Gezondheid alle pijlers

PCOS

16-01-2015 22:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik weet dat er al meer topics over dit onderwerp bestaan, maar toch wil ik mijn verhaal kwijt.

In mei 2014 ben ik gestopt met de pil. Ik kreeg tijdens mijn menstruatie veel last van migraine. Ik slikte daarom vaak de pil door, maar nooit langer dan 4 maanden. Ik wilde stoppen om te kijken hoe mijn lichaam reageert en wat dus mijn cyclus is. Na mei 2014 ben ik 2x ongesteld geweest en vanaf oktober 2014 niet meer. Dat is nu 4 maanden. Ik weet nu na het eerste onderzoek dat ik Pcos heb. Over 3 weken is er een vervolg afspraak. Mijn vriend en ik vinden het moeilijk hoe het nu verder moet. Wat hebben jullie gedaan, wat is raadzaam en worden de klachten van Pcos ook erger? Ik heb bijvoorbeeld alleen overbeharing op mijn armen en rug. Geen overgewicht en soms een pukkeltje in mijn gezicht. Wel weer veel haar uitval.

Gr.
...
Hallo Lisz,

Het is nooit leuk om te horen dat er iets niet goed zit. Ik ben toen erg geschrokken van de diagnose Pcos, ik kan me voorstellen dat dit voor jou ook het geval is.

Hebben jullie een kinderwens? En is daar die vervolgafspraak voor?

Ik ben net als ilja koolhydraatarm gaan eten (ik heb wel overgewicht) en ben nu toch zwanger geworden.

Ik wil je eigenlijk alleen heel veel sterkte wensen. Voor mij was pcos het eind van de wereld (misschien ook dankzij stemmingswisselingen) en ik ben er nu echt achter dat het niet het eind van de wereld is.
If you can dream it, you can do it.
Hallo Lisz,

Ik kan mij goed voorstellen dat je niet zo goed weet hoe nu verder.

Niet zo heel lang geleden heb ik ook te horen gekregen dat ik pcos heb.

Ik was al 1,5 jaar niet ongesteld geweest en daarvoor was ik extreem onregelmatig, tussen de 3 en 14 weken.

Mijn partner en ik kregen hier weinig informatie over en moesten vooral onze informatie van het internet afhalen.

Aangezien mijn partner en ik een kinderwens hebben zijn wij nu doorverwezen naar de fertiliteitsarts.

Ook ga ik naar een diëtist om wat gewicht te verliezen (aangezien ik overgewicht heb).

Grote kans (als je inderdaad een kinderwens hebt) dat je hormonen zult krijgen en (als het niet lukt met zwanger worden) dat je een doorverwijzing krijgt naar de fertiliteitsarts.

Voor ons is het dus ook afwachten wat we bij de fertiliteitsarts te horen gaan krijgen.

Heel veel sterkte!

Lieve groetjes,

Lesbi-L
@mel.nl: ik ben na de eerste Afspraak bloed gaan prikken op advies van de gyneacoloog. De vervolgafspraak is meer voor het stellen van vragen en een evt. Vervolgtraject. Daar moesten mijn vriend en ik het over hebben. Ik word dit jaar 25 en zie het wel als een kans omdat ik nu gestopt ben met de pil en er vroegtijdig achter kom wat ik heb. De arts zei dat ik 4x per jaar een pil krijg om ongesteld te worden of simpelweg weer aan de pil moet. Maar het liefst heb ik die troep niet. Ik vind het niet prettig te horen wat er in de toekomst ligt en dat het heel onzeker zal zijn of het lukt. De arts wil natuurlijk ook geen uitspraak doen over kansen. Dat maakt het heel lastig.. Ik wil ook weten of ik meer laat krijg van overbeharing en dergelijke??
Waarom geen koolhydraten? Alleen bij overgewicht?
Ik ben 9 maanden na de diagnose pcos door de gyn, spontaan zwanger geworden. Volgens hem kon ik never nooit zwanger worden zonder de medische molen in te gaan.

Misschien had ik mazzel met een verdwaald eitje ofzo. Raar genoeg heb ik nu een normale zeer stipt op tijd 30 dagen cyclus.

Dus geen paniek, alles kan nog.
Let op dat je de adviezen scheidt tussen: de variant waar overgewicht de boosdoener is, en degene welke door een hormonale storing veroorzaakt wordt.
Ik ben dus ook 1x door hormonen zwanger geworden en 2 spontaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven