Gezondheid alle pijlers

Papa ik ben zo bang

01-11-2009 05:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet slapen.. lig maar te malen over de gezondheid van mn paps. Ik durf m nu niet te bellen op dit idiote uur maar ik ben gewoon echt bang. Hij wil niet naar een dokter toe maar hij loopt vol vocht, heeft een keiharde enorm opgezette buik, een panisch hoge bloeddruk en hij is benauwd bij zeer geringe inspanning. Ik vrees voor zn hart. Hij wilde vanmiddag geen dokter bellen of laten komen. Ik twijfel zo of ik niet gewoon de hap moet bellen. Straks gaat ie dood :(
gewoon bellen nu. misschien snapt hij dan hoe bezorgt je bent. en als er wel wat gebeurt kun je je dat misschien jezelf nooit vergeven. sterkte ermee.
gewoon bellen nu. misschien snapt hij dan hoe bezorgt je bent. en als er wel wat gebeurt kun je je dat misschien jezelf nooit vergeven. sterkte ermee.
Het is ondertussen 7 uur geweest dus gewoon bellen, en als hij boos wordt zeg je maar dat het zijn eigen schuld is en dat je niet meer zo vroeg belt als hij gewoon netjes naar de HA gaat :-) Succes meid.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Weet je ik ben niet zo zeer bang dattie boos wordt. Ik ben meer bang dat hij zich verder gaat terugtrekken en zich isoleert en ons helemaal niet meer vertelt wat er aan de hand is.

We hebben gistermiddag een behoorlijk gesprek gehad maar daarbij moesten we hem ook wel de ruimte geven om over zaken na te denken en dat hij zelf het initiatief zou nemen om een afspraak te maken met de huisarts. Ik had me al voorgenomen om maandag de huisarts zelf ook even te bellen. Echter laat het beeld van een hijgende zwetende papa mij niet los. En zijn voeten waren wel drie keer zo dik als normaal. Zijn buik is keihard en hij lijkt wel 9 maand zwanger.

Ik ben heel bang dat hij volloopt met vocht.

Ik zag dat zijn msn vannacht openstond. Heb iig een berichtje gestuurd dat ik me zorgen maak en of hij me wil bellen zodra hij wakker is. Op een enigzins normale tijd (nog heel ff wachten) bel ik mn zus nog even.. en mn paps. Aan de hand van hoe mijn paps klinkt bel ik de hap en stap ik in de auto om naar hem toe te gaan. Het zit me gewoon niet lekker.
Pinoes bel de hap!

Ik herken dit van mijn eigen moeder toendertijd ook eigenwijs, maar het was toen kantje boord en ben blij gebeld te hebben.

Sterkte! x
Thanx Lilith... ik zit echt de klok vooruit te kijken. Ik ga vandaag zowiezo even bij hem langs. Krijg het beeld van gisteren niet uit mijn hoofd. Heeft me serieus een halve nacht slaap gekost. Ben al vanaf half 3 uit mn nest... en maar ijsberen en in dubio zitten. manlief zorgt maar voor de kids vandaag... ik ga advies vragen bij de hap.
Tjee, ik ken het. Ga straks bij hem langs en hamer er op dat je zo bezorgd bent en dat hij naar een huisarts moet. Bah, ik begrijp helemaal hoe je je voelt.
ooooooow paps toch..

Hij heeft zn msn aan gehad vannacht. Eerst stond zn profiel op bezet, later op online en toen weer op afwezig. Dan istie toch achter zijn pc geweest of niet? Maar reageren op mn bericht doet ie dus niet terwijl ie nu wel op online staat.

Gets het zit me zo niet lekker... ik ga m zo bellen!
Pinoes

Ik zou inderdaad de HAP bellen en de situatie uitleggen,
Wat een eigenwijze drol is die vader van jou zeg

Bel hem nu gewoon en leg je bezorgdheid uit en zeg dat ie desnoods voor JOU naar de huisarts gaat, om jou gerust te stellen.
Mijn vader is enorm eigenwijs. Ik ben ook een beetje bang dat hij zijn eigen situatie niet goed kan inschatten op dit moment. De 'klachten'die ik zie zijn alarmerend genoeg. Mn zus en ik hebben gisteren geprobeerd hem te overreden naar een hap te bellen al was het alleen voor advies. Dat wilde ie niet.. hij zou maandag of dinsdag wel naar de ha bellen. Maar het zit me zo niet lekker... dus eigenlijk wil ik dattie vandaag gezien word. Maar ja... ik kan niet altijd alles hebben zoals ik het wil en moet mijn vaders ruimte natuurlijk ook gunnen en respecteren. Vind dit zooo moeilijk.
Mijn buurman had ooit dezefde eigenwijsheid. Zijn andere buurman heeft toen zelf de huisarts gebeld omdat het te ernstig was. Hij was zelf doodsbang dat er iets ergs zou zijn en durfde niet te gaan. Achteraf net op tijd.

Ik zou de huisarts bellen voor advies.

Sterkte!
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn moeder, dezelfde klachten ook. Ik heb toen de HAP gebeld en die hebben een arts gestuurd en uiteindelijk de ambulance, Achteraf was ze blij dat ik aan de bel had getrokken. Eigenwijs kreng, die moeder van mij :-) . Gewoon zelf de HAP bellen!
Ik zou even je vader nu bellen hoe het is en indien hetzelfde, dat je hem vertelt dat je de hap gaat bellen.

Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Sterkte..
Ik heb zojuist de hap gebeld. Voor mijn gemoedsrust. Ik trof een hele vriendelijke assistente die een uitgebreide notitie heeft gemaakt. Morgen wordt dat bij de huisarts aangeleverd. Balen trouwens... hadden we gisteren toch maar gebeld. De eigen huisarts had gisteren dienst op de hap!! Zal je altijd zien!

Zoals ik de klachten heb omschreven geeft zij ook wel aan dat het feit dat we ons zorgen maken terecht is. En dat het aan te raden is een arts te consulteren. Maar.. zolang hij dat niet wil zal er geen arts langskomen of hem willen zien.. want de patient moet zelf met de hulpvraag komen. Ik had zoiets al verwacht maar ook wel prettig om dat te horen. Ze raadde me ook aan om langs te gaan en met eigen ogen te kijken of het echt wel goed gaat. Heb vanmorgen via msn mn vader even gesproken en hij zei dat zijn dikke voeten helemaal weg waren. (volgens hem ontdekte hij het pas toen ik het opmerkte gisteren maar als hij donderdag al zo moeilijk liep moet hij het toen ook al gehad hebben). Volgens eigen zeggen had ie uiensoep op gisteren en zou dat vochtafdrijvend werken. Hmmm... nou ik vraag me af of er dan zoveel vocht verdwijnen zal. Moeilijk hoor... Ik stap zometeen in de auto.
Goed van je Pinoes.

Sterkte zo meteen..
Ah, erg he, zorgen om je vader (of moeder natuurlijk). Die van mij is ook zo eigenwijs en daar maak ik me wel eens zorgen om. Gelukkig was er tot nu toe nooit iets ergs aan de hand, maar toch.

Sterkte
quote:Pinoes schreef op 01 november 2009 @ 09:26:

Ik heb zojuist de hap gebeld. Voor mijn gemoedsrust. Ik trof een hele vriendelijke assistente die een uitgebreide notitie heeft gemaakt. Morgen wordt dat bij de huisarts aangeleverd. Balen trouwens... hadden we gisteren toch maar gebeld. De eigen huisarts had gisteren dienst op de hap!! Zal je altijd zien!

Zoals ik de klachten heb omschreven geeft zij ook wel aan dat het feit dat we ons zorgen maken terecht is. En dat het aan te raden is een arts te consulteren. Maar.. zolang hij dat niet wil zal er geen arts langskomen of hem willen zien.. want de patient moet zelf met de hulpvraag komen. Ik had zoiets al verwacht maar ook wel prettig om dat te horen. Ze raadde me ook aan om langs te gaan en met eigen ogen te kijken of het echt wel goed gaat. Heb vanmorgen via msn mn vader even gesproken en hij zei dat zijn dikke voeten helemaal weg waren. (volgens hem ontdekte hij het pas toen ik het opmerkte gisteren maar als hij donderdag al zo moeilijk liep moet hij het toen ook al gehad hebben). Volgens eigen zeggen had ie uiensoep op gisteren en zou dat vochtafdrijvend werken. Hmmm... nou ik vraag me af of er dan zoveel vocht verdwijnen zal. Moeilijk hoor... Ik stap zometeen in de auto.Welnee, als jij belt en je zegt dat je vader benauwd is en je het idee hebt dat hij vol met vocht loopt en je zegt erbij dat je erg ongerust bent en dat je wilt dat er een arts komt dan komt er echt wel een arts hoor. Zou even mooi wezen zeg, sommige mensen zijn toch ook helemaal niet instaat om zelf hulp te vragen? Ik zou meteen terugbellen en zeggen dat je een arts wilt laten komen.Niet om je bang te maken maar bij mijn moeder (ieder mens is anders, dat weet ik) was het echt nodig.
Pinoes

bellen hoor die HAP, tis echt een teken dattie volloopt idd.

dat ge assistente zegt dat je vader zelf moet aangeven of hij een arts wil is onzin! jij of je familie kan dat netzo goed.

wbt zn dikke voeten..het kan idd smorgens een heel stuk minder dik zijn na een nacht rust en liggen. maar als je verder op de dag gevorderd bent zijn ze vaak weer opgelopen
ff kleine update.

Gisteren toch contact gelegd met de HAP. Die begrepen mijn bezorgdheid en zouden ervoor zorgen dat rapport hiervan bij de eigen huisarts zou komen.

Vanmorgen heb ik mn paps weer gebeld. Hij klonk monter maar ook benauwd. Ik heb m gezegd dat ik vandaag met dochterlief weer langs wilde komen en dat vond ie heel prettig. Dus ik ramenzeemspullen, speelgoedjes voor mn kindje en nog wat dingen ingepakt en de auto in. Ondertussen de praktijk maar eens gebeld. Aan de assistente uitgelegd dat ik graag de huisarts even wil bijpraten. Dat begreep ze en ze zou me in het telefonisch spreekuur zetten tussen half 1 en 2 uur vanmiddag.

Ik heb de huisarts nog niet gesproken. Ik was bij mn vader de ramen aan het zemen (was echt heeeeul dringend nodig) en toen belde de huisarts uit haarzelf op. Ze vroeg hoe het ging en mn paps zei dat ik bij hem was en dat het inderdaad niet zo heel lekker ging. Ze heeft direct met hem een afspraak gemaakt voor vanmiddag 1600 uur. (mn pa zit dus nu bij de dok!) Misschien dat de huisarts me straks nog belt? Maar die eigenwijze ouweheer van me heeft tenminste zijn afspraak en gaat ook. En daar ben ik al heel blij mee.

Met mijn zussen gaan we de komende tijd af en toe wat klussen aanpakken in zijn huis (met zijn volledige instemming overigens) en ik heb ook gevraagd oftie aan de huisarts wil vertellen dattie kranen niet meer open en dicht krijgt. Dan wil ik proberen uit te zoeken of hij niet via de WMO in aanmerking kan komen vor thermostatische mengkranen. Heel verhaal weer... maar dit is in het kort hoe het nu loopt.
Hoop dat je goed nieuws krijgt van de dokter Pinoes!
Hoe is het gegaan bij de dokter?
Geen idee... mn vader wilde graag zelf gaan en ik hoefde echt niet mee... dus nou.. morgen horen we meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven