Gezondheid alle pijlers

Onsmakelijk Verstopping dikke darm

10-10-2013 16:12 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker fris, maar ik crepeer zo van de pijn, dat het doel de middelen heiligt.

Ik heb pijnstillers gekregen voor een ontsteking, door deze pijnstillers heb ik echter accute verstopping gekregen in mn dikke darm.

Ik heb hier eerder last van gehad en na een paar dagen laxeermiddel was 't over. Echter nu is het ZOOO ernstig dat ik huil van de pijn.

Ik heb Movicol geslikt (2zakjes) en nu drupt er vochtige ontlasting langs de ophoping naar buiten. Maar de verstopping zelf gaat niet weg.

Van mijn moeder heb ik een heel smerig trucje geleerd, met plastic zakje/handschoen om je hand, insmeren met olijfolie en dan de verstopte ontlasting masseren in je anus. Dit helpt echter ook niet. Ik viel net bijna flauw van benauwdheid door het persen. En alsof iemand een mes in m'n anus steekt pffff. Heeft iemand een ACCUTE oplossing voor deze HELSE pijn?
Ow sorry, ik neem een blokje kaas met!

Fijn dat de huisarts iets heeft klaargelegd en wat een lieve vriendin succes ermee!
quote:Ephina schreef op 10 oktober 2013 @ 16:54:

[...]

Lees dit nu net. Pff wat naar. Een klysma kan helpen, maar je weet niet hoe hoog de verstopping zit.Verstopping zit 1 vingerkootje diep..
In dat geval probeer zachtjes met de douchekop wat lauw warm water er in te spuiten. Dan zet je endeldarm pijnloos uit en wordt het slijm daar glad. Ik heb het (beetje genant i know) zelf wel eens gedaan uit pure wanhoop. Het hielp. Wel voorzichtig zijn.
quote:shoplustige78 schreef op 10 oktober 2013 @ 16:34:

Vorig jaar heb ik dit ook gehad en ik kreeg het er niet uit. UIteindelijk zo hard geperst dat mijn darmen via mijn vagina naar buiten kwamen. Niet smakelijk !

IK heb alles weer netjes terug gepropt uit een reflex en daarna nooit meer gehad..Wat!!??
quote:slwhisper schreef op 10 oktober 2013 @ 17:14:

[...]

Wat!!?? Idd! WAT! dat is niet okay. Daar moet alsnog een arts naar kijken want de bekkenbodem kan nu verzwakt zijn en daar kun je later last van krijgen shopper!
Ik weet nog dat mijn moeder vroeger voor mijn roertje een glycerinespuit maakte als hij een week niet gepoept had.

En dat werkte heel goed.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Is dat niet je blaas of baarmoedermond geweest die via je vagina naar buiten kwam? Darm kan daar toch helemaal niet komen?
het is hier binnen beter dan buiten
Jawel betty, dan is de druk zo groot dat het velletje tussen vagina en endeldarm uitstulpt en er via de vagina uit komt. Een rectokèle heet dat. Met een blaas kan het ook. Cystokèle.

TO heb je al wat geprobeerd met water?
Fijn dat de huisarts iets klaar heeft gelegd. Heel veel succes, ik hoop dat het je helpt!
Allereerst heel veel sterkt. Drink genoeg water en neem ook genoeg vet. Klein glaasje olijfolie innemen.

Wat ephina zegt klopt. Wel voorzichtig doen inderdaad.

Ik krijg het van brood dan verstop ik helemaal. Ik had als kind elke 15 dagen een ontlasting. Heb heel wat middeltjes gekregen en geprobeerd.. Maar toen ik een dieet volgde zonder suiker en veel groente,water drinken en geen brood.

Ik nam kwark met een paar lepels slagroom en lijnzaad.

Was ik van mijn darmklachten af.
quote:bettypage schreef op 10 oktober 2013 @ 17:29:

Is dat niet je blaas of baarmoedermond geweest die via je vagina naar buiten kwam? Darm kan daar toch helemaal niet komen?

Zoals je uitgelegd ziet op het plaatje kan dat idd wel.

Ik reageerde zelf op dat moment in een reflex om het terug te duwen ben op bed gaan liggen en heb heel hard geroepen om mijn man. Die trok grijs weg op dat moment. Direct mijn vaste gyn gebeld om te vragen of ik mocht komen , maar nee dit was geen spoed.

Toen de huisarts en die reageerde ook al zo lauw , zo van trekt u maar een strak onderbroekje aan mevrouw dit zal wel een verzakking zijn.

" s middags onderzocht door de huisarts en niks meer te vinden. Niks verzakt. Laatst nog eens gecontroleerd door mijn eigen gynaecoloog , maar nul komma nul verzakking gelukkig.

Als de druk te hoog wordt en je ontlasting kan er dus niet uit dan kan het dus gebeuren dat je darmen via de vagina wand naar buiten stulpen. Prolaps heet dat.

Nu heb ik zelf ook een erg smalle anus is ooit vast gesteld , dus wellicht heeft dat er mee te maken. Maar ik ben me toen helemaal kapot geschrokken en heb er alles aan gedaan om nooit meer verstopt te zitten.

Jaar na dato kan ik me nog de paniek van toen voor de geest halen.

Daarom hoop ik ook echt dat TO zo snel mogelijk van haar ellende verlost is. En geef haar de tip niet te hard te persen , want soms doe je daar meer kwaad mee dan goed.
Als te straks naar het toilet gaat TO, als je in het bezit bent van een opstapje/voetenbankje of een laag krukje, desnoods een omgekeerd afwasteiltje, dat meenemen en je voeten erop zetten. Zit je in een beetje rare hoek maar helpt wel.
@TO

Vergeet niet op je linkerzij te gaan liggen.

Edit: als je de klysma inbrengt
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat is ook een goede tip die van je voeten op een krukje.

Na 15 minuten geven je hersenen een seintje af aan de darmen dat ze zich kunnen ledigen.
En pro-biotica helpen niet altijd lees hier eens

http://www.groenevrouw.nl ... biotica-vaak-niet-werken/
Jee wat een afschuwelijke ervaring, shoplustige! Ik kan me je paniek voorstellen, heel eng.
het is hier binnen beter dan buiten
Maar, neveranswer, hoe is het nu? Ben je al verlost van je ontlasting?
Ben ik ook benieuwd naar
Nou, voor de geinteresseerden. Het kreeg allemaal een iets andere wending. De klysma van de dokter maakte het allemaal nog erger (daar lag ik, zwetend, benauwd, huilend, creperend bij mn vriendin op de badkamervloer) Dus ben uiteindelijk via de huisartsenpost in het ziekenhuis beland, omdat bleek dat ik behoooooorlijk vol zat. (vind je t gek met mijn eetgewoonten 4dagen niet poepen) Grote klysma gehad en flink wat andere troep en EINDELIJK kwam het eruit. De dokter zei dat het net een bevalling was qua gewicht en lengte.

Nu nog wel veel last en er zitten nog steeds verstoppingen maar dit moet te verhelpen zijn met en kleine klysma thuis en Movicol. Allemaal dank voor de reacties!!
quote:shoplustige78 schreef op 10 oktober 2013 @ 16:34:

Doe daar echt heel voorzichtig mee.

Vorig jaar heb ik dit ook gehad en ik kreeg het er niet uit. UIteindelijk zo hard geperst dat mijn darmen via mijn vagina naar buiten kwamen. Niet smakelijk !

IK heb alles weer netjes terug gepropt uit een reflex en daarna nooit meer gehad.\Maar tegenwoordig eet ik altijd lijnzaad door de yoghurt of kwark. Het maakt echt je ontlasting echt minder hard.

Misschien een tip voor het vervolg?

Succes hoor want het is echt heel erg vervelend als je verstopt bent met veel pijn.

Ik heb zelf een chronische darmziekte en ik ben ook al twee keer bevallen maar dit is mij echt nog nooit overkomen. Dit lijkt me echt he-le-maal niet goed. Ik zal toch maar eens de boel laten controleren ook al is het daarna nooit meer voorgekomen.
quote:neveranswer schreef op 11 oktober 2013 @ 13:20:

Nou, voor de geinteresseerden. Het kreeg allemaal een iets andere wending. De klysma van de dokter maakte het allemaal nog erger (daar lag ik, zwetend, benauwd, huilend, creperend bij mn vriendin op de badkamervloer) Dus ben uiteindelijk via de huisartsenpost in het ziekenhuis beland, omdat bleek dat ik behoooooorlijk vol zat. (vind je t gek met mijn eetgewoonten 4dagen niet poepen) Grote klysma gehad en flink wat andere troep en EINDELIJK kwam het eruit. De dokter zei dat het net een bevalling was qua gewicht en lengte.

Nu nog wel veel last en er zitten nog steeds verstoppingen maar dit moet te verhelpen zijn met en kleine klysma thuis en Movicol. Allemaal dank voor de reacties!!

Fijn dat je er voor het grootste deel vanaf bent. Nu toch eens goed je voedingsgewoonten onder de loep nemen. Ik ben vrijwel darmklacht vrij sinds ik gestopt ben met banaan eten en melk drinken. En weet je wat mijn favoriete shake was? Precies.

Overigens is 4 dagen niks . Ik heb weleens 6 weken niet gepoept. Echt, ik leek wel 6 maanden zwanger. Verschrikkelijk was het.
quote:liubi schreef op 11 oktober 2013 @ 13:20:

[...]

Ik heb zelf een chronische darmziekte en ik ben ook al twee keer bevallen maar dit is mij echt nog nooit overkomen. Dit lijkt me echt he-le-maal niet goed. Ik zal toch maar eens de boel laten controleren ook al is het daarna nooit meer voorgekomen.

Is daarna direct gebeurd en wordt regelmatig gecontroleerd bij de gyn vanwege een ziekte down under. Het ziet er normaal uit , niks aan de hand. De huisarts deed er toen ook heel luchtig over zo van , kan gebeuren hoor. Niks om je zorgen over te maken.

Dat deed ik natuurlijk wel. Het schijnt vaker voor te komen.

Ik had er nog nooit van gehoord hoor.

TO wat een nare wending kreeg het verhaal , maar wat zul jij nu ontzettend opgelucht zijn !!

Ga gewoon lekker aan het lijnzaad elke dag een schepje door de kwark of yoghurt.

Does the trick hier.
Bah never wat zul je een pijn gehad hebben. Het lijkt me eerlijk gezegd iets wat al langer speelde dan vier dagen...

Hopelijk komt de boel de komende dagen goed los. Fijn dat je vriendin bij je was om je te helpen!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Katherina schreef op 11 oktober 2013 @ 14:11:

[...]

Fijn dat je er voor het grootste deel vanaf bent. Nu toch eens goed je voedingsgewoonten onder de loep nemen. Ik ben vrijwel darmklacht vrij sinds ik gestopt ben met banaan eten en melk drinken. En weet je wat mijn favoriete shake was? Precies.

Overigens is 4 dagen niks . Ik heb weleens 6 weken niet gepoept. Echt, ik leek wel 6 maanden zwanger. Verschrikkelijk was het.

Haha dank je. 4 Dagen lijkt niks, maar als je mijn eetgewoonten kent, snap je hoe pijnlijk het was/is. Ik eet 3x zoveel als n gemiddeld mens en dat de hele dag door.

De zuster zei dat ze nog nooit iemand zo vol had zien zitten en dr zoiets uit had gekregen. Nu nog steeds last van kramp, maar het is te handlen met de medicatie en in de wc komt er weinig uit, alleen vloeibaar. Wel gewoon goed ontbeten en net netjes een bord rijst op. Geen diclovenac nodig gehad, ga ik ook niet aan beginnen. Wel meteen boodschappen gedaan, bruin brood, kiwi's en lijnzaadolie in m'n nieuwe eetpatroon...We wachten het af..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven