Gezondheid alle pijlers

Operatie, wat meenemen?

18-11-2012 16:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Pyamabroek is wat dunner en kun je in bed aanhouden. Oordoppen zowel om te slapen als voor je mp3 speler of laptop of iPad, laptop telefoon, iPad, de meeste ziekenhuizen hebben gratis wifi. Kauwgom. Badjas. Slippers. Extra makkelijk zittend ondergoed. Tijdschriften of boek. 2-3 wijde shirts.
fatsoenlijke onderbroeken ( dus geen strings, dat ziet er niet uit op de operatietafel), overzicht van je medicijnen, telefoonnummers contactpersonen, tijdschrift, deo,kam/borstel, iets te snacken.
SLIPPERS! (Die je erna weer kunt weggooien).
Mes, schaar, scalpel, goed lampje, naald en draad...

Oh wacht

Ik zou extra ondergoed meenemen en iets te lezen. Je wil waarschijnlijk alleen maar slapen erna. Sterkte!
Het is een dagopname. Dan hoef je toch niks mee te nemen? Toen ik geopereerd werd (ook dagopname) had ik mijn joggingbroek al aan. Uggs aan want dat was lekker makkelijk met aantrekken. Ik ben om 12 uur geholpen, toen ik eenmaal wakker was had ik zo'n pijn dat ik nergens zin in had. Geen muziek, niet lezen of wat dan ook. Wilde alleen maar slapen.

Toen ik weer op kamer was en mijn vriend kwam heb ik even met hem en mijn schoonzus gebabbeld en daarna weer in slaap gevallen. Tegen 7 uur mocht ik weg, ik had geplast en mijn buik deed niet meer zo gruwelijk zeer.
Sloffen, warme sokken en ook aanhouden tijdens de operatie.

Ochtendjas oid

Simpel boek/tijdschrift mee, soms ben je al best wel wakker en moet je wachten op het ophalen. Muziek mee kan ook fijn zijn.

Niks knellends, echt ruim zittende kleding mee!

succes
Je bent zelf een theepot
Ik ging met een mooie jurk en met sleehakken het ziekenhuis in voor een knieoperatie. Ik kreeg bij aankomst mijn polsbandje om, 2 paracetamols en 1 oxazepam en kon mijn mooie jurk mooi verruilen voor een afzichtelijke geel/oranje (wat mij heel flats maakte) shirt waarvan de achterkant open was ik moest het bed inkruipen en werd weg gereden met een afzichtelijke stomme muts op. Na de uitslaapkamer kreeg ik brood en thee, en na 3 uur was ik instaat op te staan, jurk weer aan en jajaja zelfs met drukverband om mijn knie/been sleehakken aan en krukken ernaast, dit was het Je hoeft niets mee te nemen dus, behalve jezelf. Make-up mag je niet op en erna heb je geen behoefte aan make-up. Ik werd opgehaald en terug naar huis gebracht.

Sterkte met de operatie.
Oh, ik kreeg heerlijke warmte dekens tijdens de operatie en in de uitslaap kamer kreeg ik nog meer heerlijke warme dekens.
Je dacht 'oh handig, sleehakken als ik op krukken loop'? Onbegrijpelijk.
Ze lopen heerlijk! net als pantoffels
Voor als je weer thuiskomt; heb je iets in huis tegen pijn in je schouders? Warme kruik, anti-spierpijngel, paracetamol etc.. Door het gas dat tijdens een laparascopie in de buikholte gebruikt wordt, schijnen veel mensen achteraf pijn te krijgen van vervelende pijn ter hoogte van de schouders/schouderbladen...

Succes morgen.

Slippers en een ochtendjas zou ik niet vergeten.
quote:SoMiDi schreef op 18 november 2012 @ 17:33:

Ik ging met een mooie jurk en met sleehakken het ziekenhuis in voor een knieoperatie. Ik kreeg bij aankomst mijn polsbandje om, 2 paracetamols en 1 oxazepam en kon mijn mooie jurk mooi verruilen voor een afzichtelijke geel/oranje (wat mij heel flats maakte) shirt waarvan de achterkant open was ik moest het bed inkruipen en werd weg gereden met een afzichtelijke stomme muts op. Na de uitslaapkamer kreeg ik brood en thee, en na 3 uur was ik instaat op te staan, jurk weer aan en jajaja zelfs met drukverband om mijn knie/been sleehakken aan en krukken ernaast, dit was het Je hoeft niets mee te nemen dus, behalve jezelf. Make-up mag je niet op en erna heb je geen behoefte aan make-up. Ik werd opgehaald en terug naar huis gebracht.

Sterkte met de operatie.Flats?
Lippenbalsem en handcreme.... Ik krijg in een zkh vaak erg droge lippen en handen. Ik hou niet zo van slippers, zou liever een paar dikke sokken mee nemen. Je deo en geurtje, ook altijd fijn. Een ipad is ook ideaal alleen zou ik die niet alleen durven laten in het zkh tijdens de operatie. Er wordt erg veel gestolen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:noell schreef op 18 november 2012 @ 17:40:

Flats?Tja, als je je bij een ziekenhuisopname zorgen maakt over je jurk en je hakken, dan is flets eruitzien ook niet optimaal. Misschien wou ze een arts of verpleger aan de haak slaan?
Hahahahhaha ja ik wilde met de arts op de operatie tafel ff een potje wipwappen
Flets ja, dat begrijp ik.
Hier ook knieoperatie gehad met dagopname. Had lekker los zittende joggingbroek aan, shirtje en een vestje, en normaal ondergoed (geen string, want achterkant van OK shirt is open ) en makkelijke gympies, waar ik zo inschuif. Geen make up op, en geen sieraden.

Moest me om half 9 oid melden, laatste "intake" gesprekje gehad, daarna wordt je bed gewezen, mag je je omkleden naar OK shirt, en dan wachten tot je aan de beurt bent. Duurde bij mij nog ruim anderhalf uur, want eerdere operaties liepen uit. Dus was wel blij dat ik een krantje en een tijdschrift bij me had

Kreeg inderdaad ook extra warmtedekens vlak voor operatie (algehele narcose, dus tijdens OK geen last van kou ), en nog eentje extra op de verkoever. Moest nog wat slapen maar was eigenlijk helemaal uitgerust, geen last van narcose of van operatie, dus tot ik naar huis mocht de tijd gedood met tijdschrift die ik nog niet uit had.

Had voor de zekerheid wel extra ondergoed bij me en een badjas, voor het geval je onverwachts een nacht moet blijven. Oh, en mijn telefoon zodat ik zelf het thuisfront op de hoogte kon houden en de verpleging dat niet hoefde te doen. Verder zo min mogelijk "dure" spullen mee naar het ziekenhuis. Niet dat er veel gejat wordt (lijkt me) maar toch een fijner gevoel.
Er schijnt dus juist wel veel gejat te worden in ziekenhuizen, zou niet teveel meenemen als je niet iemand bij je hebt die op je spullen kan passen.

Heb zelf trouwens een keer in het ziekenhuis gelegen voor meerdere dagen en had toen lekkere trainingsbroeken, een lang t-shirt en dikke sokken mee voor in bed en het wandelen naar de wc etc.

Daarna een keer voor een dagopname en had toen eigenlijk alleen mee wat ik aan had. Bij mijn ziekenhuis mocht je trouwens niet je eigen onderbroek aanhouden vanwege de hygiëne omdat sommige mensen niet elke dag een schone aandoen brr. Je krijgt dan zo'n operatiebroekje.

Maar goed, na mijn eerste operatie werd ik dus wakker zonder onderbroek. Zeer vreemde gewaarwording
Wat ik trouwens ook veel mee had was fruit. Was niet echt ziek van de operatie maar kon ook niet echt normaal eten dus had veel druiven etc. meegenomen. Mijn ouders wonen daar om de hoek en elke keer als ze langs kwamen vroeg ik of ze fruit mee wilden nemen, heb toen in drie dagen zeker twee kilo druiven gegeten haha!
Ik vond mezelf naakt in bed na de operatie. Dus zelfs dat lelijke ziekenhuisjasje was van me afgestript
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik moest zonder onderbroek en met zo'n prachtig geel geval met open achterkant.

Na de ingreep had ik zo'n netbroekje aan met heul veul maandverband.

Ik had niets bij me maar 't was een spoedje, moest daar blijven en mijn man heeft een joggingpak gehaald en toiletartikelen, had verder nergens behoefte aan.

Ik zou wel lippenbalsem meenemen vanwege de droge ziekenhuislucht
Oh ja, zo´n gek broekje lag wel bij me in bed
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Labello tegen droge lippen

Oordoppen

Makkelijk zittende kleding
Slippers/pantoffels/crocs om naar de wc te gaan zodat je niet eerst weer je schoenen aan moet trekken. Warme sokken, schoon ondergoed, kleding om naar huis te gaan en pyama/shirt als je wel een nacht moet blijven. Tandenborstel etc voor als je moet blijven. Tijdschrift.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven