Gezondheid alle pijlers

Pap2

14-12-2012 11:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik wil even mijn verhaal kwijt, misschien hebben jullie ervaring mee.

Vorige jaar ging ik naar de dokter voor een uitstrijkje, daar kwam uit pap 2. Dit jaar moest ik weer voor een herhaling, hier kwam helaas weer pap 2 uit. Nu ben ik door verwezen naar de gynacoloog, waar ik gister ben geweest, ze heeft een stukje weefsel afgenomen en moet nu 2 weken wachten. Ben een beetje bang, hoop dat alles goed is. Ze gaaf aan als het 1 is gewoon goed en hoef ik geen verdere behandeling en als 2 of 3 is moet ik een vervolg behandeling. Ik wil graag kindjes en weet nu niet of dat het risico verlaagt?

Hoor graag jullie reacties...
waarom heb je deze vraag niet gelijk aan haar gesteld? Lijkt me een doodnormale vraag. Is je Gyno een eng monster ofzo?
Nee hoor, maar was toen zo perplex enz..dat ik nu achter af aan ga denken!!
Pap 2 wil alleen maar zeggen dat er wat onrustige cellen gevonden zijn.
Hoi!

Maak je geen zorgen. Ik weet precies waar je doorgaat.

Als je een CIN1 hebt is er niks aan de hand, bij een CIN2 of CIN3 krijg je een behandeling, maar ook dan is er geen risico voor je kinderwens.

Pas bij 4 of 5 behandelingen kan het problemen opleveren, maar enkel dat de zaadjes niet goed in je baarmoeder kunnen komen, je bent wel nog gewoon vruchtbaar hoor!

Ik weet dat het moeilijk is om te geloven, maar bij een pap2 hoef je je echt nog geen zorgen te maken!

lees deze folder eens door, hier staat heel veel info in (heb ik zelf van mijn gynaecoloog gekregen).

Wel vind ik het raar dat je pas over 2 weken de uitslag krijgt, ik krijg hem altijd binnen een week! Bel volgende week anders een op of de uitslag al binnen is, hoef je niet zo lang te wachten

Succes!
Jemig, ik snap dat wel hoor, je bent gewoon wat overdonderd, en je overziet niet direkt de gevolgen allemaal.

Ik zou gewoon even bellen met de gynaecoloog.

Ik heb zelf PAP 3a gehad, en volgens mij hoef je je niet te veel zorgen te maken. Maar ik zou het zeker even navragen.
Bedankt Maria,

Over de term CIN heb ik niks gehoord,maar dat zal te maken hebben met de 1,2 of 3 waar ze het over gehad..

Als ik over 2 weken de uitslag heb en het is bijv 2 of 3 hoe gaat dat verder in zijn werk? Kan ik dan beter wachten om zwanger te worden?
Bij een CIN2 behandelen ze meestal ook niet, maar bij een CIN3 wel, al lijkt het me heel sterk dat je dat met een pap2 hebt! Ze doen dan een lisexcisie, dan halen ze dat stukje weg en dan een tijdje later krijg je een nieuw uitstrijkje en is het (meestal) weg!

Over zwanger worden met een pap2 weet ik niets, daar heb ik geen ervaring mee, dat zou je echt aan je gyn moeten vragen!

Kijk eens bij mijn topic, dan weet je een beetje wat ik heb. Heb je trouwens ook andere symptomen? Want toen ik nog een pap2 had, had ik bijvoorbeeld ook contactbloedingen.

topic
quote:maria_90 schreef op 14 december 2012 @ 11:59:

Bij een CIN2 behandelen ze meestal ook niet, maar bij een CIN3 wel, al lijkt het me heel sterk dat je dat met een pap2 hebt! Dat kan gewoon hoor! Het is alleen wel zo dat hoe langer je met pap-2 rondloopt hoe lager het risico is dat de cellen erg onrustig zijn (dus meer kans op cin-1), hoewel dat ook weer kan omslaan natuurlijk.
Bedankt. Zal is op je topic kijken. Ik heb verder geen klachten..
Oh dat wist ik niet, ik dacht dat met een CIN3, ernstige dysplasie, dat er dan ook minimaal even afwijkende cellen werden gevonden in de PAP!
Hoop dat die 2 weken snel voorbij gaan en dat het goed is en dat wij voor een kindje kunnen gaan..
Je kunt zelfs nu gewoon zwanger worden is mij gezegd.

Ik begon in februari met een pap3.

Vervolgens in het zkh bleek het al pap5 te zijn.

Uitstrijkjes van de huisarts schijnen minder nauwkeurig te zijn dan in het zkh.

Ik had dus al kanker en ben hiervoor bestraald.

Ik mocht een jaar na bestraling weer zwanger worden, vanaf april 2013 dus.

Pap 2 valt echt mee meis! En laat je vooral niet gek maken door mensen die zeggen haal je baarmoeder eruit want dit is niet aan de orde!!

Bij mij zat het dus aan de baarmoederhals (net als jou)

De rest van de baarmoeder is dan gewoon gezond ( ik had geen uitzaaien ) dus is het juist zonde om eruit te halen.

Veel mensen snappen dit niet en ik heb heel veel vervelende opmerkingen gehad daarover.

Men denkt er zo simpel over maar weet niet waar ze over praten vaak.

Het is een heel ingrijpende operatie.

Dus maak je niet te druk, deed ik ook hoor maar hè ik leef! Komt allemaal goed !
Bedankt voor jullie lieve berichtjes, stelt me gerust!!
Hier pap3 en een Cin3.

Bij de ha kwam pap3 uit, niks aan het handje voor de zekerheid naar de gyn, daar hebben ze een weefselmonster genomen en zou ik na twee weken worden gebeld.

Ik werd binnen een week al gebeld en nog geen week later lag ik op de operatie tafel.

De cellen waren dusdanig onrustig dat deze naar kankercellen neigden.

Wat ik probeer te zeggen is dat het niets kan zijn, maar dat is dus niet altijd het geval.

Succes met je uitslag, ik hoop dat deze meevalt.
Ik had in april pap3b en cin3, gynaecoloog het meeste weggehaald.

Nu half jaar later weer controle gehad en nu is het goed.

Er hoeft niks te zijn, ik zou me pas echt zorgen maken bij pap4 en pap 5.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven