Gezondheid alle pijlers

ontstoken oog

05-08-2013 16:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zaterdag heb ik een ontstoken oog. Ben zaterdag naar de HAP geweest en kreeg een zalf mee. Deze werkt goed en de infectie een stuk minder.

Mijn vraag is hoelang duurt het voordat het echt weg is? A.s .donderdag ga ik namelijk een paar dagen weg en zie het niet zitten om lensloos en make-uploos te gaan...

Wat is jullie ervaring?
Lang geleden een keer gehad, als je je netjes aan de voorschriften van de zalf houdt en even geen make up e.d. gebruikt moet dat donderdag echt wel over zijn denk ik (kan vanaf hier natuurlijk niet zien hoe erg het bij jou is, maar bij mij was het binnen een paar dagen weer weg)
Bij mijn dochter was het met een dag of 3 over met fucithalmic. Maar die moest je wel nog 3 dagen na verdwijnen van de klachten blijven gebruiken.
Ik heb chlooramfenicol. Deze moet ik 48 uur na verdwijnen van de klachten nog gebruiken. Oog is niet meer rood, jeukt nog een klein beetje en heb geen pus meer. Hoop zo dat ik donderdag weer mijn lenzen in kan. Ik heb echt een hekel aan een bril. Voel me nu net zo'n molletje...
En tussendoor schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een gaasje. Hoe lang het gaat duren is niet goed te zeggen.
Never give up hope.
Draag je zachte lenzen? Ga ze dan pas weer dragen als je oog echt zonder twijfel helemaal beter is. Herken je anti-bril-gevoel maar al te goed, maar.... Zachte lenzen en een oogontsteking is geen goede combi. Heb er ervaring mee (denk aan zalfjes, druppels, meerdere bezoeken aan de oogarts, zo'n half jaar lang..)
Ja, heb idd zachte lenzen. Wil ook echt voorzichtig zijn, maar het idee om met bril en zonder make-up op stap te gaan staat me echt heel erg tegen. Wat dat betreft ben ik echt een ijdele tut...

Ik weet niet of je zo'n lenzenbakje gebruikt, maar dat moet je dan toch echt heel goed ontsmetten voordat je je lenzen weer in doet. Neem je ook gelijk een nieuw setje lenzen?
Hoe lang draag je al zachte lenzen? Oogartsen zien steeds vaker dragers van zachte lenzen met problemen. Die problemen kunnen zelfs zo ernstig worden dat je überhaupt geen lenzen meer kunt of mag dragen. Dan ben je dus nog verder van huis.. Ook daar weet ik alles van. Ik was ook zo'n ijdeltuit en mocht uiteindelijk ook helemaal geen lenzen meer dragen. Uiteindelijk heb ik m'n ogen laten laseren en daar nu heel blij mee. Maar de lenzen en de oogontsteking hebben me wel heel wat ellende bezorgd...

ps. Wil je niet bang maken, maar je wel waarschuwen om echt heel voorzichtig met je ogen te zijn...
Ik draag al bijna 16 jaar zachte lenzen. Heb nooit problemen gehad met mijn ogen verder. Ooit 1 keer eerder een ontsteking in beide ogen wat een allergie voor een bepaalde lenzenvloeistof bleek te zijn. Ik heb mijn lenzen, lenzenhouder en mascara al weggedaan en nieuwe spullen gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven