Gezondheid alle pijlers

Ontsteking van de lange zenuw in been

25-02-2010 13:27 5 berichten
Sinds een week of 2 kamp ik met pijn in mijn been. De pijn begint bij mijn bil en straalt helemaal door naar mijn voet. Omdat de pijn steeds erger werd ( en nog steeds wordt) ben ik er vorige week mee naar de huisarts geweest.

Het blijkt een ontsteking in de lange zenuw te zijn, de Ischias. De dokter heeft niet gekeken of gevoeld ofzo, maar concludeerde dit uit mijn omschrijving.

Ik heb Diclofenac 75 meegekregen en het advies om tegen de pijn Ibuprofen te slikken.

Punt is dat het eigenlijk niet verbeterd maar erger wordt. Volgens de dokter kon dit een maand duren en is de enige remedie bewegen en strekken. Nu doe ik dit genoeg omdat ik stallen mest, honden uitlaat, achter een peuter aanren, het huishouden doe en.......... 2 keer per week 10 uur staand werk doe.

De pijn is voor mij, behoorlijk heftig en voelt als kiespijn over je hele been.

Ik krijg meer moeite met lopen en doordat ik de pijn wil verlichten loop ik ook nog eens verkeerd waardoor er nog meer onderdelen in mijn rug pijn gaan doen.

Iemand ervaring en misschien een Gouden Tip tegen de pijn?
Is het geen hernia? Klinkt namelijk als mijn klachten...
Alle reacties Link kopieren
Herken het, heb het zelf een paar jaar geleden gehad. En lopen was inderdaad een hel. Ik kon wel fietsen, dat gaf mij wat verlichting, volgens de cesartherapeut die ik destijds bezocht, kwam dat doordat ik dan mijn bekken kantelde en daardoor de zenuw ruimte gaf. Tijd was bij mij de enige remedie, heeft iets van 2 maanden geduurd voordat ik van de klachten afkwam. Ondertussen met pijnstillers de dag doorkomend.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik heb het een aantal jaren geleden ook gehad, behoorlijk pijnlijk inderdaad! Volgens mij heb ik op zijn advies toen ook vitamine b geslikt (weet niet meer of het een complex was of 'losse vitamine b'). Bij mij duurde het volgens mij ook bijna een maand.
Ja dat heb ik ook gehad. Veel in beweging blijven was het advies. Want vooral als ik een poosje had gezeten, en dan weet je ook niet hoe je moet zitten zonder dat het pijn deed, en daarna weer opstaan nou dan deed het nog het meeste pijn. Ik heb er zo'n 4 maanden last van gehad. Zware dingen tillen doe ik niet meer. Boodschappen verdelen over kleine tasjes. En verder heb ik nog weleens last als ik teveel zit. Dus in beweging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven