Gezondheid alle pijlers

Paroxetine en brufen 600

04-01-2013 22:11 26 berichten
Mijn verstandskies is getrokken en heb brufen 600 meegekregen en omeprazol omdat ik ook seroxat slik.

Nu heb ik de omeprazol bij een vriendin laten liggen (zij kwam mij halen bij het ziekenhuis). Erg stom..

Zij is niet thuis en kan het morgen pas brengen.

Zou het erg zijn om brufen 600 een keer zonder omeprazol te slikken en morgen gelijk een te nemen? Ik verga van de pijn

Ik heb de hap al geprobeerd te bellen, maar sta al heel lang in de wacht.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan maar dan kun je last krijgen van je maag.
Als in bloedingen?
Dat risico wil ik ook niet nemen. Dan maar pijn. Eigen schuld natuurlijk
Nee! Gewoon maagzuur, maagpijn.
Brufen kan irriterend zijn voor de maag daarom heb je er een maagbeschermer bij gekregen. Je kunt er echt wel 1 nemen zonder die beschermer.
Ik las wel dat het bij regelmatig gebruik bloedingen kan veroorzaken i.c.m paroxetine. Maar neem eigenlijk nooit pijnstilling.

Helpt het nog als ik er vla ofzo achteraan eet? Of yoghurt?
Ja neem het in ieder geval in met iets te eten, beter geen melkproduct. Gewoon een boterham.
Dan zou ik eerder een glas melk voor die tijd drinken. Dat beschermt beter.
Heeft dit medicijn een wisselwerking met andere medicijnen?

Ontstekingsremmende pijnstillers, zoals ibuprofen, diclofenac, acetylsalicylzuur en naproxen. Deze medicijnen kunnen bijwerkingen op de maag veroorzaken, zoals een maagbloeding. Gelijktijdig gebruik van paroxetine vergroot de kans op deze bijwerkingen. Gebruik daarom liever paracetamol als pijnstiller. Die heeft dat nadeel niet. Wees extra alert als u toch paroxetine samen met een ontstekingsremmende pijnstiller moet gebruiken, en raadpleeg uw arts bij maagklachten. Meestal adviseert de arts u een maagbeschermer te slikken om maagklachten te voorkomen. Overleg met uw arts of dat bij u nodig is.

Gewoon wachten tot je er door komt bij de artsenpost.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O je kunt natuurlijk niet kauwen. Heb je appelmoes?
De mensen die nu allemaal zeggen dat het wel kan, die hebben allemaal medicijnen oid gestudeerd?
Nee BGB, geen medicijnen gestudeerd. Wel exact dezelfde medicatie gehad.
quote:jetfreggel30 schreef op 04 januari 2013 @ 22:21:

Nee BGB, geen medicijnen gestudeerd. Wel exact dezelfde medicatie gehad.Met dezelfde bijsluiter als die ik net opgeGoogled heb, neem ik aan? Waarin staat dat je er een maagbloeding van zou kunnen krijgen?
Ja op de lange termijn bij langdurig gebruik. Niet na 1 pil.
Maar ik snap je punt wel hoor BGB. Ik weet nu gewoon toevallig dat het geen kwaad kan 100% zeker. Wil TO een nacht pijn besparen. Maar TO ik ben geen arts en ik kan ernaast zitten. Ik ben ook maar een freggel.
Vla, joghurt of melk gaat in ieder geval niet helpen tegen een evt. maagbloeding.
Dank je wel freggel! Heb jij toen geen omeprazol geslikt?

Ik snap ook wel dat het een riskant iets is. Baal er van dat ik het vergeten ben.

Mocht het ondraaglijk worden dan doe ik het. Probeer het zo lang mogelijk uit te stellen.
Ik heb pas omeprazol gekregen toen ik er last van mn maag van kreeg. Heb het beide de seroxat en de brufen (voor meerdere weken zelfs )samen gebruikt. Toen ik maagpijn begon te krijgen na een week of 2/3 heb ik er dus een maagbeschermer bij gekregen.

1 keer zonder maagbeschermer kan echt geen kwaad.
Ok, dank je!!
Je hebt niet meer gebeld?
Ik gebruik het altijd zonder iets anders.. Heb niets extra's gehad ook van de kaakchirurg.
Bgb: jawel, na heel lang in de wacht te hebben gestaan heb ik ze gesproken. Ze raadden het wel aan om te gebruiken. Een keer is niet erg, maar morgen moet ik het wel innemen
Ster: en je gebruikt ook paroxetine?
Nee sorry, niet goed gelezen denk ik.

Momenteel alleen aan de brufen 600.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven