Borrelen jullie vaak met vrienden thuis aan tafel?
zondag 23 november 2025 om 11:56
zondag 23 november 2025 om 11:59
zondag 23 november 2025 om 12:02
Er komen wel mensen een bakkie koffie drinken en vice versa, of we gaan met vrienden uit lunchen. Maar echt thuis entertainen doen we eigenlijk nooit.
We hebben wel wat vrienden met een mancave met barretje in de tuin (hebben wij geen plek voor helaas) en daar wordt wel een borreltje gedaan of bijvoorbeeld F1 gekeken met hapjes en drankjes.
zondag 23 november 2025 om 12:11
Dat deden we wel. Is langzaam verschoven naar afspreken buiten de deur toen de kinderen groter werden en we meer te besteden hadden.
Toen de kinderen niet meer mee wilden een het minder gezellig vonden als we steeds visite hadden is dat begonnen.
Doen we wel vaak in kleine gezelschappen want anders spreek je niemand echt.
Toen de kinderen niet meer mee wilden een het minder gezellig vonden als we steeds visite hadden is dat begonnen.
Doen we wel vaak in kleine gezelschappen want anders spreek je niemand echt.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 23 november 2025 om 12:19
We gaan eigenlijk altijd uit eten/lunchen met vrienden. Of koffie/thee, maar dan zitten we meestal op de bank (bij goede vriendinnen met de voetjes op de bank onder een dekentje). We drinken geen alcohol, dus dan valt er sowieso weinig te borrelen.
zondag 23 november 2025 om 12:31
zondag 23 november 2025 om 12:50
Nooit. Sowieso ontvangen we niet heel vaak bezoek maar als er visite komt is dat of ‘s middags dus eerst koffie/thee en eventueel frisdrank/ alcohol en altijd op de bank, wij hebben geen eetkeuken. Of visite komt ‘s avonds.
Etentjes thuis doe ik niet aan (als ik er niet onderuit kom ga ik wat halen) dus na het eten valt er niet veel te borrelen. Voel me wel opeens heel oud nu ik dit zo opschrijf
Eigenlijk werkt het zo bij al onze vrienden.
Vind het wel altijd gezellig klinken bij een ander of op tv ziet het er gezellig uit maar zelf geen behoefte aan.
Etentjes thuis doe ik niet aan (als ik er niet onderuit kom ga ik wat halen) dus na het eten valt er niet veel te borrelen. Voel me wel opeens heel oud nu ik dit zo opschrijf
Eigenlijk werkt het zo bij al onze vrienden.
Vind het wel altijd gezellig klinken bij een ander of op tv ziet het er gezellig uit maar zelf geen behoefte aan.
zondag 23 november 2025 om 12:53
zondag 23 november 2025 om 13:00
Nee, behalve met verjaardagen en kerst doen we dat nooit. Ik spreek altijd met vriendinnen buiten de deur af. Iedereen woont ver uit elkaar en dan kiezen we vaak een plek in het midden. Ik vind het ook minder fijn als hier vriendinnen zijn en man en kinderen zitten of lopen ook gewoon in de kamer. Dat kletst toch anders. In een cafeetje of restaurant vind ik persoonlijk leuker.
zondag 23 november 2025 om 13:27
Ik vraag dus juist hoe zij het doen omdat er wel 200 opties te bedenken zijn.
Man man man, moeilijk om te bedenken blijkbaar...
zondag 23 november 2025 om 13:37
Voor de kinderen: ja.
Nu in de tropenjaren 'nee'. Zijn druk met de hobby's van de kinderen in het weekend en het huishouden bij houden.
Vriendinnen zie ik tijdens etentjes. En appen veel.
Lekker overzichtelijk. Spreek al genoeg mensen op mijn werkdagen. En op niet werkdagen komen er al vriendjes spelen. Genoegen sociale reuring in mijn leven maar anders dan vroeger.
Nu in de tropenjaren 'nee'. Zijn druk met de hobby's van de kinderen in het weekend en het huishouden bij houden.
Vriendinnen zie ik tijdens etentjes. En appen veel.
Lekker overzichtelijk. Spreek al genoeg mensen op mijn werkdagen. En op niet werkdagen komen er al vriendjes spelen. Genoegen sociale reuring in mijn leven maar anders dan vroeger.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in