Gezondheid alle pijlers

Oorontsteking volwassene

01-01-2013 14:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een dikke week heb ik last van een loopoor met veel jeuk en schilfers en nu erg veel pijn en oorsuizen (sorry voor de viezige details) ik heb van de HA eerst zure oordruppels gekregen, die deden niets. Toen oordruppels met antibiotica erin, hielpen ook niets. Nu heb ik amoxiline ( antibioticakuurtje van een week) en vandaag is de laatste dag dat ik ze moet slikken. Ik merk alleen weinig verandering in m'n oor. Daarnaast doet m'n schedel aan die oorkant ook pijn als ik erop duw en zit er een bobbeltje in mn nek onder dat oor. Ook de plek waar de aanhechting van het oor aan mijn hoofd zit is dik en gevoelig. Ik wil do. zeker terug naar de HA (had ik al een controle afspr. staan) maar ik ben ook benieuwd of er meer mensen zijn met oorontsteking ervaringen bij volwassenen en wat evt. De volgende oplossing zou kunnen zijn dan ben ik daar een beetje op voorbereid...

Alvast bedankt!!!
Nobody?
Dit is ook een heel lastige kwaal, tenminste als het is wat ik denk dat het is.

Ik denk dat die huid daar beschadigd is en daarna ontstoken.

Je zou de arts Sofradex kunnen vragen, schijnt te helpen.

Maar het belangrijkste is om niet te krabben.

Is heel moeilijk.
Mijn ervaringen zijn pijn pijn pijn pijn pijn pijn pijn, en dat ook niets werkte en ik er jaren lang mee heb moeten leven incl medicijnen en er uiteindelijk "overheen" ben gegroeid. positief is het niet maar goed ik weet dus niet hoe het bij jou gaat verlopen.

Beterschap iig
Ik heb het ook wel eens gehad als volwassene, maar bij ons doet de huisarts er niks aan en moet het vanzelf overgaan. Sterkte ermee in ieder geval!
Ik heb in mijn volwassen leven wel eens een oorontsteking gehad (naast die talloze als kind), maar als ik het zo lees verloopt die van jou nu iets anders dan normaal. Bij mij ging de oorontsteking altijd over na antibiotica. Ik zou zeker terug naar de dokter.

(En als je heel erg hoofdpijn en koorts krijgt zou ik er wat haast achter zetten. Beterschap meid, oorontstekingen zijn vreselijk. Erger dan bevallen. )
Wel even mee naar de dokter, als 1 oor ontstoken is en er gebeurd verder niets mee kan het overslaan naar het ander oor.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Ja Sofradex heb ik maar die doen dus niets... Ja het oor wordt natter ....ik ga do. weer naar de HA terug maar ben benieuwd wat zij nu gaat voorstellen...
Dan is het enige: niet krabben.

Maar dat is echt heel moeilijk. Ik weet het van iemand die die kwaal ook heeft.

Als het geneest is de jeuk niet te harden. Dan wordt er gekrabt en dan is het weer ontstoken.

Een vicieuze circel is het.
Kom net bij de HA vandaan. Ze heeft het op kweek gezet en een aantal klopoefeningen met een stemvork op mijn schedel gedaan. Ze dacht aan een pseudo nog wat bacterie die dus ongevoelig is voor amoxiline...

Volgende week uitslag..
Hè bah, vanmiddag is dus een kweek afgenomen uit mijn ontstoken oor en daarbij heeft ze alle prut naar binnen gedrukt waardoor het oor nu echt helemaal dicht zit. Echt zo'n irritant gevoel en alles suist... Wat denken jullie, kan het oor morgen worden uitgespoten of is dat geen goed idee als het ontstoken is? Deze prop gaat denk ik niet zomaar weg....

Ik bel morgen weer de HA maar mss willen jullie even meedenken??
Je hebt een uitwendig oorontsteking (voor de trommelvlies). Kinderen hebben vaak inwendig oorontstekingen (achter de trommelvlies). Daar zit een verschil in.

Ik heb het nu twaalf jaar. Met ups en down. Van een beetje jeuk en loopoor, tot opgezet gehoorgang en hoofd-deel. Zoals jij het ook omschrijft. Als dat erger wordt, mn oor verdween zowat, dan verging ik van de pijn.

Wat je kan doen is laten door verwijzen naar de KNO-arts. Deze kan je oor voorzichtig uitzuigen, tenzij het teveel is ontstoken. Die kan een kweek maken. Ik bleek een zeldzaam bacterie in te hebben en hij voorspelde dat ik daar heeeeeel lang last van kon houden. Na tien verschillende deuppels hebben uitgeprobeerd hielp Panotile bij mij het beste en deze kan ik elk moment krijgen van de huisarts als t nodig is. Verder moet ik oppassen voor zwemwater, met name natuurwater en zwembaden in het buitenland.

Als je oor een beetje rood is en je moet het druppelen wilt mijn huisarts het nog uitspuiten. Maar bij een echte flinke ontsteking niet. Het uitspuiten mag geen pijn doen. De KNO arts kan het uitzuigen met een soort van stofzuiger. Dat werkt vele malen beter.
Saskosan, ik heb vanochtend de HA weer gebeld en ze willen het niet uitspuiten omdat het ontstoken is... Ik heb ook regelmatig last van mijn oren maar zo erg als dit heb ik het nog niet gehad...

Het is nu alleen zo'n benauwd gevoel omdat het oor helemaal dichtzit. Ook het bot/kraakbeen voor de gehooringang is gevoelig, evenals mijn hoofd helemaal naar 1 kant draaien. Dan trekt het en is het gevoelig. Ik hoop dat mijn oor dit weekend vanzelf weer open 'plopt' anders zit ik dinsdag wel weer bij de HA....

Bedankt voor je reactie!
Ik zou om een verwijzing naar de kno-arts vragen.

Het klinkt herkenbaar en mijn huisarts van destijds heeft behoorlijk aan lopen kloten en achteraf bleek het behoorlijk ontstoken te zijn, waren mijn gehoorbeentjes aangetast en weggevreten en heb ik meerdere operaties ondergaan.

Ik ben inmiddels behoorlijk voorzichtig geworden met de oren...
ik liep al een jaar met een oorontsteking. Afgelopen week heb ik op last van de kno arts een ct scan gemaakt. Wat bleek, in mijn middenoor is er veel troep aanwezig, die niet weg kan. ik moet nu een operatie ondergaan om deze troep weg te laten halen.

uit de scan bleek ook dat er veel weefsel achter mijn neusbeen zit. dit wordt ook geopereerd. 2013 is voor miij goed begonnen.
volg je hart, want dat klopt.
Ik bel maandag de HA weer voor idd een verwijzing of uitspuiten ( wat de ass. vrijdag niet wou doen) want dit is 10x niks, ik word er hondsmoe van
Kreeg zelf oorontsteking op vakantie. Dacht dat het verstopt zat maar bleek ontsteking. En ja hoor, dikke pijnstillers en antibiotica op zijn Italiaans bereid. Rest van de vakantie zo high als een garnaal (arme meiden daar...), mocht uiteindelijk nog wel vliegen na die kuur.

Uitspuiten kan pas als je oor genezen is, ik had zelf ook nog een scheurtje of zo, dus moest nog langer wachten. NU is alles prima gelukkig!

Sterkte en hopelijk ben je er snel van af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven