Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke tepels, eisprong?

06-12-2012 17:28 20 berichten
Hallo allemaal,

Ik vroeg me nog even iets af. Ik heb sinds gister+vandaag gevoelige tepels: ze zijn hard/ opgezwollen en als ik er tegenaan stoot of eraan zit dan doet dat zeer/ is onprettig.

Zijn stijve/ pijnlijke tepels (vaak) een teken dat je net de eisprong gehad hebt?

Eergisteren had ik ineens een heel grote natte plek in mijn onderbroek. Die stonk ook, daarom dacht ik eerst dat het iets anders was dan een eisprong, maar volgens de gyn was het 'typisch een eisprong'.

Ben nu dus benieuwd of die stijve tepels ook wijzen op n eisprong (die net geweest is).

Ben gestopt met de pil, dus hoe een normale cyclus werkt met alle bijkomende verschijnselen weet ik niet meer, is al te lang geleden. Vandaar deze vraag.

Toen ik nog aan de pil zat had ik overigens vaak een paar dagen lang pijnlijke borsten (volgens mij halverwege de 'cyclus' maar dat weet ik niet meer zeker). Op dit moment heb ik dus geen pijnlijke /harde borsten, maar alleen pijnlijke/ harde tepels.

Nouja, we wachten het rustig af. Maar ben wel benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet. Ik heb dat zo vaak, vooral ook als ik ongesteld word. Ik denk dat dat gewoon wat met je hormonen te maken heeft hoor. Zou een eisprong kunnen zijn, maar weet niet zeker, vraag het je gyn.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ja hoor, heel herkenbaar.
het kan tijdens een eisprong zijn of voor een ongesteldheid, ik heb het soms tijdens mijn eisprong en zelden voor mn ongesteldheid, het kan ook zo zijn dat je lichaam nog een beetje in de war is door het ontpillen, wacht gewoon even af
Daar zijn toch testjes voor als je het wil weten?
En dan? En dan? Wat dan? JE kan het ook gewoon koud hebben. Meid, maak je toch niet zo druk over niets!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja snap ook niet zo goed wat je hier mee wilt. Misschien wel, misschien niet. Ga je iets met die info doen dan?
Heb je serieus de gyn gebeld voor een nat plasje in je onderbroek?
ah Gwenni is er weer!

GOOGLE eens
quote:kabinet schreef op 06 december 2012 @ 19:22:

Heb je serieus de gyn gebeld voor een nat plasje in je onderbroek?Nee, moest daar zijn voor een uitstrijkje (heb foute uitstrijkjes gehad afgelopen halfjaar) dus toen dat meteen gemeld ;)
quote:louba schreef op 06 december 2012 @ 19:27:

ah Gwenni is er weer!

GOOGLE eens

Ik had heel even lichtjes gegoogled voor ik dit topic opende, en daar zag een post staan van iemand die dat had en waarvan het misschien eisprong gerelateerd was enzo.

Dus wou hier navragen of dat idd zo was (ervaringen hier). Ben niet zo van het googlen, ik plemp vragen liever op fora neer
Oke dan is een mysterie van mij van afgelopen maand ook weer opgelost. Zelfs een bh deed zeer
Been there, done that, got the T-shirt.
Hoelang ben je nu gestopt met de pil? Nadat ik gestopt was met de pil heb ik zo'n 6 à 8 maanden last van mijn tepels gehad en dan niet eens zo zeer tijdens mijn eisprong. Inmiddels heb ik geen pijnlijke tepels meer dus het kan misschien ook gewoon hormonen zijn die weer moeten 'wennen' in je lichaam ofzo?

Ik zou het niet direct linken aan je eisprong, al zou natuurlijk kunnen hoor.
De eerste keer dat ik pijnlijke tepels kreeg, was ik voor het eerst zwanger. Dit duurde vanaf mijn eisprong tot aan het eind van mijn zwangerschap. Vooral als het koud was, dan zat ik echt te huilen op de fiets soms.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
*zucht*
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:klaprooss schreef op 07 december 2012 @ 23:33:

Hoelang ben je nu gestopt met de pil? Nadat ik gestopt was met de pil heb ik zo'n 6 à 8 maanden last van mijn tepels gehad en dan niet eens zo zeer tijdens mijn eisprong. Inmiddels heb ik geen pijnlijke tepels meer dus het kan misschien ook gewoon hormonen zijn die weer moeten 'wennen' in je lichaam ofzo?

Ik zou het niet direct linken aan je eisprong, al zou natuurlijk kunnen hoor.

Ondertussen is het denk ik zo'n dag of 22 geleden dat ik de laatste pil heb genomen. Mijn tepels zijn echt groter (dikker)/ pijnlijker (nu nog steeds).

Mag hopen dat het niet maanden gaat duren zoals bij jou ;) Maar idd, dat kan natuurlijk ook nog, dat het gewoon even duurt/ t hormonen zijn en mn lichaam daar ff aan moet wennen. We wachten t af en zien t wel

Als ik binnen nu en een dag of tien ongesteld wordt dan meld ik het wel ff hier, dan was het dus -als die pijnklachten dan tenminste over zijn- toch de eisprong
Herkenbaar, die zere tepels. In het begin dacht ik dat het eisprong was, later kwam de pijn ook vlak voor een menstruatie.
Nou, t was ws idd de eisprong hoor, die natte plek en die zere tepels, ben vandaag (14 dagen na die natte plek en dag of 10-12 na die zere tepels) ongesteld geworden

De pijnlijke tepels zijn overigens alweer een week of zo weg. Heeft maar een aantal dagen/ kleine week geduurd.
Mooi slotje erop
Ik heb altijd pijnlijke tepels rond mijn eisprong. Als ik zwanger ben, blijven ze pijn doen. Ben ik niet zwanger, dan zijn ze een paar dagen voor ik ongesteld moet worden weer normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven