ontstoken oog?
dinsdag 13 juli 2010 om 10:15
Sinds een week is een oog ietwat dikker, maar niet noemenswaardig. Bovendien werd het in de loop van de dag minder. Geen probleem dus.
Nu is het sinds afgelopen zondag dikker en blijft het gedurende de hele dag dik. Mijn oog zit daardoor ook een stukje dicht. Met opstaan duurt het ook even voordat ik mijn oog kan openen.
Eerst dacht ik dat het met hooikoorts samenhing, maar gezien de aanhoudende dikte, lijkt me dat niet meer het geval.
Iemand tips tegen een ontstoken oog?
Nu is het sinds afgelopen zondag dikker en blijft het gedurende de hele dag dik. Mijn oog zit daardoor ook een stukje dicht. Met opstaan duurt het ook even voordat ik mijn oog kan openen.
Eerst dacht ik dat het met hooikoorts samenhing, maar gezien de aanhoudende dikte, lijkt me dat niet meer het geval.
Iemand tips tegen een ontstoken oog?

dinsdag 13 juli 2010 om 10:17
Kan best met de hooikoorts te maken hebben hoor. Heb je medicijnen? Anders zou je cetirizine tabletjes kunnen halen en prevalin oogdruppels.
En anders: grootmoeders oplossing tegen dikke ogen: zet een koppie kamillethee. Drink de thee op en laat het zakje afkoelen. Leg het zakje 10 minuten op je dikke oog. Drie keer per dag.
Kamille werkt verzachtend op je slijmvliezen en heeft een antiseptische werking.
En anders: grootmoeders oplossing tegen dikke ogen: zet een koppie kamillethee. Drink de thee op en laat het zakje afkoelen. Leg het zakje 10 minuten op je dikke oog. Drie keer per dag.
Kamille werkt verzachtend op je slijmvliezen en heeft een antiseptische werking.
dinsdag 13 juli 2010 om 14:23
dinsdag 13 juli 2010 om 15:33
quote:Yavanna schreef op 13 juli 2010 @ 15:31:
Ja spoelen van het oog is het belangrijkste, dan maak je het schoon en waarschijnlijk zal de ontsteking vanzelf minder worden. Als het nog dagen duurt of erg zeer gaat doen zou ik wel naar de HA gaan.Het is al een week en het wordt sinds zondag dikker: -----> huisarts!
Ja spoelen van het oog is het belangrijkste, dan maak je het schoon en waarschijnlijk zal de ontsteking vanzelf minder worden. Als het nog dagen duurt of erg zeer gaat doen zou ik wel naar de HA gaan.Het is al een week en het wordt sinds zondag dikker: -----> huisarts!
dinsdag 13 juli 2010 om 15:55
Ja, een week iets dikker, gevoeliger. Maar zoals ik zal zei, heb ik ook hooikooirts. Dus ietsjes dikker en gevoelig kwam me al erg bekend voor en is voorheen ook altijd weggegaan. Dus daar maak ik me echt geen zorgen om. Alleen dat hij nu sinds zondag echt dikker is en die korstjes, dat is nieuw en vandaar de vraag naar grootmoeders tips.
woensdag 14 juli 2010 om 12:42
Haha ja bezzzz, verse borstvoeding helpt inderdaad geweldig tegen ontstoken ogen, en zal ik je eens iets grappigs vertellen? In Afganistan is het heel normaal dat als iemand ontstoken ogen heeft naar een vrouw gaat die borstvoeding geeft. Ik zou dat zelf niet aanraden, met het oog op eventuele ziektes, maar het schijnt heel goed te werken inderdaad.