Gezondheid alle pijlers

Pijn, misselijk en gewoon niet lekker...

10-07-2013 18:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al zo'n maandje heb ik denk ik ongeveer 2x per week (soms gaat een week helemaal goed, andere week is het wel 4x in de week) maar dan een dag dat ik me voel alsof ik onwijs hard heb gestapt:

's ochtend word ik al niet fijn wakker, moe, hoofdpijn enz, in de loop van de dag krijg ik last van mijn maag/buik, word ik kotsmisselijk, hoofdpijn en rond een uur of 3 lijkt het alsof ik gewoon hartstikke ziek ben. Dan is de dag voor mij dus ook gewoon over en weet ik dat ik moet slapen.

De dag erna heb ik (meestal) nergens meer last van...is het net of de dag ervoor niks aan de hand was, heel raar...

Het is voornamelijk die verschrikkelijke misselijkheid en de pijn tussen mijn borsten en mijn navel, als ik daar ook maar een beetje op een plekje duw doet het pijn, heb ik moeite met ademhalen en word ik alleen maar misselijker. Het lijkt net of er een druk tussen dat gebied uit oefent of op spanning staat.

Vroeger heb ik al meerdere malen last gehad van mijn darmen (spastische darmen) maar ook wat maagklachten.

Eerst dacht ik voornamelijk stress, want ja daar kun je ook vanalles van krijgen, maar nu ga ik twijfelen of er wat anders aan de hand is. Ik ga in het weekend op vakantie (een weekje weg waar ik onwijs veel zin in heb omdat ik al 2 jaar niet meer weg ben geweest) en op dit moment, nu ik me weer zo ellendig voel, ben ik bang dat ik dit strakjes komende week ook weer ga krijgen..

een van mijn huisartsen heeft vakantie dus nu zitten we met een dienst van 9-12 op de ochtend. Ik ga morgen meteen bellen en ik hoop nog terecht te kunnen maar ik weet gewoon echt niet wat het kan zijn.... Ook dúrf ik amper nog te bellen omdat ik de laatste tijd voor mijn moedervlek nog ben geweest en voor nog wat, ik heb dan zo het idee dat ze 'me wel weer zien aankomen...'

Herkent iemand deze klachten? Ik dacht zelf misschien aan een maagzweer?

Overigens kan ik wel gewoon eten...ik heb dan niet echt heel erge honger maar ik kan wel gewoon goed eten...

Bluh ben er echt klaar mee en dan net nu ik van de voorpret van de vakantie wil gaan genieten..
quote:boobooxx schreef op 10 juli 2013 @ 18:58:

Ik ga morgen meteen bellen en ik hoop nog terecht te kunnen maar ik weet gewoon echt niet wat het kan zijn.... Ook dúrf ik amper nog te bellen omdat ik de laatste tijd voor mijn moedervlek nog ben geweest en voor nog wat, ik heb dan zo het idee dat ze 'me wel weer zien aankomen...'

Ik herken je klachten niet maar wilde even op het dikgedrukte reageren met: NOU EN!!!

Gewoon die afspraak maken hoor.

Daar is je huisarts voor en dan maakt het geen bal uit of je daar de laatste tijd de deur hebt platgelopen. Jij hebt pijn en je wilt onderzocht worden.

Beterschap!
Ik heb vorig jaar een infectie aan de maag gehad tgv de bacterie Helicobacter pyolrie. Ik had zo ongeveer dezelfde symptomen. Even langs huisarts.

Ik ben ook pas geweest voor een plekje op mijn been (rood harig en gevoelig voor huid aandoeningen, eigenlijk gevoelig voor van alles. Ik ben soort wandelende natuurramp). Was ook niet ernstig is wel weggebrand met stikstof.

Gewoon gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oke, thanks

En @viva-amber: Moest jij voor onderzoek nog naar het ziekenhuis oid? En kreeg jij antibiotica? Want stel ik krijg dat mag ik natuurlijk niet of amper in de zon en ik ga naar spanje, zon zee strand vakantie.... echt zo onhandig dit allemaal de laatste dagen voor ik weg ga.
Joh ik ben vandaag voor de 2e keer in 2 weken bij de huisarts geweest voor een gezwollen oorlel. Dat maakt die arts niks uit. Als je last hebt moet je gaan. Daar is hij of zij voor he!
Men ging eerst wat proberen met maagzuurremmers maar dat hielp niet. Ik was zelf al gestopt met vet, suiker, koffie en alcohol maar dat hielp ook niet. Dat kun je trouwens ook proberen want stress, maagzuur en dat soort prikkels kunnen ook klachten geven.

Toen heeft men een test gedaan om te kijken of het idd die bacterie was. Die test kan gedaan worden op diverse manieren o.a. ademtest, poepje inleveren of middels een onderzoek waarbij men met een slang en camera in de maag kijkt.

Je krijgt dan idd antibiotica. Het is een rot bacterie (mocht het dat zijn), ik kreeg wel 3 of 4 soorten pillen. Ik weet niet meer of het zonnen nou echt niet mocht, de naarste bijwerking was bij mij een schimmelinfectie waardoor ik amper recht op kon zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gadsie, dat klinkt niet fijn inderdaad!!

Maar was het bij jou dan ook niet aanhoudend? Ofja wel aanhoudend, maar ik kan bijvoorbeeld ook paar dagen elkaar 'amper' ergens last van hebben en dan een dag kotsmisselijk zijn en weer bijna niks kunnen doen. Bij mij overheerst de druk en de misselijkheid voornamelijk...
Had ik ook en soms wel pijn op de borst en dan weer niet. Ik had vooral veel last tijdens het reizen in OV en auto en ik kon soms mijn fruit niet binnen houden.
Bah... dan morgen toch maar even voor de vakantie nog langs de HA en hopen dat het meevalt en ik volgende week gewoon lekker van de zon kan genieten
Loepje. Er is een topic voor hypochonders.
Lekker handig! je hebt er al een maand last van en gaat er nu, een paar dagen voor je vertrekt, pas mee naar de dokter! Onderzoeken zullen langer duren, medicijnkuurtjes zullen in je vakantie doorlopen. Je kunt er nu dus eigenlijk niks mee.... Te laat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven