Gezondheid alle pijlers

Pil doorslikken, toch ongesteld en nu?

16-01-2009 16:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is hier al lang en breed een topic over geweest, maar ik kon het nergens vinden.



Ik heb een cyclus van twee weken en wordt dus veel te veel ongesteld. Nu is dit met de pil prima te onderdrukken, maar als ik maandelijks ongesteld wordt, heb ik twee weken van die maand ontzettende mood-swings. Echt niet leuk meer. Ik heb een tijdje de prikpil gehad, maar daar voelde ik me helemaal doodongelukkig bij. Ik heb nu een wat zwaardere variant van de pil waar ik me heel erg goed bij voel. Nu slik ik de pil door, maar vandaag ben ik voor het eerst in 4 maanden ongesteld geworden, terwijl ik midden in een strip ben. En dat komt beroerd uit!



Moet ik nu gewoon doorslikken of weer met een nieuwe strip beginnen na een paar dagen? Wat is safe? Iemand ervaring?
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Ik slik de pil ook permanent door maar krijg ook ongeveer 3-4 keer per jaar 'n doorbraakbloeding. Als het me uitkomt om dan ongesteld te worden stop ik per direct 'n week met de pil. Wil ik nog 'n dagje uitstellen dan slik ik die avond 2 pillen zodat 't weer wordt afgeremd, maar zodra het me dan uitkomt laat ik 't dan maar komen.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor je antwoord. zou het liefst even de huisarts bellen, maar daar voel ik me niet zo op mijn gemak bij omdat ik er nog niet zo lang zit.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Alle reacties Link kopieren
Mieke: dit is echt geen vraag om verlegen van te worden bij je huisarts hoor! Dus bel gewoon. Alternatief is de apotheek bellen voor advies van apotheker.
Alle reacties Link kopieren
Nee weet ik wel, maar ik ben pas nog geweest en wil niet zo iemand zijn die om de haverklap komt/belt en vervolgens niet serieus genomen meer wordt.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 16 januari 2009 @ 16:12:

Ik slik de pil ook permanent door maar krijg ook ongeveer 3-4 keer per jaar 'n doorbraakbloeding. Als het me uitkomt om dan ongesteld te worden stop ik per direct 'n week met de pil. Wil ik nog 'n dagje uitstellen dan slik ik die avond 2 pillen zodat 't weer wordt afgeremd, maar zodra het me dan uitkomt laat ik 't dan maar komen.



Is het niet zo als je zomaar stopt in het midden van je strip en dan na je stopweek weer begint met een nieuwe strip je pas aan het einde van die strip weer beschermd bent tegen zwangerschap???



Ik had dit namelijk ook wel eens (slikte de pil ook altijd door) en kreeg het advies om gewoon door te gaan met de strip en dan pas aan het einde een stopweek in te bouwen.



Dat je doorbraakbloedingen hebt als je doorslikt is trouwens heel normaal (misschien overbodig, maar beter teveel gezegd dan te weinig ;) )
quote:Smurfin23 schreef op 16 januari 2009 @ 19:09:

[...]





Is het niet zo als je zomaar stopt in het midden van je strip en dan na je stopweek weer begint met een nieuwe strip je pas aan het einde van die strip weer beschermd bent tegen zwangerschap???



Ik had dit namelijk ook wel eens (slikte de pil ook altijd door) en kreeg het advies om gewoon door te gaan met de strip en dan pas aan het einde een stopweek in te bouwen.



Dat je doorbraakbloedingen hebt als je doorslikt is trouwens heel normaal (misschien overbodig, maar beter teveel gezegd dan te weinig ;) )Als je permanent doorslikt is er geen verschil meer tussen begin en eind van de strip (tenzij je 'n 3-fasen pil slikt). Als ik op woensdag midden in 'n strip stop (wegens doorbraakbloeding) dan ga ik de donderdag 'n week erna weer gewoon met diezelfde strip verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend het nog met mijn huisarts hier over gehad. Ikslik de yasmin en ik wil zo min mogelijk stopweken inlassen. Volgens mijn huisarts kan ik gewoon doorgaan tot ik een spotting krijg. Dan kan ik meteen een stopweek beginnen. als ik de 2 weken er voor ook maar de pil geslikt heb. Stopweken overslaan kan volgens hem geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend het nog met mijn huisarts hier over gehad. Ikslik de yasmin en ik wil zo min mogelijk stopweken inlassen. Volgens mijn huisarts kan ik gewoon doorgaan tot ik een spotting krijg. Dan kan ik meteen een stopweek beginnen. als ik de 2 weken er voor ook maar de pil geslikt heb. Stopweken overslaan kan volgens hem geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Slik je de pil continu door? Is dat in overleg met de arts?

Wat is er tegen je gezegd over de mogelijkheid van doorbraakbloedingen en/of wat staat er op je bijsluiter?
Alle reacties Link kopieren
Ik slik m continu door in overleg met mijn vorige huisarts. Het probleem is nou net dat het niet in de bijsluiter staat.

Bij de apotheek wisten ze het eigenlijk ook niet en de huisarts is alleen 's morgens bereikbaar voor telefonische vragen (tenzij het een noodgeval is natuurlijk).

De afwezigheid van stopweken is niet schadelijk voor je gezondheid. Ik wist wel dat de mogelijkheid van doorbraakbloedingen bstond, maar niet hoe je dan weer verder met de strip moet gaan.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven