Gezondheid alle pijlers

ontstoken grote teen! HELP

02-09-2010 16:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
een jaar terug ben ik eens tegen een zwembad trapje aangestoten en toen heb ik een schimmelinfectie aan mijn teennagel opgelopen. Alleen dit wilde maar niet weggaan. Alles geprobeert, zalfjes tabletten etc. Todat ik Terbinafine voorgeschreven kreeg, ook tabletten. Deze hielpen wel. maar mijn teennagel was al bijna verdwenen dus waar eerst nagel zat kwam de huid omhoog als waar je normaal ook geen nagel hebt. Nu is deze nagel weer uit aan t groeien met als gevolg dat deze aan beide kante is ingegroeeid.. Dus is mijn teen ook nog eens ontstoken. Sodabadjes hielpen niks en Badendas idem. Ik heb ook al betadine zalf gehad maar dit werkte ook niet zo goed. Nu heb ik een of andere antibiotica zalf en volgens mijn moeder zit er vooruitgang in al zie ik dat zelf niet echt... Is er iemand die nog een oplossing voor mij heeft? Ik heb dus geen zin om een stuk van mijn nagel voorgoed te laten verwijderen. die nagel is u al mini en ik wil graag weer in peeptoe schoenen lopen.. :(
Waarschijnlijk heb je geen keus, op de EHBO in het ziekenhuis halen ze dan (verdoofd) reepjes nagel weg om te zorgen dat het niet meer ingroeit. Met een bijtend stofje zorgen ze dat de nagel daar ook niet meer teruggroeit. Het is niet leuk, maar als het zo erg is als bij jou dat gaat het niet meer vanzelf over. Overigens is het toch herfst en volgend jaar zomer heb je weer een mooie teen (ze hebben het bij mij bij beide grote tenen een keer moeten doen).
quote:PlayingTheAngel schreef op 02 september 2010 @ 16:50:

Waarschijnlijk heb je geen keus, op de EHBO in het ziekenhuis halen ze dan (verdoofd) reepjes nagel weg om te zorgen dat het niet meer ingroeit. Met een bijtend stofje zorgen ze dat de nagel daar ook niet meer teruggroeit. Het is niet leuk, maar als het zo erg is als bij jou dat gaat het niet meer vanzelf over. Overigens is het toch herfst en volgend jaar zomer heb je weer een mooie teen (ze hebben het bij mij bij beide grote tenen een keer moeten doen).maar is je nagel dan veel kleiner of valt dat mee?
Misschien toch even langs de pedicure? Lijkt me wel een echte 'probleemnagel'

Wel heel vervelend trouwens!
This is not kosher!
Ja, abonnementje pedicure! Zoek een goede in je omgeving en maak een behandelplan.

O ja, sterkte!
quote:PlayingTheAngel schreef op 02 september 2010 @ 16:50:

Waarschijnlijk heb je geen keus, op de EHBO in het ziekenhuis halen ze dan (verdoofd) reepjes nagel weg om te zorgen dat het niet meer ingroeit. Met een bijtend stofje zorgen ze dat de nagel daar ook niet meer teruggroeit. Het is niet leuk, maar als het zo erg is als bij jou dat gaat het niet meer vanzelf over. Overigens is het toch herfst en volgend jaar zomer heb je weer een mooie teen (ze hebben het bij mij bij beide grote tenen een keer moeten doen).Is volgens mij de enige remedie. Bij mij heeft de huisarts het gedaan en mijn nagels zijn gewoon teruggekomen zonder in te groeien dus geen verlies van grootte maar wel van de ontsteking af. Als je met zo'n ontsteking door blijft lopen heb je kans op misvorming van je teen en dan staan peeptoe schoenen echt niet meer. Even flink zijn en naar de huisarts.
King Louie, je weet wel, dat Oililly-spul voor rimpelige ouwe Viva-meisjes. Blijf van m\'n bakfiets af!
Ehm, op de ehbo van je ziekenhuis moet je er niet mee binnen lopen. Wel wordt het vaak behandeld door de polikliniek chirurgie en bij de huisarts. Een reepje nagel aan de ingegroeide zijde weghalen en het nagelbed smaller maken door het deels weg te branden met fenol wordt vaak gedaan. Ziet er stukken beter uit dan je hele nagel weg, maar echt peeptoewaardig binnen een maand oid..... dat ligt eraan hoe kritisch je bent. Na een paar maanden ziet het er wel weer normaal uit.

Sowieso slim om naar een goede pedicure te gaan ermee, die zijn wat meer thuis in cosmetisch acceptabele oplossingen. Maar ik denk ook dat je ermee naar de dokter zal moeten om het echt op te lossen, je pedicure heeft mogelijk wat goede suggesties voor je huisarts, maar een arts zal er waarschijnlijk in moeten gaan snijden.
Volgens mijn huisarts is een 3x daags voetbadje met Biotex een goede remedie bij ingegroeide teennagels.
quote:paloma schreef op 02 september 2010 @ 17:50:

Volgens mijn huisarts is een 3x daags voetbadje met Biotex een goede remedie bij ingegroeide teennagels.Hier ook goeie ervaring met Biotex. Groen. (als blauw nog bestaat )
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:paloma schreef op 02 september 2010 @ 17:50:

Volgens mijn huisarts is een 3x daags voetbadje met Biotex een goede remedie bij ingegroeide teennagels.

Is leuk, maar doet echt niet heel veel anders dan soda, zout water of badedasbadjes.

Als het een echt langdurig probleem is, zal er toch in gesneden moeten worden.
zolang het echt ontstoken is mag een pedicure er niks aan doen, behalve als ze dit in opdracht van de huisarts doet.

Dus als de ontsteking weg is kan je eventueel wel samen met de pedicure kijken wat je er aan kunt doen dat het niet weer gebeurt,

maar tot die tijd is de huisarts de aangewezen persoon om dit te behandelen of je door te sturen.
Okee TO,

je leest het; op naar de huisarts en weg laten halen! Ik denk ook dat je het 'mooie' maar eventjes erbuiten moet laten en moet gaan voor een 'gezonde' teen. Dat is uiteindelijk een stuk belangrijker.
This is not kosher!
Heb toevallig van de week ook een reepje van mijn nagel laten halen. Waarschijnlijk met het knippen van de nagel (nogal gepietst zeg maar) is mijn nagelriem onstoken geraakt.

Eerst enorme kloppende teen, helemaal rood rondom en kon er niet aankomen. Was geen pretje en het ziet er niet uit, maar de pijn is nu weg. Elke dag verschonen, durf nog niet in een soda badje of biotex badje, maar doe er maar van die betadine pleisters op met een lap verband. Ziet er niet uit, jammer! Maar wellicht komt het weer goed. Liever dat dan die pijn (je zou er gek van worden). Dus, mijn advies, liever even een rare teen dan die pijn.

Succes!
Ik zou hier zeker mee naar de HA gaan.

Of zoek anders een medisch pedicure in de buurt.

Daar zijn er geloof ik al wat meer van.

Sodabadjes ed helpt misschien even, maar die nagel moet er bij de nagelwallen wel uit.

Een pedicure kan eventueel een beugel plaatsen of copoline onder de nagel aanbrengen en zo de nagel begeleiden totdat deze wat langer is en minder snel zal ingroeien.

Maar niet hiermee blijven rondlopen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven