Gezondheid alle pijlers

Onstoken oog, hoe lang duurt genezing?

16-02-2010 13:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontstoken oog en ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Die schreef druppels voor en zei dat het andere oog ook geinfecteerd kan raken als ik niet heel erg voorzichtig ben en eraf blijf.

Ik heb zoiets nog nooit gehad en vraag me af hoe lang het duurt voor dat het genezen is. Het doet verder geen pijn of zo. Het is alleen nogal rood. Volgens de arts staat het in verband met mijn verkoudheid.
Kan erg verschillen, van een dag tot een paar weken :(

Tussendoor ook een paar keer per dag schoonmaken met afgekoeld gekookt water, helpt ook.
Mijn huisarts gaf mij het advies om een aantal keren per dag een warme washand op het oog te leggen. Ik moet zeggen, dat werkte bij mij erg goed.
Let wel goed op met huisgenoten! Het is heel erg besmettelijk.
Ik heb het zelf een tijdje geleden ook gehad, knap waardeloos. Ik had het eerst ook maar aan 1 oog, maar na een paar dagen ook aan het andere oog. Ik ken het als "Pink Eye" en het is inderdaad hartstikke besmettelijk. Spoelen met gekookt water hielp bij mij niet echt, maar met de druppeltjes van de dokter was het binnen een kleine week over. Ik hoop dat het bij jou ook vrij snel over is!
Bedankt. Ik hoop dat het beperkt blijft tot een oog. Ik ben zeker voorzichtig wat betreft besmetting. en heb al mijn oogmak-up al weggegooid die ik voor de ontsteking heb gedragen (mascara en oogschaduw). Ik ga dat risico niet nemen.

Ik heb ook een antibiotica (gel) gekregen van de huisarts, dus ik hoop dat dat snel werkt. Ik moet de kuur wel afmaken.
Sterkte. Ik moet ineens denken aan dat ik het ook heb gehad een jaar of 14 geleden (au, ik word oud...). Ik was op vakantie in Frankrijk en had daar een heel fijn zalfje gekregen, wit, wat ik in mijn ooglid moest doen.

nouja, niet dat je er wat aan hebt want ik weet ook de naam niet, maar mss herken je het als je ab en uit ervaring weet ik dat het goed heeft geholpen!
Kan best wat weken duren, zelf ook net achter de rug.

Zonnebril op tegen de wind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven