er zijn veel meer dingen die invloed kunnen hebben op de cyclus, want je kunt sowieso perioden hebben waarin de cyclus langer of korter is. Ik heb weleens middenin periodes waarin mijn cyclus ongeveer 25 dagen was, meegemaakt dat het ineens 40 dagen was. Het verandert dus wel vaker door allerlei (onbekende?) omstandigheden. Dus als je geen zorgen hebt over zwangerschap, is het denk ik prima om maar even aan te kijken wat de natuur doet.
quote:melissa-x schreef op 19 maart 2013 @ 13:19:

[...]

Ja, dat snap ik. Je zou inderdaad zeggen dat als het weer op gang is gekomen, dat de regelmaat er dan wel in blijft. Maar er zijn veel meer dingen die invloed kunnen hebben op de cyclus, want je kunt sowieso perioden hebben waarin de cyclus langer of korter is. Ik heb weleens middenin periodes waarin mijn cyclus ongeveer 25 dagen was, meegemaakt dat het ineens 40 dagen was. Het verandert dus wel vaker door allerlei (onbekende?) omstandigheden. Dus als je geen zorgen hebt over zwangerschap, is het denk ik prima om maar even aan te kijken wat de natuur doet.Oké, bedankt voor je reactie!
ik had precies hetzelfde! Geen zorgen, is echt weer goed gekomen:-) Geef het wat tijd en vooral niet er over stressen! (makkelijk te zeggen voor mij ntrl)
Ik heb het ook gehad, is heel normaal. Bij mij duurde het twee jaar voor het weer regelmatig was... maar het schijnt geen kwaad te kunnen. Toch begin ik nooit meer aan de pil, voor mij bewijst het wel wat voor troep het eigenlijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven