Gezondheid alle pijlers

Ontstoken nagelriem en vinger

17-08-2010 19:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet het einde van de wereld maar had al een week of wat een teruggetrokken nagelriem die op een gegeven moment rood en dik werd en ging ontsteken, nu ook de zijkanten van mijn vinger. Ziet er viezig uit en vlak boven mijn nagelriem is mijn nagel een stukje weg.

Omdat het vannacht zo heftig aan het kloppen was ben ik toch maar even langs de huisarts geweest en die schreef mij tot mijn verbazing en anti-biotica kuur voor. Gisteren merkte ik dat de nagelriem van mijn middelvinger ook raar begint te doen.

Oh ja, zit ook twee keer per dag in het soda water...men wat een pijn doet dat

Ik bijt geen nagel, draag altijd handschoenen met schoonmaken en afwassen en heb al sinds een maand of drie geen kunstnagels meer maar of het door het laatste zou kunnen komen.

Ben op internet gaan zoeken en zag tot mijn schrik dat je nagel er op enig moment ook af kan vallen. Huisarts bevestigde dit en toen werd ik even onpasselijk brrrr.

Wie heeft er ook wel eens zoiets aan de hand gehad (letterlijk) en kan mij verder advies geven.

Ik draag momenteel een vingertje van een kapot geknipt katoenen handschoentje als bescherming over mijn vinger, krijgt ie wel lucht en is ie toch beschermd want ik kan mijn vinger echt niet gebruiken momenteel.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik heb ook wel eens een ontstoken vinger gehad, deed vreselijk pijn! Ik kon er echt niks mee doen. Het enige wat ik deed was baden in de badedas en soda. Verder kun je niet veel. Gaat vanzelf over.

Beterschap!
Wat had je dan van je huisarts verwacht?

Ik heb ook wel eens een wat pijnlijke nagelriem maar lang zo erg niet geloof ik. Soms even een dagje een pleister erom zodat stoten en haken niet zeer doet en dan is het wel weer over.

Hopelijk is het snel weer over!
*
Nou gromm, ik had zoiets "zwaars" als een anti biotica kuur eigenlijk niet verwacht, vandaar dat ik verbaasd was.
Snap ik. Ik zit me alleen te bedenken wat hij anders nog zou kunnen doen. Soda deed je zelf al toch?
Had eerder een advies verwacht wat betreft jodium betadine of een ander goedje eigenlijk.

Ga zo weer mijn mijn vinger in het martelbad...brrrr.
Hij had er ook lekker in kunnen gaan zitten snijden! Wees maar blij met je kuurtje. Hopelijk gaat het snel helpen!
quote:Gromm schreef op 17 augustus 2010 @ 19:43:

Hij had er ook lekker in kunnen gaan zitten snijden! Wees maar blij met je kuurtje. Hopelijk gaat het snel helpen!Ieuwwww ga weg jij engerd!!!!
Heb dit in mijn jeugd ook regelmatig gehad, ik beet nagels ...

Het enige was hielp was in een soda bad...

Heb het zelfs zo erg gehad dat de zijkant van mijn vinger, naast de nagel, gevuld was met pus...dat open geprikt, veel in soda en na 1 week was het weg.

Maar zeer deed het wel!
Ik heb het ook wel eens gehad, en ondanks sodabadjes etc. ging het niet over. Een weekendarts heeft er toen 'lekker' in gesneden, om de druk eraf te halen, en het schoon te maken, maar een week later was ik weer net zo ver...Toen heb ik ook een antibioticakuur (pillen, geen zalf) gehad en daarmee ging het wél over.
Hier heeft oudste dat gehad, die pulkt continu aan zijn vingers. Hij kreeg ook het advies om met zijn vingers in een sodabadje te zitten, en hij heeft twee verschillende antibioticazalfjes gehad. Overigens kreeg hij wel de opmerking dat het antibioticazalfje even kon duren.
Soda bijt meestal meer dan groene biotex, en het effect is het zelfde.

Sterkte! Het lijkt me heel erg pijnijk!
De huisarts heeft je de antibiotica voorgeschreven om te voorkomen dat de ontsteking zich verder uitbreidt, ik ken iemand die het ook had, bot werdt aangetast, en ze hebben een stukje van die vinger moeten amputeren.

Dit soort dingen lijkt heel onschuldig, maar houd het altijd goed in de gaten want het kan echt heel vervelend uitpakken.

Goed dat je er mee naar de dokter bent gegaan.
quote:mamsky schreef op 18 augustus 2010 @ 09:26:

De huisarts heeft je de antibiotica voorgeschreven om te voorkomen dat de ontsteking zich verder uitbreidt, ik ken iemand die het ook had, bot werdt aangetast, en ze hebben een stukje van die vinger moeten amputeren.

Dit soort dingen lijkt heel onschuldig, maar houd het altijd goed in de gaten want het kan echt heel vervelend uitpakken.

Goed dat je er mee naar de dokter bent gegaan.

Ieuwww, een ontsteking tot aan je bot heet toch fijt?

Mijn moeder heeft dat ooit gehad toen ze jong was. Haar vinger hoefde niet geamputeerd maar moest wel open en er ging een hele, hele lange naald in (waarom weet ik niet eigenlijk).

Inderdaad toch niet zo onschuldig nee...vinger doet al iets minder pijn..ook het martelbad viel mee gelukkig.
ik heb het soms ook. Ik doe bij een beginnende ontsteking een pleister met betadine om. Vaak is het dan na 1,5 dag wel over. evt handschoentje aan in bed tegen vlekken.
Ik doe er een pleister met crème bioforce van dr Vogel op.

De zalf op het kussentje van de pleister doen en dan erop plakken, anders is het plakgedeelte vet en plakt niet meer. Doordat het vet is plakt het niet aan de wond, maar de echinaeforce die er in zit kan wel zijn werk doen. Zo is hier in huis al menig ontstoken teen/vinger snel genezen. Deze crème werkte hier ook goed bij een megapuist bij een puberzoon.

Vingerpleisters van Hansaplast zijn ook heel handig. Daar zit aan één kant een extra lang plakflapje, zodat het niet zo snel los gaat.
Wat jij hebt heet een omleiding.

Enige wat helpt is opensnijden, spoelen en een antibiotica-kuur.

Alleen een kuur helpt niet.
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb in een ver verleden ook een ontstoken nagelriem gehad (kwam geel spul uit). Ik kreeg van de HA een zalfje, maar dat hielp niet. Toen ik terug ging, heeft hij mijn hele nagel eruit getrokken (onder verdoving uiteraard). En met de wond die toen was ontstaan, moest ik dagelijks een heet sodabad nemen. Ik heb er nog warme herinneringen aan....

Maar het heeft wel geholpen en nagel is mooier dan de andere negen.
Whoooh Johanna, had dit liever niet gelezen zeg.
Sorry...

Toch is het niet zo eng als het lijkt. Na enkele dagen komt er op de plaats van de nagel al een eeltlaagje en doet het minder zeer. Pijn is ongeveer van het kaliber verstandskies trekken en wat daarna komt.

Maar waarschijnlijk gaat het bij jou gewoon heel anders lopen en ben je er na een kuurtje vanaf. Veel succes in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven