Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft ontstoken piemeltje

10-08-2013 18:25 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net toen ik mijn zoontje in bad ging doen, zag ik dat zijn piemeltje wat dikker en een beetje rood zag. Ook kwam er wat groenig pus uit en dit zat ook in zijn luier. Heb de huisartsenpost gebeld en die gaven het advies om het goed schoon te houden met water en maandag naar de huisarts te gaan.

Zijn er moeders met ervaring op dit gebied? Hoe kan ik het beste schoonmaken? Misschien nog wat andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Niet geheel on-topic, maar naar aanleiding hiervan begin ik me af te vragen of ik meer op de 'piemelhygiene' van mijn zoons moet letten? Ik doe er eigenlijk nooit iets bijzonders mee?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Morgen zoon maar eens in zijn blote kont laten lopen. Kan het inderdaad een beetje luchten. Volgens mij heeft hij er ook nauwelijks last van, maar het ziet er zo akelig uit. Hoop dat het snel overgaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:VickyP schreef op 10 augustus 2013 @ 19:46:

Niet geheel on-topic, maar naar aanleiding hiervan begin ik me af te vragen of ik meer op de 'piemelhygiene' van mijn zoons moet letten? Ik doe er eigenlijk nooit iets bijzonders mee?Dat vraag ik mij dus ook af. Zoon gaat iedere avond onder de douche of in bad en word dan gewoon gewassen met milde douchegel. In de ochtend was ik hem met een washand bij de wastafel en tussendoor bij luier verschonen gebruik ik billendoekjes.
quote:ilovemyshoes schreef op 10 augustus 2013 @ 19:51:

[...]





Dat vraag ik mij dus ook af. Zoon gaat iedere avond onder de douche of in bad en word dan gewoon gewassen met milde douchegel. In de ochtend was ik hem met een washand bij de wastafel en tussendoor bij luier verschonen gebruik ik billendoekjes.Ik doe hetzelfde, en vraag me nu af of ik ook extra op moet letten. Zoon is hier wel pas 10 maanden oud.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilovemyshoes schreef op 10 augustus 2013 @ 19:51:

[...]





Dat vraag ik mij dus ook af. Zoon gaat iedere avond onder de douche of in bad en word dan gewoon gewassen met milde douchegel. In de ochtend was ik hem met een washand bij de wastafel en tussendoor bij luier verschonen gebruik ik billendoekjes.Dat lijkt met prima.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje ( 3 jr) heeft laatst ook 2x pus uit zijn piemeltje gehad. Was voor mij een teken dat ik meer op de hygiëne van zn piemeltje moet letten, dan alleen maar elke dag met een washandje er goed langs.

Zo kwam ik er dus ook achter dat ik zijn voorhuidje niet erg ver over zijn eikeltje heen kreeg.

Laatst de huisarts er even naar laten kijken, toen ik voor mijzelf bij de ha moest zijn. Zijn advies: elke dag even zijn voorhuidje zover het kan over het eikeltje doen. mocht het na een aantal maanden nog niet verder eroverheen kunnen, dan moet ik weer even contact opnemen met de ha, dan schrijft hij een hormoonzalf voor.
Suus, ik wist niet dat dat al mocht bij de kleine mannetjes. Ik dacht dat het nog verkleefd zit en dat je er dan van af moet blijven. Maar het fijne weet ik er ook niet van?
Alle reacties Link kopieren
quote:ilovemyshoes schreef op 10 augustus 2013 @ 19:51:

[...]





Dat vraag ik mij dus ook af. Zoon gaat iedere avond onder de douche of in bad en word dan gewoon gewassen met milde douchegel. In de ochtend was ik hem met een washand bij de wastafel en tussendoor bij luier verschonen gebruik ik billendoekjes.Bij mijn zoon deed ik niks anders, ondertussen is hij 10 en heeft hij nooit een ontstoken piemeltje gehad. Waarschijnlijk heeft het met een te strak voorhuidje te maken, dus laat los die schuldgevoelens Maandag even de huisarts laten kijken en dit weekend even een keer vaker in bad. Zelf zou ik nog niet met biotex of soda gaan werken, vooral omdat hij geen last lijkt te hebben.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik eerst dus ook, Kylie. Vandaar dat ik het nog nooit had gedaan. totdat er dus pus uit zijn piemeltje kwam.....

Je moet het natuurlijk niet verder doen dan kan en dan kan het geen kwaad. Je merkt vanzelf hoe ver je kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kylie_ schreef op 10 augustus 2013 @ 20:41:

Suus, ik wist niet dat dat al mocht bij de kleine mannetjes. Ik dacht dat het nog verkleefd zit en dat je er dan van af moet blijven. Maar het fijne weet ik er ook niet van?Hier ben ik ook altijd vanuit gegaan en zoons voorhuidje is pas naar achteren geschoven toen hij dat zelf kon. Dan gebeurt het iig zacht genoeg, omdat hij het zelf wel voelt. Ik was ook altijd bang om iets stuk te maken .
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik deed ook nooit veel bijzonders qua piemelhygiëne. Ik trok alleen af en toe het (strakke) voorhuidje voorzichtig terug om te zien of er geen rommel onder zat, en toen zoon wat ouder werd liet ik hem dat zelf doen. Maar dat was eigenlijk alleen omdat ik wist dat mijn neefje zo'n last had gehad met zijn voorhuidje, die is uiteindelijk ook besneden. Anders was ik waarschijnlijk niet eens op het idee gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het ondertussen met zoon en z'n piemeltje? Ben je nog bij de huisarts geweest?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
quote:suus1982 schreef op 10 augustus 2013 @ 20:35:

mijn zoontje ( 3 jr) heeft laatst ook 2x pus uit zijn piemeltje gehad. Was voor mij een teken dat ik meer op de hygiëne van zn piemeltje moet letten, dan alleen maar elke dag met een washandje er goed langs.

Zo kwam ik er dus ook achter dat ik zijn voorhuidje niet erg ver over zijn eikeltje heen kreeg.

Laatst de huisarts er even naar laten kijken, toen ik voor mijzelf bij de ha moest zijn. Zijn advies: elke dag even zijn voorhuidje zover het kan over het eikeltje doen. mocht het na een aantal maanden nog niet verder eroverheen kunnen, dan moet ik weer even contact opnemen met de ha, dan schrijft hij een hormoonzalf voor.



Mijn zoon heeft vroeger ook een ontstoken piemeltje gehad. Voor die tijd ging z'n voorhuid makkelijk over de eikel, na die tijd niet meer. Omdat ik daar ongerust over was, enkele keren bij huisarts geweest. Eerste keer zei hij "komt wel goed", 2e keer was hij specifieker: het komt vaak voor dat de voorhuid niet over de eikel kan, vaker niet dan wel, in feite. Dit is geen probleem, zolang plassen goed gaat, harde straal, niet eerst 'opblazen' van voorhuid en niet scheef. Wanneer jongens in de puberteit komen, wordt de voorhuid losser, en kan deze uiteindelijk vanzelf over de eikel. Mocht het dan nog niet lukken, dan pas is ingrijpen nodig.

Mijn huisarts vond ingrijpen bij kleine jongetjes dus ingrijpend,zeg maar.



Mijn zoon is inmiddels 14 en het is inderdaad goed gekomen. Ik liet hem zelf in bad altijd z'n voorhuid zover mogelijk naar achteren trekken. Ook maakte hij na het plassen schoon met een stukje wc-papier.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
overigens heeft een neefje het bij terugtrekken van de voorhuid eens bij zichzelf geforceerd en dat bleek erg pijnlijk te zijn. Echt niet verder trekken dan lukt, dus.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven