Gezondheid alle pijlers

Opnieuw instellen thyrax na veel afvallen?

02-08-2021 20:20 41 berichten
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die opnieuw ingesteld moesten worden qua schildklier medicijn nadat ze veel zijn afgevallen? Wil zowiezo binnenkort bloed laten prikken om te kijken of alles nog goed is qua waardes.
Alle reacties Link kopieren
Het zou me niets verbazen dat de dosering tyrax naar beneden moet worden bijgesteld als je echt veel bent afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso moet je toch jaarlijks of om de 2 jaar bloed laten trekken om de boel na te kijken?

Hier bij man toch.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ja natuurlijk moet er bij verandering gekeken worden in ieder geval, maar dat zou de verstrekker (gok de huisarts of een internist) ook gewoon moeten weten?
Ik laat mijn waardes ieder jaar een keer controleren maar sinds de laatste keer ben ik 25 kilo afgevallen. Ik merk nu ook dat bepaalde vage klachten weer terug aan het komen zijn dus ik dacht al zou het daardoor kunnen komen? Ga het zeker deze week met m'n huisarts bespreken. Ik was dus benieuwd of mensen daar ervaring mee hadden.
TsumTsum schreef:
02-08-2021 20:52
Ik laat mijn waardes ieder jaar een keer controleren maar sinds de laatste keer ben ik 25 kilo afgevallen. Ik merk nu ook dat bepaalde vage klachten weer terug aan het komen zijn dus ik dacht al zou het daardoor kunnen komen? Ga het zeker deze week met m'n huisarts bespreken. Ik was dus benieuwd of mensen daar ervaring mee hadden.
Ongewild / moeiteloos ?

Dan zsm naar de dokter!!
Gizmoreturns schreef:
02-08-2021 21:19
Ongewild / moeiteloos ?

Dan zsm naar de dokter!!
Nee. Dat was de bedoeling en nee ook niet door Thyrax.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-08-2021 22:12
Nee. Dat was de bedoeling en nee ook niet door Thyrax.

Knap van je! Hoe is het je gelukt?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-08-2021 22:12
Nee. Dat was de bedoeling en nee ook niet door Thyrax.
Eerst maar een half jaar afwachten of je gewicht zo laag blijft?
TsumTsum schreef:
02-08-2021 22:12
Nee. Dat was de bedoeling en nee ook niet door Thyrax.
Oh gelukkig dan begreep ik je verkeerd.

Maar ivm je veranderde lijf wel goed om even weer opnieuw in te stellen
Alle reacties Link kopieren
Bij mij moet het toch wel regelmatig aangepast worden ik laat elk half jaar bloed prikken als alles goed gaat. Heb al zeker tien jaar thyrax maar ik weet zodra ik pijn in mijn bovenbenen krijg soort spierpijn bel ik om bloed te laten prikken en bijna altijd moet ik dan omhoog
where ever you go, go with your heart
Ik heb Thyrax sinds 2006 en sinds ik van gewicht veranderde zeker een aanpassing gehad.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
02-08-2021 22:25
Eerst maar een half jaar afwachten of je gewicht zo laag blijft?
Wat een raar advies.

Waarom?

Mocht ze na een half jaar weer veel aangekomen zijn, wat ik niet hoop voor to, dan zou de dosering gewoon weer opnieuw aangepast kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik flink was afgevallen was ook mijn schildklier aan gort. Na ruim een half jaar was ik pas weer goed ingeregeld. In mijn dieet werden veel producten van soja gemaakt. Dat bleek funest te zijn geweest.
Ja de h vergeten...
Eterdiscipline schreef:
02-08-2021 23:57
Nadat ik flink was afgevallen was ook mijn schildklier aan gort. Na ruim een half jaar was ik pas weer goed ingeregeld. In mijn dieet werden veel producten van soja gemaakt. Dat bleek funest te zijn geweest.
Dat klinkt niet best. Ik ben tijdens mijn afvalprocess niet meer producten met soja gaan gebruiken maar heb wel m'n eet patroon omgegooid en ben gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Als je stofwisseling te snel gaat dan is dat gewoon heel slecht voor je gezondheid. Je hart en bloedvaten worden onophoudelijk heel zwaar belast dus ik zou wel goed ernaar laten kijken anders ben je dadelijk wel mooi slank maar is je hart naar de vaantjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
kerst schreef:
02-08-2021 22:25
Eerst maar een half jaar afwachten of je gewicht zo laag blijft?
Ehm nee. Even een halfjaartje aankijken is geen optie bij schildkliermedicatie. Dat luistert echt heel nauw. Zit je te lang op de verkeerde waarden dan duurt het weer een eeuw eer dat je goed bent ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
Eterdiscipline schreef:
02-08-2021 23:57
Nadat ik flink was afgevallen was ook mijn schildklier aan gort. Na ruim een half jaar was ik pas weer goed ingeregeld. In mijn dieet werden veel producten van soja gemaakt. Dat bleek funest te zijn geweest.
Dat staat er los van
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je zoveel bent afgevallen. Het kan best zijn dat je dosering gefinetuned moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
03-08-2021 07:07
Dat staat er los van
Hoe bedoel je dat?
Ja de h vergeten...
Alle reacties Link kopieren
Vaker laten controleren, 1 keer per jaar kan te weinig zijn. De laatste jaren fluctueert mijn gewicht nogal(overgang) en dat heeft invloed op de dosis Thyrax, ik laat om de drie maanden testen zodat ik tijdig bij kan stellen. Want ik heb een niet zo fijne ervaring met het laten testen bij maar een keer per jaar, toen bleek ik namelijk al maanden behoorlijk te hyperen. De huisarts is het met me eens dat 1 keer per jaar in zo'n geval te weinig is.
Ik ga vanaf nu maar eens vaker bloedprikken want de huisarts gaf ook al aan dat ik eigenlijk vaker moest laten controleren. Heb nu een afspraak gemaakt in het ziekenhuis want sommige prikposten zijn nu op vakantie of beperkt beschikbaar.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Ben benieuwd.
Ik hoop in ieder geval niet dat ik aan het hyperen ben nu ik veel ben afgevallen want als ik dan opnieuw ingesteld moet worden dan kom ik waarschijnlijk weer iets aan. Niet dat dat perse erg is maar ik zou het zonde vinden omdat ik nu op mijn streefgewicht zit.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-08-2021 11:55
Ik hoop in ieder geval niet dat ik aan het hyperen ben nu ik veel ben afgevallen want als ik dan opnieuw ingesteld moet worden dan kom ik waarschijnlijk weer iets aan. Niet dat dat perse erg is maar ik zou het zonde vinden omdat ik nu op mijn streefgewicht zit.
Waarom zou je aankomen? Opnieuw instellen betekent toch niet dat je vanaf nul begint? Je zult dan in kleine stapjes teruggaan naar een nieuwe dosis. Tip, mocht je hyperwaarden hebben, ga niet met te grote stappen naar een lagere dosering, ik heb daar namelijk slechte ervaringen mee(ik werd hypo). Dus beetje bij beetje. Op Facebook is een groep die Schildkliertje heet en daar kun je veel informatie krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven