Gezondheid alle pijlers

oogontsteking

23-11-2013 22:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oog is ontstoken! Echt enorm irritant. Sinds dinsdag en heb gisteren zalf gekregen maar dat helpt (nog) niet. Mijn oog is knalrood, jeuk/pijn en dik.

Ik weet dat ik verder niet veel kan doen maar was benieuwd of er toevallig iemand is met hetzelfde probleem of iemand die er ervaring mee heeft, want hoe lang duurt zo iets? Het zal ook per persoon verschillend zijn en las al dat er vele oorzaken zijn, maar toch; alle verhalen welkom!
Maandag misschien even terug naar de huisarts, want dit duurt wel erg lang. Er moet maandag iig wel duidelijk verbetering in zitten. En niet teveel wrijven, maar dat wist je al
Hier afgelopen mei dochter gehad met fikse oogontsteking. Eerst zalfje gekregen wat ze als eerste vaak voorschreven. Moest binnen 3 dagen opknappen deed dit het niet dan moesten we terug. N 3 dagen alleen maar erger. Us oogsrts werd gebeld, en ander zalfje gehad, ondertussen kreeg ik en mijn schoonmoeder het ook. (H is namelijk zeer besmettelijk) ik meteen begonnen met zalfje van dochter duurde een week voordat het over was. Schoonmoeder is er dik 3 weken mee bezig geweest door verkeerde diagnose van de huisarts. Die dacht eerst aan hooikoorts en daardoor kreeg de infectie veel meer kans om toe te slaan. Het is vooral heel vervelend.

Beterschap
Sorry lees net berichtje terug, wat een typfouten, maar ben erg moe
Ogentroost halen bij de Tuinen! Werkt als een tierelier!
Dat verdunt de zalf goldmember. Ze heeft al zalf, dan ga je niet zelf nog rommelen.
Oeps
Ik wil je niet bang maken maar, mijn oog is meer dan een maand ontstoken geweest. Het rode verdween wel snel maar het dikke ooglid verdween pas toen ik oogdruppels kreeg. En zelfs toen heeft het nog 2 weken geduurd.
Wanneer het een virus is kun je niet veel mee dan uitzieken. Gooi ook je oog make up weg vooral je mascara anders besmet je jezelf straks weer opnieuw.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had een paar jaar terug een keratitis en conjuctivitis in beide ogen.. 2 maand later weer.. Waardoor het zicht in mijn rechteroog wat is aangetast en ik een jaar lang een bril moest dragen. Ook mocht ik 2 wkn niet werken (verpleegkundige in een ziekenhuis) ivm besmettingsgevaar en risico voor mijn ogen zelf. Kreeg AB zalf en druppels en ben er zeker 2 weken zoet mee geweest.

Doe voorzichtig, gooi je oog make up weg, en beterschap!
Bij mij duurde het een een week. Goed handen wassen. Zo besmettelijk als wat
dank!

Nee wrijf niet ( veeg alleen de constante tranen weg)

make-up ligt al in de prullenbak, was mn handen vaak. Doe mijn best om te voorkomen dat mijn andere oog ook mee gaat doen maar helaas wordt ie al wat rood ;-(

Ik ga morgen inderdaad maar terug naar de ha.. Denk dat het een virus is, heb ook keelpijn, verkouden en vergrote lymfeklieren.

Let op met constant tranen wegvegen. Daarmee kun je ook je andere ook besmetten. Pak iedere keer een schone tissue en raak alleen de huid onder je oog aan, zorg dat de tissue niet je ooghoek raakt.
OMG, is het besmettelijk? Ik heb het net, ook een griepje waar het waarschijnlijk bijhoort, maar ik heb niet voorzichtig gedaan naar mijn vriend toe. Omdat hij net griep heeft gehad dacht ik dat ik het van hem had (hij had geen ontstoken ogen). Het is pas net begonnen, mijn ogen zijn alleen rood en er komt een beetje pus af en toe. Ook een goeie dat je je make up moet weggooien, dat had ik nog nergens gelezen.

Is het goed om oogdruppels te halen? En welke? Op inet lees ik alleen antibiotica, maar zo erg is het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven