Overstappen op andere anticonceptie
zondag 25 april 2010 om 00:48
Ik slik nu al bijna 10 jaar de Diane pil. Destijds vooral ivm acne, nu ook als voorbehoedsmiddel.
Sinds ongeveer 5 jaar heb ik veel last van hoofdpijn en het lijkt de laatste tijd nogal vaak voor te komen in mijn stopweek. Omdat het een redelijk zware pil is en mijn hoofdpijn regelmatig erg heftig is, wil ik eens kijken naar een andere anticonceptie.
Graag zou ik wat advies willen en vooral persoonlijke ervaringen.
Wellicht is onderstaande daarbij nog handig:
- methode met zo min mogelijk hormonen
- methode met weinig bijwerkingen (verschilt uiteraard van persoon tot persoon, maar toch belangrijk ivm mijn hoofdpijn en onrustige huid)
- condoom is geen optie
- dagelijks aan anticonceptie moeten denken is geen probleem
- eerste paar jaar geen babyplannen
- nuvaring heb ik al eens getest, deze zakte telkens uit ondanks dat hij na inbrengen goed zat
Sinds ongeveer 5 jaar heb ik veel last van hoofdpijn en het lijkt de laatste tijd nogal vaak voor te komen in mijn stopweek. Omdat het een redelijk zware pil is en mijn hoofdpijn regelmatig erg heftig is, wil ik eens kijken naar een andere anticonceptie.
Graag zou ik wat advies willen en vooral persoonlijke ervaringen.
Wellicht is onderstaande daarbij nog handig:
- methode met zo min mogelijk hormonen
- methode met weinig bijwerkingen (verschilt uiteraard van persoon tot persoon, maar toch belangrijk ivm mijn hoofdpijn en onrustige huid)
- condoom is geen optie
- dagelijks aan anticonceptie moeten denken is geen probleem
- eerste paar jaar geen babyplannen
- nuvaring heb ik al eens getest, deze zakte telkens uit ondanks dat hij na inbrengen goed zat
zondag 25 april 2010 om 03:02
ik slikte gewoon een 30-pil en mijn huisarts gaf het advies om de pil door te slikken, want ik had ook heeeeeeel erge hoofdpijn in de stopweek. En dat werkte heel goed, nadeel was dat ik af en toe en doorbraakbloeding had. Ik weet niet hoe dat zit met de Diane, maar misschien moet je eens overstappen op en minder zware pil, want volgens mij is de diane een best zware!
zondag 25 april 2010 om 12:07
Doorslikken doe ik nu altijd al, maar de hoofdpijn is zo heftig dat ik gewoon bijna een week min of meer uit de roulatie ben. Daarbij wil ik gewoon af van die hormonen.
Twijfel nu tussen spiraaltje en hormoonstaafje.
@Ikbenelfje, klopt daar zijn ze voor, maar voor ik daar naartoe ga wil ik zelf al een duidelijk beeld hebben van wat er mogelijk is en welke voor- en nadelen eraan zitten.
Twijfel nu tussen spiraaltje en hormoonstaafje.
@Ikbenelfje, klopt daar zijn ze voor, maar voor ik daar naartoe ga wil ik zelf al een duidelijk beeld hebben van wat er mogelijk is en welke voor- en nadelen eraan zitten.
zondag 25 april 2010 om 12:45
Ik heb een spiraaltje gehad (mirena) en die had als groot voordeel dat ik niet meer ongesteld werd ook kon ik hem niet vergeten en hoefde ik niet bang te zijn dat ik zwanger zou worden als ik weer eens ziek was.
Een collega van mij heeft hem ook en die merkt wel wanneer ze ongesteld had moeten worden, dan wordt ze prikkelbaar.
Een collega van mij heeft hem ook en die merkt wel wanneer ze ongesteld had moeten worden, dan wordt ze prikkelbaar.