Gezondheid alle pijlers

pijn op borst en keel tijdens ademhalen, slikken.

01-11-2013 08:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week begon het. Pijnlijke druk op mijn borst maar ik dacht meer tis even verschoven ofzo!? Maakte er mij niet druk om het was maar even en toen weer weg. Nu heb ik het sinds gisteren middag weer en echt heel heftig dat ik amper kan ademhalen fatsoenlijk en eten en drinken is nu echt niet fijn.

Er zit zelfs een deukje tussen mijn borsten (3cm bij 4cm) dat zit er normaal nooit.

Als ik slik doet het ook heel veel pijn in mijn keel. Dus eigenlijk wat ik ook doe ik heb pijn.

H.a.p. zei misschien is het je maag maar een rennie heeft niet geholpen.

Ik heb een redelijke drukke stressvolle periode nu dus de klachten worden natuurlijk op stress gelegd. Ik moet straks naar de huisarts en hoop dat ik dan medicijnen kan krijgen want mn rust nemen gaat niet als je deadlines hebt waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

Ik slaap ook mega slecht al tijden en merk nu gewoon in combinatie met dit dat ik op ben :(

Weet niet precies wat ik hier mee wil iig het kwijt. Dokter weet hopelijk wat het is en wat ik er tegen kan doen. Rusten werkt tot nu toe nog niet.
Ik zou idd snel naar je huisarts gaan, klinkt niet ok.
Misschien keelontsteking en vastzittende hoest? Sterkte
Verstandig dat je naar de huisarts gaan. Maar deze klachten kunnen ook als gevolg zijn van stress en hyperventilatie. Wanneer je te snel haat ademen en nu te hoog in de borstkas gaat ademen kan de vorm van de borstkas ook wat veranderen.

Ongeacht wat de huisarts vindt, lijkt hetzij verstandig om wat te doen aan omgaan met stress, ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het klinkt als een ontsteking bij je borstbeen. Dat kan heel erg pijn doen bij ademhalen, niks ernstig maar kan met stress worden versterkt en erg pijnlijk zijn. Pijn in je keel kan hyperventilatie zijn.

Doet het ook pijn als je er op drukt?

Op youtube vind je filmpjes voor mindfullness oefeningen om wat rustiger te worden.
Klinkt mij ook als stress. (ervaring..) Je gaat korter ademhalen (onbewust) bij stress waardoor je te hoog gaat ademen, in de borst ipv in de buik. Dat is een vorm van hyperventilatie.

Je moet je ademhaling dan weer onder controle krijgen.

Als je een smartphone hebt, er is ook een app voor. Breathe2relax zoiets geloof ik.

Maar voor de zekerheid naar de dokter is natuulijk niet verkeerd, het kan ook wat anders zijn.
De pijn word minder als ik er op druk. Heb vroeger vaker last gehad van mijn ribben en ademhaling maar deze pijn die zo lang aanhoud niet.

Kan hoor dat t stress is, maar jeetje wat vervelend is het. Kan pas smiddags bij huisarts terecht. Jammer had hele dag lekker willen blijven liggen
T blijkt syndroom van tietze te zijn, ontsteking borstbeen heb er ontstekingsremmers voor gekregen.
Welkom bij de club!

Ben benieuwd of de ontstekingsremmer werken.
Ik ben ook benieuwd hoop t wel
Ik dacht ook gelijk syndroom van tietze, herkende de symptomen.. Hoop voor je dat de ontstekingsremmers werken! Ik kreeg diclofenac, bleek er allergisch voor te zijn, en nu is er niks anders meer dan een normale paracetomol.. Helaas voor mij! Sterkte, ik heb er nu ook weer behoorlijk last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven