Gezondheid alle pijlers

Pfeiffer en werkweek weer opbouwen

24-09-2010 11:34 11 berichten
Ik zit nu ongeveer een maand thuis (maar daarvoor had ik ook al een tijd last) met hoofdpijn, vermoeidheid en nog wat andere vage klachten als tintelingen in het gezicht en concentratieproblemen. Ik ben bij de neuroloog geweest en er zijn een aantal onderzoeken gedaan. Nu blijkt dat ik de ziekte van pfeiffer doorgemaakt heb (dit was te zien in het bloed).

Nu mag ik, met begeleiding van de bedrijfsarts, mijn werkweek weer gaan opbouwen. Ik heb gelijk met mijn baas gebeld (nou ja, de invaller daarvan, mijn baas is nu op vakantie) en die zei dat de bedrijfsarts misschien niet nodig was en wilde zelf aanwijzen wanneer ik weer zou gaan werken en hoe lang. Ik heb aangedrongen op een afspraak bij de bedrijfsarts, ik voel me nog erg slecht en heb geen idee hoe/wat ik zou kunnen werken. Ik word hier nog over teruggebeld.

Ik wil graag weer aan het werk, want ik vind mijn werk leuk, maar ik wil dit wel op een verstandige manier opbouwen (in overleg met de bedrijfsarts en mijn baas) en niet zomaar ergens beginnen en zomaar wat gaan doen. Normaal werk ik fulltime.

Ik weet dat pfeiffer en de periode erna bij iedereen anders verloopt en dat de een er meer last heeft dan de ander, maar ik zou graag reacties zien van mensen die ook op latere leeftijd last van pfeiffer hebben of hadden (ik ben zelf 30) en hoe je dat opgelost hebt met je werk, zodat ik een beetje weet wat ik zou kunnen verwachten. Hoe verliep het opbouwen van de werkweek bij jou? Met hoeveel uur per week ben je begonnen en wanneer kon je weer fulltime werken? Ook andere ervaringen en tips met betrekking tot pfeiffer zijn welkom. Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
beterschap !

ik heb zelf geen ervaring met Pfeiffer ,

erg verstandig om te wachten op een afspraak met de bedrijf-arts , ik vind dus ook dat je (vervangende) leidinggevende hier niet over kan beslissen ,hij /zij is immers geen dokter neem ik aan.

Iemand op mijn werk zat er helemaal doorheen en is een tijd thuis geweest , zij is begonnen met om de dag 2 uur en dat is langzaamaan opgebouwd en daarbij op tijd aangeven als het niet goed gaat !
Hoi Mieshka,

Wat vervelend voor je!

Ik ben zelf 4 weken thuis geweest (2 weken bed met hoge koorts, 2 weken 'op'), 2 weken 50% gewerkt en toen weer 100% aan de slag. Als het aan de bedrijfsarts had gelegen was ik langer thuis geweest.

Heb jij ook zo'n pijn in je klieren gehad (in je hals, leek wel een cobra)? Ik moet je zeggen dat ik dat het allerergst vond.

Heb me over die moeheid heen gezet na een tijdje. Maar dat werkt voor iedereen anders denk ik. Ik knap van thuis zitten niet op, had echt die 50% werken nodig om weer in een ritme te komen.

Sterkte!
quote:alcofrolic schreef op 24 september 2010 @ 11:51:

Heb jij ook zo'n pijn in je klieren gehad (in je hals, leek wel een cobra)? Ik moet je zeggen dat ik dat het allerergst vond.Het gekke is dat dat bij mij helemaal niet zo op de voorgrond stond. Ik heb namelijk ook altijd al dikke pijnlijke klieren als ik gewoon een beetje verkouden ben, ik heb dat dus gewoon af en toe, dat valt mij dan dus niet op, niets extreems gemerkt op dat gebied. Ik heb veel meer last van hoofdpijn en vermoeidheid (zo zie je maar weer dat het dus inderdaad bij iedereen anders kan verlopen).
Pfeiffer kan een lange slepende ziekte worden dus zorg goed voor jezelf en laat je niet aan het werk jagen!

Verder geen ervaring, wel veel sterkte gewensd!
ik heb gewoon doorgewerkt, maar ging af en toe 's middags naar huis als ik het niet meer trok.

Gehoord dat ik Pfeiffer had in januari, en nu nog last van. Ene week erger dan de andere.
Ik heb er hele hoge koorts bij gehad en huisarts die bij mij thuis kwam haalde al van alles in zijn hoofd. Pas toen ik weer op de been was is er bloed getest en kwam daar Pfeiffer uit (en viel alles op zijn plaats). Heb wel eens gehoord als je het zo heftig hebt je het eerder kwijt ben dan als het sluimert.
Heel verstandig dat je eerst een afspraak wilt het de bedrijfarts. Niemand heeft er iets aan als je veel te snel opbouwt, en daarna weer ziek thuis bent.
quote:alcofrolic schreef op 24 september 2010 @ 12:14:

Ik heb er hele hoge koorts bij gehad en huisarts die bij mij thuis kwam haalde al van alles in zijn hoofd. Pas toen ik weer op de been was is er bloed getest en kwam daar Pfeiffer uit (en viel alles op zijn plaats). Heb wel eens gehoord als je het zo heftig hebt je het eerder kwijt ben dan als het sluimert.ja dat had ik ook, was wel jong hoor toen ik het had, was 14 maar ik was heeel erg ziek, kon niks meer was kilos afgevallen , kon niet meer eten niet staan anders viel ik flauw, ik had bloedproppen achter mijn neusamandelen kort om echt ziek. dat had ik 2 weken daarna 2 weken moe maar daarna was ik helemaal opgenapt. terwijl mijn buurmeisje toen 4 maanden of zelfs nog langer er mee door heeft gelopen en niet aan een nieuwe opleiding kon beginnen toen.
Ik heb het ook gehad op latere leeftijd en ben er erg ziek van geweest, ruim 3 maanden volledig thuisgeweest en ben toen gaan opbouwen op m'n werk. Eerst 2 uur per week, ja, per week ja. Was doodvermoeiend, maar ging langzaamaan beter. Heb er zo'n 2 a 3 maanden over gedaan om weer volledig terug te keren.

Het verschilt wel heel erg van persoon tot persoon. Sommigen hebben Pfeiffer en werken gewoon door en kunnen nog sporten ed, anderen liggen compleet in de lappenmand. Probeer wat je aan kunt en leg de lat niet te hoog.

Sterkte!
Bedankt allemaal! Ik ben inmiddels bij de bedrijfsarts geweest en we hebben afgesproken dat ik heel rustig ga opbouwen. Deze week werk ik 2 uur, volgende week 2x2 uur, dan 2x3 uur etc. Dus steeds een paar uur per week erbij. Over 8 weken moet ik dan weer terugkomen bij een andere bedrijfsarts (deze gaat weg, wel jammer want ze was aardig en begrijpend).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven