Gezondheid alle pijlers

Oorbelgaatje dochter ontstoken

18-11-2017 20:39 25 berichten
Dochter heeft sinds begin september oorbellen en in de herfstvakantie mocht ze andere oorbellen dan de zweefknopjes in. Dat is prima gegaan, en ze heeft zilveren oorbelletjes in diverse uitvoeringen.
Nu heeft is ze vorige week 1 groter oorbelletje verloren en hebben we een klein rond 'steentje' in gedaan.

We keken vanavond en toen zat het steentje bijna in haar oor verstopt en toen we er iets op drukten kwam er gelijk een druppel pus/wondmeuk uit.

Net hebben we de oorbel onder luid geschreeuw verwijderd want het was natuurlijk hartstikke eng en pijnlijk voor haar, het bloedde ook als een malle. Maar goed, het is gelukt en daarna een koude washand erop.
We hebben het zweefknopje weer in gedaan aan die kant en de andere kant zit gewoon nog een zilveren paardje.

Wat is nu wijs? Weer een paar weken het zweefknopje inhouden? Of gewoon een wat grotere oorbel zodat die niet in het gaatje kan verdwijnen? En dagelijks schoonmaken? Of gewoon laten zitten? Ik heb nu alleen alcohol in huis en dat lijkt me wat heftig.
Hebben jullie ervaring met kleine knopjes, is dat inderdaad een bron van ellende of hebben we gewoon pech gehad?

Kan het ook nog zijn dat ze een zilverallergie zou hebben? Dat lijkt me zelf niet zo waarschijnlijk omdat het maar aan 1 kant is en ze verder met armbandjes en ringetjes geen last heeft.
Zweerknopje weer even in. Even rust gunnen.

Verder hebben mijn kinderen met nieuwe knopjes ook altijd problemen. Enige wat echt goed blijft gaan zijn hangertjes (klikken in de achterkant dicht met zo'n klepje). Dit sluit het gaatje niet helemaal af.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft 3x ontstoken gaatjes gehad. Zweerknopje er weer in doen, heel goed schoonmaken, alcohol is prima. Bij mijn dochter groeide het gaatje dicht omdat ze niks meer in wilde. Opnieuw laten prikken en het gebeurde dus weer. Ze wilde toch nog 1x proberen en toen zweerknopje een jaar laten zitten op advies van de juwelier. Nu nergens meer last van.
Dank voor jullie tips! Het was zo sneu, het bloedde zo enorme en ze schreeuwde zo, maar ze wilde ook niet dat het gaatje dicht zou groeien en gelukkig ging het zweerknopje er zonder problemen weer in 1x in.

Morgen ga ik er rondom even schoonmaken met wat alcohol. Of zou ik de oorbel er weer uit moeten halen?

Eigenlijk mag ze van mij geen hangende oorbellen want dat levert gedoe op met turnen/gym, die mogen ze volgens mij niet inhouden namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat het gaatje "gewoon" geïnfecteerd is, dus viezigheid erin gekomen, oorbel niet of onvoldoende ontsmet, en wat de "zilverallergie" betreft: de meest voorkomende metaal-allergie is nikkel-allergie, en nikkel werd nogal eens gebruikt in metaalmengsels voor... sieraden ja. Ik schreef werd, want in principe schijnt het al een paar jaar verboden te zijn om nikkel in oorbellen te gebruiken, maar ik ben zelf vorig jaar nog oorbellen tegengekomen, die irriterende haakjes hadden...

Ik weet niet of de nieuwe oorbelletjes bij een juwelier vandaan kwamen? Bij een juwelier horen ze al helemaal geen nikkel voor oorbellen te gebruiken. Ik zou teruggaan naar de juwelier waar de oorbellen vandaan komen.
Maar ook al komen de oorbellen niet bij die juwelier vandaan, ik zou toch andere gebruiken, die zeker weten wel goed zijn, zoals die zweeroorbelletjes. De eerste jaren dat ik gaatjes had, haalde ik alleen maar oorbellen bij de juwelier. Juist om nikkel te vermijden.
Ouwe postduif
ar2192 schreef:
18-11-2017 20:57
Het kan zijn dat het gaatje "gewoon" geïnfecteerd is, dus viezigheid erin gekomen, oorbel niet of onvoldoende ontsmet, en wat de "zilverallergie" betreft: de meest voorkomende metaal-allergie is nikkel-allergie, en nikkel werd nogal eens gebruikt in metaalmengsels voor... sieraden ja. Ik schreef werd, want in principe schijnt het al een paar jaar verboden te zijn om nikkel in oorbellen te gebruiken, maar ik ben zelf vorig jaar nog oorbellen tegengekomen, die irriterende haakjes hadden...

Ik weet niet of de nieuwe oorbelletjes bij een juwelier vandaan kwamen? Bij een juwelier horen ze al helemaal geen nikkel voor oorbellen te gebruiken. Ik zou teruggaan naar de juwelier waar de oorbellen vandaan komen.
Maar ook al komen de oorbellen niet bij die juwelier vandaan, ik zou toch andere gebruiken, die zeker weten wel goed zijn, zoals die zweeroorbelletjes. De eerste jaren dat ik gaatjes had, haalde ik alleen maar oorbellen bij de juwelier. Juist om nikkel te vermijden.
Ik heb ze bij een webshop gehaald die claimt juwelierskwaliteit oorbellen te leveren en inderdaad zonder nikkel.
Dit had mijn dochter laatst ook, ik schrok me wild toen ik haar oren zag!

Ik heb (kleine) ringetjes gekocht, zo konden de gaatjes weer tot rust komen. Oorbellen en gaatjes aantal dagen schoonmaken met alcohol en daarna zag het er weer prima uit.

Maar voorlopig geen knopjes in, ik durf het ff niet.
Ik dacht eigenlijk dat je beter geen alcohol of sterilon moest gebruiken op een piercingwondje.
Cherilee schreef:
18-11-2017 21:12
Ik dacht eigenlijk dat je beter geen alcohol of sterilon moest gebruiken op een piercingwondje.
Klopt, alcohol of sterilon doodt ook de goede bacteriën, bacteriën die helpen met de genezing.
Beste is een zoutoplossing. (mespuntje zout (zonder jodium) in een mok (250ml) gekookt water en dan erin weken of steriele gaasjes gebruiken)
Alle reacties Link kopieren
‘Vroeger’ ook vaak last van gehad.
Zweerknopje erin, elke dag even ronddraaien zodat hij niet vastgroeid in bloed enz.
En schoonmaken deden we gewoon met een katoenen zakdoekje wat we even in de jenever depten. Oorbellen maakten we trouwens ook altijd schoon in een bakje met scheut jenever.
Ik heb er niets aan over gehouden.
Oeps.....ik opende ooit een topic over ervaring met kind en oorbel (kind toen ruim 5 jaar) en kreeg vanalles naar mijn hoofd. Ordinair, tokkie, kind moet zelf kunnen kiezen, ik bemoeide me met kinds ongeschonden lichaam etc.

Fijn dat jij normale reacties krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Je moet als je oorbellen net hebt gekregeb, inderdaad wat Troeteltje zegt, elke dag even draaien met beide oorbellen.
Nu schoonmaken met Sterilon .(is miss beter dan alcohol?)
Alle reacties Link kopieren
ik zou geen knopjes meer indoen. Kleine ringetjes zijn fijner. dan kan de achterkant ook niet vast komen te zitten in het oor. Mijn dochter wisselt haar ringetjes wel eens voor knopjes maar gaat dan toch weer met de ringetjes slapen. Met ringetjes vind ik de kans dat je blijft hangen kleiner en kleine ringetjes mogen bij turnen ook (doet mijn dochter namelijk ook) Als je echt zilver hebt lijkt me het geen allergie. Ik heb haar gaatjes bij lucardi laten schieten waar ze ook speciaal middeltje heeft gekregen om te ontsmetten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
18-11-2017 21:50
Oeps.....ik opende ooit een topic over ervaring met kind en oorbel (kind toen ruim 5 jaar) en kreeg vanalles naar mijn hoofd. Ordinair, tokkie, kind moet zelf kunnen kiezen, ik bemoeide me met kinds ongeschonden lichaam etc.

Fijn dat jij normale reacties krijgt.
Volgens mij heb ik dat toen gelezen. echt achterlijk vond ik dat. Mijn dochter werd 6 toen heb ik het laten doen bij haar. Ze wilde het echt al een jaar heel graag. niks mis mee. en zeker niet tokkie. het zijn oorgaatjes, geen navelpiercing ofzo
Don't cry, buy a bag and move on.
Troeteltje schreef:
18-11-2017 21:50
Oeps.....ik opende ooit een topic over ervaring met kind en oorbel (kind toen ruim 5 jaar) en kreeg vanalles naar mijn hoofd. Ordinair, tokkie, kind moet zelf kunnen kiezen, ik bemoeide me met kinds ongeschonden lichaam etc.

Fijn dat jij normale reacties krijgt.
O jeetje, echt? Ik heb dit mijn dochter nu wel aangedaan natuurlijk ;-)

Ik zal eens naar kleine ringetjes kijken!
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
18-11-2017 21:50
Oeps.....ik opende ooit een topic over ervaring met kind en oorbel (kind toen ruim 5 jaar) en kreeg vanalles naar mijn hoofd. Ordinair, tokkie, kind moet zelf kunnen kiezen, ik bemoeide me met kinds ongeschonden lichaam etc.

Fijn dat jij normale reacties krijgt.
5 vind ik ook heel jong. Ik vind het niet mooi staan bij zo'n klein meisje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gut, er zijn tig soorten ringetjes.
Is zoiets geschikt? https://www.hippegirls.nl/a-46906854/zi ... escription
Of dit?
https://www.hippegirls.nl/a-44158587/zi ... t-taartje/
Hier zijn geen oorbelletjes gezet. Durfde niet meer uit angst voor een AMK-melding. ;-)
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 15:43
0.57% gewijzigd
Troeteltje schreef:
19-11-2017 07:04
Hier zijn geen oorbelltjes gezet. Durfde niet meer uit angst voor een AMK-melding. ;-)
Arme jij! Wil het kind nog steeds oorbellen? Of is het overgewaaid?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg toen het advies de zweerringetjes zeker een jaar te dragen, in het begin elke dag met sterilon schoonmaken. Dat heb ik gedaan, maar als ik nu een dag of wat geen oorbellen draag, moet ik toch weer een vliesje doorprikken. Dus draag ik 's nachts de zweerringetjes nog en doe regelmatig nog wat sterilon aan de prikkers.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
18-11-2017 21:50
Oeps.....ik opende ooit een topic over ervaring met kind en oorbel (kind toen ruim 5 jaar) en kreeg vanalles naar mijn hoofd. Ordinair, tokkie, kind moet zelf kunnen kiezen, ik bemoeide me met kinds ongeschonden lichaam etc.

Fijn dat jij normale reacties krijgt.
Misschien heeft het iets te maken met dat jouw zelfmedelijden vaak van je posts afspat. Zoals ook bij deze.
Natte tosti..
Zelfmedelijden????

Wanneer jij me zou kennen zou je deze opmerking beslist niet maken. Dat durf ik met droge ogen te stellen.
Troeteltje schreef:
19-11-2017 15:45
Zelfmedelijden????

Wanneer jij me zou kennen zou je deze opmerking beslist niet maken. Dat durf ik met droge ogen te stellen.
Want?
Omdat het niet waar is dat ik op zelfmedelijden teer. That’s it.
Alle reacties Link kopieren
kiwibanaansap schreef:
18-11-2017 22:46
Gut, er zijn tig soorten ringetjes.
Is zoiets geschikt? https://www.hippegirls.nl/a-46906854/zi ... escription
Of dit?
https://www.hippegirls.nl/a-44158587/zi ... t-taartje/
Mijn dochter heeft ongeveer dezelfde als de eerste ringetjes
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven