Borrelen jullie vaak met vrienden thuis aan tafel?

23-11-2025 11:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In navolging van het logeertopic; doen jullie dat?

In programma’s waar mensen hun huis showen, roepen ze vaak dat ze aan de grote tafel borrelen en eten met vrienden en familie. Wij doen dat echt nooit (buiten de feestdagen) en in onze kring gebeurt dat ook zelden.

Hoe is dat bij jullie?
Ja dat doen we regelmatig.

Borrelen/eten jullie dan op een andere plek? Of überhaupt niet? En hoe geef je dan invulling aan je sociale leven?
Yes. Hier zeker 1 x per week. Meestal met een mannetje of 6/8. Soms met eten en een spelletje, soms alleen borrelen, soms sport op de achtergrond met een biertje, ook wel wijnavonden. Hartstikke gezellig, even de hele week met vrienden doornemen.
Karrota schreef:
23-11-2025 11:58

Borrelen/eten jullie dan op een andere plek? Of überhaupt niet? En hoe geef je dan invulling aan je sociale leven?
Er komen wel mensen een bakkie koffie drinken en vice versa, of we gaan met vrienden uit lunchen. Maar echt thuis entertainen doen we eigenlijk nooit.

We hebben wel wat vrienden met een mancave met barretje in de tuin (hebben wij geen plek voor helaas) en daar wordt wel een borreltje gedaan of bijvoorbeeld F1 gekeken met hapjes en drankjes.
Uitgebreid eten doen we aan tafel, borrelen in de zithoek. Met grote regelmaat. Gezellig vind ik het.
Wij hebben een grote ronde tafel, dus daar zitten we altijd aan.
Dat deden we wel. Is langzaam verschoven naar afspreken buiten de deur toen de kinderen groter werden en we meer te besteden hadden.

Toen de kinderen niet meer mee wilden een het minder gezellig vonden als we steeds visite hadden is dat begonnen.

Doen we wel vaak in kleine gezelschappen want anders spreek je niemand echt.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Jazeker, maar ik ben meer fan van borrelen in de zithoek dan aan onze tafel. Dineren met vrienden/familie doen we uiteraard wel aan tafel.
Karrota schreef:

We gaan eigenlijk altijd uit eten/lunchen met vrienden. Of koffie/thee, maar dan zitten we meestal op de bank (bij goede vriendinnen met de voetjes op de bank onder een dekentje). We drinken geen alcohol, dus dan valt er sowieso weinig te borrelen.
Ik heb wel eens het idee dat als je in (het centrum van) een stad woont er veel meer in de kroeg wordt afgesproken. Hier op het platteland is het borrelen/bieren/wijnen aan de keukentafel ook voor bijv twintigers heel gewoon.
Wij zitten altijd aan de eettafel als er visite is. Nooit bij de bank. Dus ja. Ook als het maar 1 a 2 personen visite zijn.
Altijd aan de eettafel hier. Of er nou 1 persoon op visite is of 20, we zitten aan de eettafel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Karrota schreef:

:rofl:
Hier ook vaak borrelen aan de eettafel, dat vind ik ook gezelliger dan op de bank. Lekker veel hapjes en drankjes op tafel en gezellig urenlang kletsen/praten.
loulou39 wijzigde dit bericht op 23-11-2025 12:32
7.89% gewijzigd
Assiral schreef:
23-11-2025 12:21
Wij zitten altijd aan de eettafel als er visite is. Nooit bij de bank. Dus ja. Ook als het maar 1 a 2 personen visite zijn.
Ja, wij ook. Op de bank voelt altijd zo opgeprikt, zo kringverjaardag-achtig.
Nothing happens for a reason
Bij ons zitten we de visite ook altijd (alleen) aan de eettafel of in de tuin in de zomer.

Wij hebben een grote woonkeuken op de begane grond en als we visite uitnodigen is dat eigenlijk altijd om te eten.
Nooit. Sowieso ontvangen we niet heel vaak bezoek maar als er visite komt is dat of ‘s middags dus eerst koffie/thee en eventueel frisdrank/ alcohol en altijd op de bank, wij hebben geen eetkeuken. Of visite komt ‘s avonds.
Etentjes thuis doe ik niet aan (als ik er niet onderuit kom ga ik wat halen) dus na het eten valt er niet veel te borrelen. Voel me wel opeens heel oud nu ik dit zo opschrijf :-D
Eigenlijk werkt het zo bij al onze vrienden.
Vind het wel altijd gezellig klinken bij een ander of op tv ziet het er gezellig uit maar zelf geen behoefte aan.
MissNuada schreef:
23-11-2025 12:28
Wist jij niet dat borrelen aan je keukentafel de enige manier is om met mensen in contact te blijven?

On topic: er past niet eens een tafel in mijn keuken dus nooit.
This is an unacceptable timeline
Nee, behalve met verjaardagen en kerst doen we dat nooit. Ik spreek altijd met vriendinnen buiten de deur af. Iedereen woont ver uit elkaar en dan kiezen we vaak een plek in het midden. Ik vind het ook minder fijn als hier vriendinnen zijn en man en kinderen zitten of lopen ook gewoon in de kamer. Dat kletst toch anders. In een cafeetje of restaurant vind ik persoonlijk leuker.
Ja geregeld. Wij doen vaak met vrienden een spelletjes avond (bordspellen). Dit valt voor ons onder borrelen.
Ik heb geen sociaal leven denk ik, als ik dit zo lees.
We hebben hooguit twee keer per jaar mensen te eten, en daarna hangen we of nog wat na aan de tafel of we verkassen naar de zithoek.
MissNuada schreef:
23-11-2025 12:28
Was gewoon een open vraag hoor, in de zin van: hoe doe jij het.
Wij zitten altijd in de woonkamer. Voor eten/koffie drinken ik vaak naar de horeca.
Borrelen doe ik niet.
tyche schreef:
23-11-2025 12:53
Wist jij niet dat borrelen aan je keukentafel de enige manier is om met mensen in contact te blijven?

On topic: er past niet eens een tafel in mijn keuken dus nooit.
Ik vraag dus juist hoe zij het doen omdat er wel 200 opties te bedenken zijn.
Man man man, moeilijk om te bedenken blijkbaar...
Voor de kinderen: ja.

Nu in de tropenjaren 'nee'. Zijn druk met de hobby's van de kinderen in het weekend en het huishouden bij houden.

Vriendinnen zie ik tijdens etentjes. En appen veel.

Lekker overzichtelijk. Spreek al genoeg mensen op mijn werkdagen. En op niet werkdagen komen er al vriendjes spelen. Genoegen sociale reuring in mijn leven maar anders dan vroeger.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven