oorontsteking voorkomen?
donderdag 8 november 2012 om 19:21
Mijn dochter is 4 maanden en heeft al zo'n 5 oorontstekingen achter de rug en nummer 6 is er nu.
Ze heeft vandaag van de knoarts een onderhouds ab kuur gekregen.
Ik ben er niet gelukkig mee om haar vol met ab te proppen, maar voor bv buisjes is ze nog te klein. Dit doen ze pas vanaf 9 maanden.
Nu vraag ik mij af of er iets is of wat is om oorontstekingen te voorkomen.
We spuiten en druppelen dagelijks meerdere malen met zoutoplossing maar dat maakt dus niets uit, het komt er dwars doorheen.
Heeft een van jullie de gouden tip?
Ze heeft vandaag van de knoarts een onderhouds ab kuur gekregen.
Ik ben er niet gelukkig mee om haar vol met ab te proppen, maar voor bv buisjes is ze nog te klein. Dit doen ze pas vanaf 9 maanden.
Nu vraag ik mij af of er iets is of wat is om oorontstekingen te voorkomen.
We spuiten en druppelen dagelijks meerdere malen met zoutoplossing maar dat maakt dus niets uit, het komt er dwars doorheen.
Heeft een van jullie de gouden tip?
donderdag 8 november 2012 om 22:51
Oh en mocht je xylometazoline 0,025% oplossing gaan gebruiken, vraag dan aan de apotheek of ze het in een flesje met spraydopje willen geven. Sprayen werkt beter dan druppelen.
Zoutoplossing is altijd goed trouwens, ook als je het naast eventuele xylometazoline gebruikt. Ik gebruikte ook die Daro capsules die hierboven genoemd werden. En een tip die ik van een vriendin kreeg: na de zoutoplossing in het neusje gespoten te hebben (kind is dan goed boos als het goed is), je dochtertje op een hydrofiel op haar buik leggen. Dan huilt en snottert ze zichzelf goed leeg.
Zoutoplossing is altijd goed trouwens, ook als je het naast eventuele xylometazoline gebruikt. Ik gebruikte ook die Daro capsules die hierboven genoemd werden. En een tip die ik van een vriendin kreeg: na de zoutoplossing in het neusje gespoten te hebben (kind is dan goed boos als het goed is), je dochtertje op een hydrofiel op haar buik leggen. Dan huilt en snottert ze zichzelf goed leeg.
vrijdag 9 november 2012 om 00:22
Mijn dochtertje heeft het 1x gehad. Omdat het acuut was en mijn pa dit bijna maandelijks had tips mee gekregen om het te voorkomen.
Niet alleen zoals qwerttu al aangaf bij verkoudheid neusspray.
Maar ook bij water in gezicht bij badje, verslikken in haar drinken.
Als ze veel aan haar oortjes zit preventief behandelen tegen verkoudheid inc die spray.
Niet alleen zoals qwerttu al aangaf bij verkoudheid neusspray.
Maar ook bij water in gezicht bij badje, verslikken in haar drinken.
Als ze veel aan haar oortjes zit preventief behandelen tegen verkoudheid inc die spray.
vrijdag 9 november 2012 om 08:59
We hebben net een week xylomet(dat wat qwertuu noemt ) gedruppeld. Maar mag niet langer dan een week gebruikt worden.
Zoutoplossing gebruiken we dagelijks in spray en druppels (kleine plastic flacons)
Ook op Kdv sprayen ze.
Ik ga bij volgende afspraak kno de KMA aankaarten. Ik wil daar zelf absoluut niet mee gaan rommelen.
Maar is dat dan echt zo dat dit de enige symptomen kunnen zijn?
Zoutoplossing gebruiken we dagelijks in spray en druppels (kleine plastic flacons)
Ook op Kdv sprayen ze.
Ik ga bij volgende afspraak kno de KMA aankaarten. Ik wil daar zelf absoluut niet mee gaan rommelen.
Maar is dat dan echt zo dat dit de enige symptomen kunnen zijn?
vrijdag 9 november 2012 om 09:31
Lely, wat vervelend. Mijn premature dochtertje is haar eerste levensjaar ook van de ene oorontsteking naar de volgende luchtweg-infectie gerold. Ze heeft ook die verdunde xylo.. gebruikt, luuf gesmeerd, hoofeinde van haar bed verhoogd,buisjes gekregen etc.
De buisjes waren het begin van de oplossing, maar mijn dochter is er domweg overheen gegroeid. Doordat ze prematuur en dus erg klein was, waren haar verbindingen tussen neus, oren en keel te nauw. Weinig aan te doen, behalve ongemak/pijn verlichten en geduld hebben.
Goed dat je nog verder zoekt, die KMA kan maar zo de oplossing zijn. Maar als dat niet zo is, maak het jezelf dan niet te moeilijk.
De buisjes waren het begin van de oplossing, maar mijn dochter is er domweg overheen gegroeid. Doordat ze prematuur en dus erg klein was, waren haar verbindingen tussen neus, oren en keel te nauw. Weinig aan te doen, behalve ongemak/pijn verlichten en geduld hebben.
Goed dat je nog verder zoekt, die KMA kan maar zo de oplossing zijn. Maar als dat niet zo is, maak het jezelf dan niet te moeilijk.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
zondag 11 november 2012 om 08:27
Keet, ik heb je mail gehad maar nog niet kunnen reageren. Was even aan het vieren dat ik een nieuwe baan heb!!!!! Maar ga er morgen even voor zitten om terug te mailen. In ieder geval dank voor je mailtje!
Dochter lijkt nu al op te knappen van de ab. Ze slaapt snachts beter en is vrolijk en lekker aan het spelen en brabbelen.
Dochter lijkt nu al op te knappen van de ab. Ze slaapt snachts beter en is vrolijk en lekker aan het spelen en brabbelen.