Gezondheid alle pijlers

Ontstoken oogzenuw

20-09-2016 09:13 12 berichten
Meer mensen die weleens een ontstoken oogzenuw gehad hebben? Ik heb het 13 jaar geleden gehad en heb t idee dat t nu weer terug komt. Zie slecht heb hoofdpijn en duizelig en zere oogkassen bah.
Weleens gehad ja. Ga je even naar de huisarts? Daar zou ik niet mee blijven rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar daar mee altijd naar de huisarts. Succes!
Heb zometeen een afspraak. Nadeel is dat ik nogal heftig op prednison reageer waardoor ik dat 1x gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar die ontsteking van gekregen bedoel je? Prednison is niet lollig voor een OZO. Antibiotica wel. En verder onderzoek waar het vandaan komt.
anoniem_127683 wijzigde dit bericht op 20-09-2016 09:53
Reden: Autocorrect gaf een heel ander effect
% gewijzigd
Goed dat je al een afspraak hebt gemaakt. Prednison is ook wel rotzooi, kreeg je dat voor je vorige OZO?
Net geweest. Krijg oproep voor de oogarts. Rechts 60% links 30%. Vorige keer kreeg ik prednison met infuus. Toen was er geen andere optie. Nu afwachten, hoop dat de hoofdpijn snel zakt. En dat de oogarts snel plaats heeft. Ze weten niet hoe het toen gekomen is. Wel heb ik littekens op de oogzenuw. Hierdoor zie ik weleens vaker iets minder maar niet zoals nu.
Is dit geen reden voor een spoedafspraak bij de oogarts?

Er hangt nogal wat af van je oogzenuw. Ik zou druk zetten op die afspraak en zelf bellen (en erbij zeggen dat de doorverwijzing al bij hun ligt of onderweg is).

En dan maar prednison als het nodig is!
Een spoedafspraak lijkt mij ook wel logisch in dit geval. Heeft de huisarts overlegd met de oogarts?
Ik heb het ook gehad. Ben er ruim een jaar mee onder de pannen geweest. Ik ging ook dubbel zien omdat door de verdikte ontstoken spieren mijn oogbol naar buiten gedrukt werd.

Heel lang Prednison en Ciclosporine gebruikt. Bij het afbouwen vlamde de ontsteking weer een paar keer op.

En nu nog blijft het mijn zwakke oog. Snel pijn aan (binnenkant) en kleiner worden als ik niet lekker of moe ben.
Oh wacht. Misschien is oogzenuw wel wat anders dan de oogspieren? Nouja, geen idee.
M'n klasgenoot heeft me naar t umc gestuurd. Hele middag onderzoeken gehad. Kunnen niks vinden behalve slecht zicht. Binnen een week een vep en gezichtsveldonderzoek en nog iets. Ook bloedonderzoek gedaan. Nu afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven