Gezondheid alle pijlers

Paar rode bultjes, wat is dit?

01-11-2013 17:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een week een paar rode bultjes op mn borst (niet borsten) maar weet niet hoe ik het anders moet noemen

Als ik eraan kom jeukt het wat, als ik eraan krap word het eromheen wat rood. het gaat alleen niet weg.. Herkent iemand het wat? Werk trouwens met kinderen, laatst had een kind een paar rode bultjes om het hoofd, maar die werden einde van de dag ineens heel groot als een muggenbult, dat worden die van mij niet.. Is het een kinderziekte ofzo? Heb verder geen koorts o.i.d. En heb ook al rond gekeken op google maar kon het niet echt vinden..

Als er meer komen ga ik maar naar de dokter! Maar hopelijk heeft iemand een tip van wat het kan zijn.
Kan een allergische reactie zijn op iets?
Heb voor het eerst wasverzachter gekocht en vorige week mijn dekbed mee gewassen.. Moet nu wel even denken of ik die bultjes toen ook al had.. Of erna gekregen. Maar bij allergische reactie krijg je dan niet meer bultjes?
Vijfde of zesde ziekte?
Oh, alleen op je borsten lees ik. Dan zal het wel niet.

Eerder een stofje dat irriteerde denk ik.
quote:wendy7474 schreef op 01 november 2013 @ 18:42:

Oh, alleen op je borsten lees ik. Dan zal het wel niet.

Eerder een stofje dat irriteerde denk ik.Niet op mijn borsten maar er boven, op mijn borst dus! 5de ziekte etc. Heb je ook vaak wel koorts.. Ging wel rond maar ik was echt overdreven vaak mijn handen.
Heb je er eerder een wondje oid gehad? Als het boven de rand van je kleding zou je misschien krentenbaard van het kindje kunnen hebben gekregen.
quote:Caro_22 schreef op 01 november 2013 @ 19:08:

Heb je er eerder een wondje oid gehad? Als het boven de rand van je kleding zou je misschien krentenbaard van het kindje kunnen hebben gekregen.

Krentebaard ging tijd terug rond, maar is al even geleden. Dat meisje met bultjes om het hoofd was bij dokter geweest, maar was geen krentebaard.. Wat het wel is is onduidelijk! Maar dat meisje had ik ook al tijd terug op de groep dus denk niet dat ik het van haar heb, was het vast eerder uitgebroken

Krentebaard komt niet veel bij volwassenen voor las ik, of je moet slechte weerstand hebben. Maar mijn weerstand is vrij goed geloof ik ben er wat immuum voor geworden op het werk :p
Ik ken meerdere volwassenen die krentenbaard hebben gekregen (ik werk ook met kinderen ). Het gaat vaak in wondjes zitten, bijvoorbeeld een pukkeltje oid.

Het is wel makkelijk te herkennen trouwens, aan een geel blaasje/korstje in het midden in het rode plekje.
Maar waarom ben je zo in paniek over een paar bultjes? Het is waarschijnlijk niks.

Een tijdje terug was je ook al zo in paniek over spekjes in het eten die over de datum waren, over keelpijn, over pijn in je hak.

Misschien moet je wat minder focussen op kleine kwaaltjes. Iedereen heeft wel eens een bultje of een vlekje.
Vlooienbeet?

(als je huisdieren hebt natuurlijk)
quote:single-lady schreef op 01 november 2013 @ 19:52:

Maar waarom ben je zo in paniek over een paar bultjes? Het is waarschijnlijk niks.

Een tijdje terug was je ook al zo in paniek over spekjes in het eten die over de datum waren, over keelpijn, over pijn in je hak.

Misschien moet je wat minder focussen op kleine kwaaltjes. Iedereen heeft wel eens een bultje of een vlekje.

Keelpijn topic vroeg ik tips, noem je dat paniek?? En pijn in mijn hak was ook niet prettig.. En ging niet weg. Dus zeur niet zo..

Ik maak me er druk om omdat ze rood zijn en wat jeuken. En het ziet er niet mooi uit dus wil er liever ook niet helemaal onder zitten omdat ik er te laat mee heen ben gegaan want serieus ik ga misschien 1x per 2/3 jaar naar de dokter, ben ik dan zo'n paniek mens?

En wie weer heb ik wat besmettelijks bijv. 5de ziekte, moet ik voorzorgsmaatregelen nemen, werk met baby's etc
quote:cadou schreef op 01 november 2013 @ 20:01:

Vlooienbeet?

(als je huisdieren hebt natuurlijk)Die heb ik wel.. Jakkes klinkt niet lekker haha
Of misschien heb het erg warm gehad, zijn het zweetbultjes.
quote:Zusenzoo schreef op 01 november 2013 @ 21:34:

Of misschien heb het erg warm gehad, zijn het zweetbultjes.Ik zal het even afwachten, hopelijk verdwijnd de jeuk snel!! Ik heb andere pyjama al aan die niet gewassen is met wasverzachter, dat is het enigste wat veranderd is.. Nog nooit eerder gebruikt en vorige week voor het eerst, misschien is dat het wel zolang ze maar weg gaan want ziet er niet zo mooi uit
quote:irreplaceable schreef op 01 november 2013 @ 21:32:

[...]

Keelpijn topic vroeg ik tips, noem je dat paniek?? En pijn in mijn hak was ook niet prettig.. En ging niet weg. Dus zeur niet zo..

Ik maak me er druk om omdat ze rood zijn en wat jeuken. En het ziet er niet mooi uit dus wil er liever ook niet helemaal onder zitten omdat ik er te laat mee heen ben gegaan want serieus ik ga misschien 1x per 2/3 jaar naar de dokter, ben ik dan zo'n paniek mens?

En wie weer heb ik wat besmettelijks bijv. 5de ziekte, moet ik voorzorgsmaatregelen nemen, werk met baby's etc

Ik ben niet degene die hier zeurt volgens mij

quote:Ben heel paniekerig om zulke dingen, en kan er ook erg slecht tegen als dingen niet meer goed zijn.. Heb een spuug fobie en tja vooral als

ik weg moet raak ik in paniek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven