Gezondheid alle pijlers

Pil hamsteren nu ER helemaal opgebruikt is?

04-12-2012 17:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Even een vrekkerig gezondheidsvraagje.

De titel zegt het al. Ik ga dit jaar mijn ER helemaal opgebruiken en ik ben aan de pil. Die komt nog uit mn basis verzekering (ben 21) dus ging eigenlijk van mn ER af.

Kan het dan dat ik dus nu nog voor 12 maanden haal zodat het nog van 2012 ER af gaat (en het mij dus weinig kost), of trapt de zorgverzekeraar daar niet in?

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het met google niet echt vinden!
Tja hoeveel kost de pil nou. De merkloze variant van mijn pil kost wel een tientje per half jaar. Maargoed een euro is een euro. Ik zou gewoon zeggen dat je hem kwijt bent geraakt oid. Niet geschoten altijd mis. Beetje sneu is het wel
Wellicht kun je idd ook online bestellen en dan declareren?
16 zoveel geloof ik.. Maar dat is dan toch 32 euro. Zal trouwens wel per pil verschillen. Ik had em voor een half jaar gehaald en toen kort daarna nog een keer voor een half jaar, geloof ik...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
quote:nienke2010 schreef op 04 december 2012 @ 17:38:

[...]

Volgens mij maak je geen denkfout hoor. Nu halen en dan pas in december 2013 weer. Slim als de apotheek dit goed vindt.

Ik kan dat helaas niet doen, ben aan de prikpil, die krijg je niet voor meerdere maanden mee.de diane pil krijg je ook niet voor meerdere maanden mee. De huisarts kan wel een jaarrecept voorschrijven, maar dan krijg je hem voor 3 maanden + een herhaalrecept voor de rest. In bepaalde gevallen mag het voor een half jaar, maar dat ligt een beetje aan je verzekering.

Overigens valt de diane niet onder anticonceptiepil en zit die volgens mij gewoon altijd in het basispakket, want het is medicatie tegen acne. Dat is ook de reden dat hij maar voor max 3 maanden mag itt alle andere anticonceptiepillen.
quote:Orzoo schreef op 04 december 2012 @ 17:41:

Tja hoeveel kost de pil nou. De merkloze variant van mijn pil kost wel een tientje per half jaar. Maargoed een euro is een euro. Ik zou gewoon zeggen dat je hem kwijt bent geraakt oid. Niet geschoten altijd mis. Beetje sneu is het wel

Is die ¤10 niet je eigen bijdrage? Ik heb net toevallig de prikpil gehaald en moet nu al een eigen bijdrage betalen van ¤4. En dan binnenkort nog de rekening die ik krijg van de verzekering.

Als je aanvullend verzekerd bent, krijg je hem af en toe nog wel vergoedt. Ligt aan je pakket, meestal zit de pil in de gezinsplanningsmodule,
quote:wished- schreef op 04 december 2012 @ 17:40:

Trapt je apotheek inderdaad niet in. Ze mogen voor max een halfjaar mee geven, meestal geven ze maar voor 3 maanden mee. Teminste bij mijn apotheek.

Het gaat niet om mn apotheek maar om mn zorgverzekering, die moet immers betalen ;)

En een nieuwe pil moet ik toch, dus ik probeer mn apotheek niks "aan te doen" volgens mij, haha.

Zoals al boven gezegd mogen ze dus ook voor een jaar mee geven.

Dank voor reacties nog!

Orzoo, mij kost het toch wel wat meer. En ik ben een arme student he, dus dan bespaar je waar je maar kan ;)
quote:Ivetje schreef op 04 december 2012 @ 17:44:

[...]

de diane pil krijg je ook niet voor meerdere maanden mee. De huisarts kan wel een jaarrecept voorschrijven, maar dan krijg je hem voor 3 maanden + een herhaalrecept voor de rest. In bepaalde gevallen mag het voor een half jaar, maar dat ligt een beetje aan je verzekering.

Overigens valt de diane niet onder anticonceptiepil en zit die volgens mij gewoon altijd in het basispakket, want het is medicatie tegen acne. Dat is ook de reden dat hij maar voor max 3 maanden mag itt alle andere anticonceptiepillen.Oke dat wist ik niet. Dan maakt het uiteindelijk misschien wel niets uit. Ik ga het uitzoeken.
Ik haal ook altijd in december nog ff een half jaartje op
Ik kan nergens vinden wat mijn pil kost. Ik ben er nu nog voor verzekerd maar wil volgend jaar een pakket zonder, waar kan ik dat vinden? ik slik een merkloze variant van microgynon 30.
Nee, de diane mag niet voor een jaar. Die mag voor max 3 maanden, want het valt onder medicatie tegen acne en niet onder anticonceptiepillen.

Crosspost
Nienke nee want als je 21+ bent wordt hij zoiezo niet vergoed. Die 9.99 is gewoon wat hij kost in mijn apotheek.
quote:Ivetje schreef op 04 december 2012 @ 17:44:

[...]

de diane pil krijg je ook niet voor meerdere maanden mee. De huisarts kan wel een jaarrecept voorschrijven, maar dan krijg je hem voor 3 maanden + een herhaalrecept voor de rest. In bepaalde gevallen mag het voor een half jaar, maar dat ligt een beetje aan je verzekering.

Overigens valt de diane niet onder anticonceptiepil en zit die volgens mij gewoon altijd in het basispakket, want het is medicatie tegen acne. Dat is ook de reden dat hij maar voor max 3 maanden mag itt alle andere anticonceptiepillen.

Hij zit inderdaad in het basis pakket. Maar dan moet je natuurlijk alsnog ER betalen! Dus dan geld mn trucje nog steeds.

De Diane-pil wordt wel voor alle leeftijden volledig vergoed vanuit de Basisverzekering. De Diane-pil is namelijk niet geregistreerd is als anticonceptiepil, maar als middel tegen acné. De pil heeft daarnaast een anticonceptieve werking. Bron: http://www.menzis.nl/web/ ... oedsmiddelenTot21Jaar.htm
Flashy in mijn apotheek kost die 9.99 voor 6 maanden. De echte microgynon kost 26 voor 6 maanden.
quote:Flashy schreef op 04 december 2012 @ 17:47:

Ik kan nergens vinden wat mijn pil kost. Ik ben er nu nog voor verzekerd maar wil volgend jaar een pakket zonder, waar kan ik dat vinden? ik slik een merkloze variant van microgynon 30.Die komt bij ons voor een half jaar ergens tussen de 10-15 euro uit volgens mij. Ligt ook nog aan welk merk van de generieke (zo heet de "merkloze" variant, hij is namelijk niet merkloos maar het is niet de specialitè variant. Microgynon is specialitè, alle andere zijn generiek) je hebt. Daar zit nog prijsverschil in
quote:Orzoo schreef op 04 december 2012 @ 17:49:

Flashy in mijn apotheek kost die 9.99 voor 6 maanden. De echte microgynon kost 26 voor 6 maanden.Wow! het gaat me 10 euro premie in de maand schelen (ik ga naar een ander naam van mijn verzekering) en daar zou ik voor de pil 10 euro per maand extra betalen (en andere dingen die ik niet hoef).
quote:endagmar schreef op 04 december 2012 @ 17:49:

[...]

Hij zit inderdaad in het basis pakket. Maar dan moet je natuurlijk alsnog ER betalen! Dus dan geld mn trucje nog steeds.

De Diane-pil wordt wel voor alle leeftijden volledig vergoed vanuit de Basisverzekering. De Diane-pil is namelijk niet geregistreerd is als anticonceptiepil, maar als middel tegen acné. De pil heeft daarnaast een anticonceptieve werking. Bron: http://www.menzis.nl/web/ ... oedsmiddelenTot21Jaar.htmwanneer heb je hem voor het laatst gehaald nu? Dat is namelijk wel van belang.
Vraag het ff na bij je apotheek maar alleen voor de pil (en al helema als het om microgynon gaat) zou ik die verzekering niet nemen. Mijn aanvullende verzekering is dit jaar 8 euro per maand. De microgynon 26 voor een half jaar. 96-52=44 euro die ik dan zou besparen.
quote:Orzoo schreef op 04 december 2012 @ 17:48:

Nienke nee want als je 21+ bent wordt hij zoiezo niet vergoed. Die 9.99 is gewoon wat hij kost in mijn apotheek.

Niet vergoed vanuit de basisverzekering, maar in een aanvullend pakket kan je je ervoor verzekeren. Ik heb dat niet meer, aangezien de module duurder is dan zelf een jaar de pil betalen.

Hij zit meestal bij de gezinsplanningsmodule erbij (tenminste bij FBTO), naar aangezien ik geen kraamzorg oid nodig heb (wil geen kinderen), heb ik die module laten vallen.
Weet iemand wat de prikpil per jaar kost?
Ik krijg er een punthoofd van!
Klopt nienke ik krijg hem 100% vergoed. Maar volgend mij is die 9.99 gewoon de volle prijs, niet de eigen bijdrage.
Ik baal trouwens als een stekker. Kom er net achter dat mijn buitenlandvaccinaties a 130 euro gewoon vergoed worden maar heb de bon niet meer. Oplossing iemand?
Waar je de vaccinaties hebt laten zetten vragen of ze de bon op willen sturen.
Doen ze dat? Kunnen ze dat nog terugvinden? Was in augustus, kan ik dan uberhaupt nog declareren?
Wat een goedkope pillen hier; die van mij kost 28 euro per 12 weken, merkloos of niet.
Ik hamster ook. Vandaag nog een lijst met herhalingsrecepten doorgegeven en dat doe ik in december nog 'n keer. Dan kan ik komend jaar weer vooruit. Nu is het tenslotte 'gratis' (niet echt natuurlijk want premie is hoog zat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven