Pigment op voorhoofd
maandag 24 november 2025 om 22:14
Sinds mijn laatste zwangerschap heb ik een flinke pigmentvlek op mijn voorhoofd, tussen m'n wenkbrauwen naar boven zeg maar. In de zomer zichtbaarder dan in de winter maar ik begin me er toch aan te storen. Heb het ook een beetje op m'n wang.
Nu kreeg ik als tip een serum van The Ordinary (azelaic acid). Voordat ik van alles ga proberen; is er iemand die al eens met succes iets geprobeerd heeft? Ik kan ook een creme bij de huisarts gaan vragen maar ik weet niet of je dat 'zomaar' krijgt (als ik google zijn er veel ergere foto's te zien dan mijn pigment).
Heb al wel niacinamide geprobeerd maar dat deed totaal niets.
Nu kreeg ik als tip een serum van The Ordinary (azelaic acid). Voordat ik van alles ga proberen; is er iemand die al eens met succes iets geprobeerd heeft? Ik kan ook een creme bij de huisarts gaan vragen maar ik weet niet of je dat 'zomaar' krijgt (als ik google zijn er veel ergere foto's te zien dan mijn pigment).
Heb al wel niacinamide geprobeerd maar dat deed totaal niets.
maandag 24 november 2025 om 22:36
maandag 24 november 2025 om 23:10
Voor pigmentverkleuringen zijn wel cremes, daar zullen anderen best tips voor hebben. Als het dan vervaagd is, voortaan vooral voorkomen dat het pigment de kans krijgt om te verkleuren dus altijd een SPF. Zomer en winter.
Ik had een pigmentvlek aan de zijkant van mijn gezicht sinds de zwangerschappen, die is vanzelf vervaagd. Ik ga nooit met mijn gezicht in de zon dus nu ik erover nadenk, ik heb de vlek echt al jaren niet meer opgemerkt dus dat werkt het beste (uit de zon blijven dus).
Niet on-topic, maar ik moest hierdoor denken aan een man waar ik een paar jaar geleden via werk mee te maken had. Hij kreeg vitiligo en had een brede witte strook over zijn hele voorhoofd waar geen pigment meer zat. Alsof er een grote witte sticker op zat. Apart dat dat ook op het voorhoofd was.
Ik had een pigmentvlek aan de zijkant van mijn gezicht sinds de zwangerschappen, die is vanzelf vervaagd. Ik ga nooit met mijn gezicht in de zon dus nu ik erover nadenk, ik heb de vlek echt al jaren niet meer opgemerkt dus dat werkt het beste (uit de zon blijven dus).
Niet on-topic, maar ik moest hierdoor denken aan een man waar ik een paar jaar geleden via werk mee te maken had. Hij kreeg vitiligo en had een brede witte strook over zijn hele voorhoofd waar geen pigment meer zat. Alsof er een grote witte sticker op zat. Apart dat dat ook op het voorhoofd was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 25 november 2025 om 09:11
dinsdag 25 november 2025 om 09:12
Ja, alles alle cremes e.d. niet werken ga ik dat laseren ook overwegen. Wat ben jij kwijt ongeveer voor alle behandelingen totaal?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in