Gezondheid alle pijlers

Onrustig lichaam

20-09-2021 01:55 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik zou graag tips krijgen over het volgende:

Ik heb wel vaker last van onrust in men benen waardoor ik niet stil kan zitten.
Nu is dit de laatste 2 nachten echt heel erg, zowel in men armen als in mijn benen.

Merk dat ik er behoorlijk door zit omdat ik ook gewoon niet kan slapen

Iemand tips om het iets dragelijker te maken?

Bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval naar de huisarts gaan. Ik heb er ook last van, bij mij komt het door mijn nierziekte. Ik sta s nachts op om wat te bewegen. Als je heel ontspannen ben slaap je er ook doorheen. Of heel moe van veel bewegen. Ook kan het een tekort aan een bepaalde stof zijn. Massage kan misschien ook helpen. Sterkte!
Kijk ook eens online naar restless leg syndrome. Dat beperkt zich ondanks de naam niet enkel tot de benen.

En yes huisarts is een goeie!
Alle reacties Link kopieren
Langs de huisarts, dit is niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Meermaals op gegoogeld omdat ik me vaker heb afgevraagd wat rusteloze benen voor aandoening is maar nooit goed begrepen wat het was. Vermoedelijk iets anders dan kramp.

Maar uiteraard zou ik even de huisartsenpraktijk bellen TO.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-09-2021 06:02
Meermaals op gegoogeld omdat ik me vaker heb afgevraagd wat rusteloze benen voor aandoening is maar nooit goed begrepen wat het was. Vermoedelijk iets anders dan kramp.

Maar uiteraard zou ik even de huisartsenpraktijk bellen TO.
het is geen kramp, het is een soort spanning die door je benen trekt, je krijgt de onbedwingbare neiging om je benen te moeten bewegen/schudden alleen helpt dat niet. Ik ga altijd wat rondjes door de kamer lopen, dan trekt het meestal wel weg. maar irritant is het wel. ik heb het meestal als ik ‘s avond op de bank zit na een drukke dag. in bed gelukkig niet vaak
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar de huisarts gaan. Bij mij kwam het door bepaalde medicijnen die ik slikte. Ging zo goed als weg toen ik daarmee ben gestopt.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Ik heb er tegenwoordig dagelijks last van. Of eigenlijk iedere nacht als ik wil slapen. Gek wordt ik ervan. Ik volg alle richtlijnen. Minder cafeïne, ik sport, ik ben gestopt met alcohol.
Ik heb al mijn hele leven rls maar de laatste maanden extreem.
Wat ik nu probeer is een warm bad voor het slapen gaan. In het verleden wilden wisselbaden ook wel eens helpen.
Ik ga vrijdag naar de huisarts of medicatie een optie is.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
20-09-2021 06:40
het is geen kramp, het is een soort spanning die door je benen trekt, je krijgt de onbedwingbare neiging om je benen te moeten bewegen/schudden alleen helpt dat niet. Ik ga altijd wat rondjes door de kamer lopen, dan trekt het meestal wel weg. maar irritant is het wel. ik heb het meestal als ik ‘s avond op de bank zit na een drukke dag. in bed gelukkig niet vaak
Ik ken wel het rond willen lopen als je nerveus op een bericht wacht bijvoorbeeld de uitslag van een test. Als dat niet kan zou ik gaan tikken met mijn nagels of kauwen op kauwgum.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee dat is het niet. Het is geen jeuk, het is geen kriebel. Het is een aan pijn grenzend gevoel dat je moet bewegen. Je kunt het niet tegenhouden want het doet bijna pijn. Ik probeer er wel eens doorheen te ademen maar het lukt nauwelijks
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
20-09-2021 03:19
Kijk ook eens online naar restless leg syndrome. Dat beperkt zich ondanks de naam niet enkel tot de benen.

En yes huisarts is een goeie!
Dacht ik ook als eerste aan!

Bezoek aan huisarts zal meer duidelijkheid kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium schijnt goed te kunnen helpen.
Ik heb er medicijnen voor gekregen omdat het onhoudbaar was in de nacht en soms zelfs overdag. Ik heb het al mijn hele leven alleen lijkt het nu erger te worden. De medicijnen werken op zich goed als je ze op tijd inneemt. Je huisarts kan deze voorschrijven. Ik heb zelf pramipexol. Succes want het is echt heel vervelend als het RLS is.
Bij mij is het trouwens erger rond mijn menstruatie. Dus ernst van de klachten is deels bepaald door hormonen
Alle reacties Link kopieren
RLS is echt heel vervelend. Ik vergelijk het soms wel eens met jeuk waar je niet bij kunt. Niet dat het jeukt, RLS, maar dat gevoel waar niks tegen lijkt te helpen, want je kunt er niet "bij".

Hier hielp magnesium slikken het beste. Ik werd ook heel vaak met verkrampte benen wakker, dan liep ik echt als een oud wijf. Na een paar minuten was het dan wel redelijk weggetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, dat is een héél naar gevoel ja.
Magnesium voetenbadje of bad kan nog wel eens helpen. Magnesium wordt heel goed via de huid opgenomen dus magnesium vlokken in een (voeten) bad.

Sterkte!
Dat verkrampte heb ik dus niet. Mijn partner heeft wel eens kramp ‘s nachts. Dat heb ik dus nog nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium helpt.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Stuk sunlight zeep in je bed leggen.
Alle reacties Link kopieren
sommige mensen gebruiken daar inhibin voor, dus langs de huisarts



overigens; vroeger was het huismiddeltje sunlight zeep onder je dekens leggen> ja echt veel ouderen doen dat nog steeds en claimen dat het helpt
Alle reacties Link kopieren
oh mosterd
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
20-09-2021 07:15
Nee dat is het niet. Het is geen jeuk, het is geen kriebel. Het is een aan pijn grenzend gevoel dat je moet bewegen. Je kunt het niet tegenhouden want het doet bijna pijn. Ik probeer er wel eens doorheen te ademen maar het lukt nauwelijks
ik vind het zelf niet pijnlijk, wel ontzettend irritant. je moet je been bewegen alleen het gaat niet weg. het is zeurderig.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Heb je (onlangs) het corona vaccin gehad? Ik heb dit vaker gehoord als bijwerking daarvan. Maar inderdaad, ga langs je huisarts. Hopelijk wordt het snel minder, lijkt me vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips

Magnesium ga ik zeker proberen, en dan ook maar naar de huisarts.
Slik ook medicijnen die het geven als je er plots mee stopt, maar dit slik ik al jaren en niks in veranderd.
Coronavaccin heb ik gehad idd maar de tweede had ik begin mei, dus denk niet dat het daar door komt.
Pijn doet het idd niet, maar zowel men benen als men armen geven een constante prikkel dat zr bewogen moeten worden, als ik hier niet aan toe geef ga ik schokken.
daenerys79 schreef:
20-09-2021 14:58
ik vind het zelf niet pijnlijk, wel ontzettend irritant. je moet je been bewegen alleen het gaat niet weg. het is zeurderig.

Bij mij is het over het algemeen niet pijnlijk maar als ik te lang wacht met die medicijnen dan wordt het dus wel echt pijnlijk en gaat het ook over op mijn armen. Gek word ik ervan... het heeft voor mij wel enorme effecten op mijn nachtrust. Want ik kan er letterlijk niet van slapen. En als ik alcohol gedronken heb is het nog een keer zo erg.... helaas is er weinig over bekend en weinig aan te doen. Alleen de pramipexol werkt bij mij op een manier dat ik ook kan functioneren. Maar het beste werkt oxycodon alleen dat geven ze natuurlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven