Gezondheid alle pijlers

overgeven door hoesten

03-12-2012 23:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand wat je kan doen tegen hoesten dat eindigt in overgeven?
Naar de huisarts gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Huisarts.

Ti's k*t hè, hoesten tot je gaat overgeven. Voor nu op een dropje sabbelen. En morgen ha bellen.
Bedankt voor je reactie. Naar de HAP gaan lijkt me nu niet nodig. Ik hoopte eigenlijk op wat huis-tuin- en keukenmiddeltjes voor de nacht.
quote:boekenlegger0 schreef op 03 december 2012 @ 23:19:

Bedankt voor je reactie. Naar de HAP gaan lijkt me nu niet nodig. Ik hoopte eigenlijk op wat huis-tuin- en keukenmiddeltjes voor de nacht.

Tot nu toe geprobeerd:

-thee met honing

-sabbelen op zacht snoepje
Niemand had t over hap?
Donker bier met bruine suiker koken. Af laten koelen en slokjes van nemen ;)
Loat goan!!!
Dat kan een symptoom van kinkhoest zijn hè. Niet dat daar iets tegen te doen is trouwens, gewoon uitzieken. Sterkte, geen tips verder.
quote:missy_Acy schreef op 03 december 2012 @ 23:21:

Niemand had t over hap?Klopt. Ik bedoelde daarmee dat nu naar de huisarts gaan niet kan.
Proberen te stoppen met hoesten. En niet meer roken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Nelladella1 schreef op 03 december 2012 @ 23:22:

Dat kan een symptoom van kinkhoest zijn hè. Niet dat daar iets tegen te doen is trouwens, gewoon uitzieken. Sterkte, geen tips verder.Ik weet het. Maar ik denk dat het door astma komt.
Gewoon een lepel honing? Suikerwater ( heel veel suiker oplossen in gekookt water). Heb het zelf ook minstens 1x per jaar, niet altijd met overgeven, maar wel veel kokhalzen, schijnt dat dat komt omdat in je hersene de hoestreflex vlabij de kokhalsreflex zit.
Ik heb er ook altijd last van, komt door de droge kriebelhoest. Je hebt van die tabletjes tegen kriebelhoest die je gewoon bij de drogist kunt halen.
Iets kopen waar noscapine in zit (hoestdrank of tabletjes), dit onderdrukt de prikkel. Helpt hier heel goed tegen hoestbuien tot overgeven aan toe. Anders kan je codeïne vragen bij de huisarts maar dat is een stukje heftiger (versuffend o.a.). Sterkte, het is hartstikke vervelend!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik had het vorige week ook. Gewoon verzachtende dingen innemen: honing, hoestsiroop, strepsil, veel drinken.
Heb er ook last van blijkt te komen door een allergie van huismijt en pollen heb er pufjes voor gekregen bij de huisarts. Werkt erg goed!
Wat voor pufjes zijn dat? Ventolin?
Ventolin en seritide
Morgen sowieso even naar de huisarts bellen.
Bedankt voor alle reacties!
Ik ken het verschijnsel, bij mij helpt echt alleen om vooral op mijn ademhaling te letten, dus rustig in door neus en rustig uit door mond (ook in een hoestbui).

Maar als jij astma hebt dan lijkt mij alleen een ritje huisarts de remedie zodat je medicijnen kunnen worden aangepast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven