please, wie herkent dit?
dinsdag 15 februari 2011 om 20:26
Ik ben zo langzamerhand helemaal gek van angst.
Vanaf begin januari ben ik dood- en doodmoe, tot uitputting aan toe. Verder zweet ik me te pletter. Ik lig het grootste deel van de dag in bed en als ik wat doe, dan ben ik direct weer moe. Bloedonderzoek heeft niets uitgewezen, maar ik blijf me maar zieker en zieker voelen.
Zoooooooooo uitgeput. Maar mijn huisarts wil graag dat ik psychische hulp ga zoeken (ja duh, logisch dat je zo angstig wordt als je lichaam er ineens mee ophoudt), doe ik ook, maar dat neemt niet weg dat ik me zooooo ziek voel. Dit heb ik nog nooit van mijn leven meegemaakt. Mijn hele lichaam is uitgeput (als bij een zware griep), heel plotseling begonnen en steeds erger geworden.
Ben op van alles en nog wat geprikt en alles was goed.
Vanaf begin januari ben ik dood- en doodmoe, tot uitputting aan toe. Verder zweet ik me te pletter. Ik lig het grootste deel van de dag in bed en als ik wat doe, dan ben ik direct weer moe. Bloedonderzoek heeft niets uitgewezen, maar ik blijf me maar zieker en zieker voelen.
Zoooooooooo uitgeput. Maar mijn huisarts wil graag dat ik psychische hulp ga zoeken (ja duh, logisch dat je zo angstig wordt als je lichaam er ineens mee ophoudt), doe ik ook, maar dat neemt niet weg dat ik me zooooo ziek voel. Dit heb ik nog nooit van mijn leven meegemaakt. Mijn hele lichaam is uitgeput (als bij een zware griep), heel plotseling begonnen en steeds erger geworden.
Ben op van alles en nog wat geprikt en alles was goed.
dinsdag 15 februari 2011 om 21:38
quote:Scuba schreef op 15 februari 2011 @ 21:20:
[...]
Dat hoeft echt niet Jas, ze heeft echt de vrij standaard symptomen van Colitis waarvan ze dus al weet dat ze dat heeft.
Ik ben trouwens wel overtuigd dat je inderdaad psychische hulp moet vragen om met deze ziekte om te kunnen gaan. Ik denk dat je daar een hoop baat bij hebt.Ik heb dus totaal geen inzicht in Colitis maar als dat zo is en de verschijnselen passen daar bij dan zou ze inderdaad baat kunnen hebben bij psychische hulp.
[...]
Dat hoeft echt niet Jas, ze heeft echt de vrij standaard symptomen van Colitis waarvan ze dus al weet dat ze dat heeft.
Ik ben trouwens wel overtuigd dat je inderdaad psychische hulp moet vragen om met deze ziekte om te kunnen gaan. Ik denk dat je daar een hoop baat bij hebt.Ik heb dus totaal geen inzicht in Colitis maar als dat zo is en de verschijnselen passen daar bij dan zou ze inderdaad baat kunnen hebben bij psychische hulp.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
dinsdag 15 februari 2011 om 21:42
dinsdag 15 februari 2011 om 21:47
quote:lila01 schreef op 15 februari 2011 @ 21:15:
[...]
Ik weet het niet precies, maar heeeeeeeel veel.
Okee.. Heb je verder nog last van dingen? (ook dingen die evt. met je darmen te maken kunnen hebben?) Heeft de arts in je hals gevoeld? (daarnaast; eet je genoeg brood? Bak je dit zelf?)
quote:poldervrouw schreef op 15 februari 2011 @ 21:35:
ik had dit en bleek een ontstoken schildklier te hebben.. maar goed.. dat is a te zien en b te vinden via bloedonderzoek..
.Dat klopt, maar dan moet er ook op een aantal hormonen geprikt worden, en dat wordt niet altijd gedaan. Het kan bv. ook een tijdelijk verminderde werking van de schildklier zijn, maar dat wordt ook vaak pas gemerkt als het langdurig is, en er steeds meer klachten komen .
[...]
Ik weet het niet precies, maar heeeeeeeel veel.
Okee.. Heb je verder nog last van dingen? (ook dingen die evt. met je darmen te maken kunnen hebben?) Heeft de arts in je hals gevoeld? (daarnaast; eet je genoeg brood? Bak je dit zelf?)
quote:poldervrouw schreef op 15 februari 2011 @ 21:35:
ik had dit en bleek een ontstoken schildklier te hebben.. maar goed.. dat is a te zien en b te vinden via bloedonderzoek..
.Dat klopt, maar dan moet er ook op een aantal hormonen geprikt worden, en dat wordt niet altijd gedaan. Het kan bv. ook een tijdelijk verminderde werking van de schildklier zijn, maar dat wordt ook vaak pas gemerkt als het langdurig is, en er steeds meer klachten komen .
dinsdag 15 februari 2011 om 21:59
Ik ben het eens met Nouschi, ik geloof dat je 2 maanden terug ook al zwaar in de rats zat. Laat je nou eerst een goed voorlichten over colitis, want blijkbaar ontbreekt het je aan voldoende kennis. Is er geen verpleegkundige op de afdeling van de arts waar je in behandeling bent met wie je kunt praten?
Je bent aan het paniekvoetballen omdat je weinig ziekte inzicht hebt, zeker in jouw geval is dat erg belangrijk!
Je bent aan het paniekvoetballen omdat je weinig ziekte inzicht hebt, zeker in jouw geval is dat erg belangrijk!
This is not kosher!
dinsdag 15 februari 2011 om 23:02
Ik dacht ook gelijk aan de schildklier. Aantal jaar geleden had ik een te snel werkende schildklier. Zweten als een otter deed ik de hele dag! Verder doodop en viel kilo's af terwijl ik me een slag in de rondte at. Verder vreselijk nerveus en geagiteerd. Weet niet of je erop geprikt bent zo nee is het misschien goed om nog eens te laten doen?
woensdag 16 februari 2011 om 08:16
Volgens mij is het echt niet goed voor TO dat iedereen zomaar wat dingen roept (B12, schildklier, etc.) terwijl, zoals eerder gezegd, de klachten van TO heel goed passen in het ziektebeeld van Collitis. Ernstige vermoeidheid en zweten kunnen er bijhoren. Ik denk dat het goed is dat TO zich goed voor laat lichten over haar ziekte en hulp zoekt om hier mee om te gaan.
Lila jij gaat binnenkort toch naar jouw darmarts? Vraag daar om een goede voorlichting!
Lila jij gaat binnenkort toch naar jouw darmarts? Vraag daar om een goede voorlichting!
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.