Gezondheid alle pijlers

please, wie herkent dit?

15-02-2011 20:26 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo langzamerhand helemaal gek van angst.

Vanaf begin januari ben ik dood- en doodmoe, tot uitputting aan toe. Verder zweet ik me te pletter. Ik lig het grootste deel van de dag in bed en als ik wat doe, dan ben ik direct weer moe. Bloedonderzoek heeft niets uitgewezen, maar ik blijf me maar zieker en zieker voelen.

Zoooooooooo uitgeput. Maar mijn huisarts wil graag dat ik psychische hulp ga zoeken (ja duh, logisch dat je zo angstig wordt als je lichaam er ineens mee ophoudt), doe ik ook, maar dat neemt niet weg dat ik me zooooo ziek voel. Dit heb ik nog nooit van mijn leven meegemaakt. Mijn hele lichaam is uitgeput (als bij een zware griep), heel plotseling begonnen en steeds erger geworden.

Ben op van alles en nog wat geprikt en alles was goed.
Als je het echt niet vertrouwd vraag je toch een second opinion aan? Andere arts met een andere kijk, misschien kom je dan wat verder?
Ben al bij huisarts en weekendarts geweest en gister dus bloedgeprikt in ziekenhuis. Morgen naar darmarts (waar ik onder behandeling ben), maar dit is ondraaglijk, het voelt alsof ik alle kracht uit mijn lichaam kwijt ben (met prima bloeduitslagen dus).
Oh bah, ik herken het niet maar ken wel iemand die iets vergelijkbaars heeft. En misschien kan het je toch wel helpen om psychische hulp in te schakelen hoor.. ik zou die huisarts goed aan zijn jas blijven trekken! Sterkte.
Is het niet gewoon een reactie op je stress en op je medicijnen? En van je colitits?
Ik heb eigenlijk verder niet echt een idee. Ben je depressief? Misschien dat de HA daar aan denkt, omdat je psychische hulp moet gaan zoeken. Ik zou dat dan ook snel doen. Ik wens je verder veel succes!
Ben je al langer bang dat je lichaam er ineens mee ophoudt, of is dat ook vanaf januari?

En je huisarts wil dat je hulp zoekt specifiek voor déze klachten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is er ook op Lyme onderzocht?

Heb je een andere anticonceptiepil, medicatie?

Vitaminen, mineralen, zijn deze ook geprikt?

Q koorts?
Weet je welke bloedwaarden je arts heeft laten nakijken?
Is er ook getest op tekort aan vitamine B12 (en vitamine D)?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Hebben ze ook op vitamine B12 geprikt? Google maar eens op B12-tekort, daar kun je je ook behoorlijk ziek van voelen...

sterkte!
ow, wat Jas al zegt...
Jij hebt toch colitis?

Daar kan het een symptoom van zijn.

Helaas weet ik exact hoe je je voelt, ik ben ook uitgeput. Bij mij is het waarschijnlijk een immuunreactie op een nieuw anti-kanker medicijn. Een andere bijwerking van dit medicijn was (in november) colitis.

Volgens de NL wikipedia is vermoeidheid een bijwerking, in het engels wordt gesproken over fatigue, dat is wel even iets anders dan een normale vermoeidheid.

Heel veel sterkte.
Je hebt Coilitis toch? Dan is moe daar zeker een beeld bij en dat zweten kan op een ontsteking ergens in je lichaam duidden. Hoe lang ben je nu al met je medicijnen bezig? Welke heb je precies en hoevee? Ik zou het morgen even met je arts bespreken. Ik heb Crohn dus die moeheid en dat zweten is herkenbaar in een periode van opleving van de ontsteking.
Ja, maar kan de uitputting van colitis zo erg zijn dat je het gevoel hebt dat je lichaam helemaal op is? Het voelt zo lamlendig, net als een hele zware griep en er komt ook geen verbetering in en dan de kilo's die eraf vliegen, daar werd ik pas echt bang van (ik eet wel normaal).
B-12 was volgens mij goed.
quote:Tinks schreef op 15 februari 2011 @ 20:41:

Weet je welke bloedwaarden je arts heeft laten nakijken?Ik weet het niet precies, maar heeeeeeeel veel.
Ja dat kan zo erg zijn en ook het afvallen is een teken van een ontsteking. Heb je uberhaupt enige voorlichting over je ziekte gekregen of gevraagd of gezocht? De tekenen die je hebt zijn nl vrij standaard.

Google eens naar de website van de patienten vereniging. Ik denk dat je daar een heleboel antwoorden krijgt op je vragen. In ieder geval meer dan hier op het forum.
Het laatste wat je schrijft dat de kilo's er af vliegen in combinatie met zweten en doodmoe zijn, is er ook getest op diabetes?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:jas schreef op 15 februari 2011 @ 21:17:

Het laatste wat je schrijft dat de kilo's er af vliegen in combinatie met zweten en doodmoe zijn, is er ook getest op diabetes?

Dat hoeft echt niet Jas, ze heeft echt de vrij standaard symptomen van Colitis waarvan ze dus al weet dat ze dat heeft.

Ik ben trouwens wel overtuigd dat je inderdaad psychische hulp moet vragen om met deze ziekte om te kunnen gaan. Ik denk dat je daar een hoop baat bij hebt.
wat verwacht je van dit forum? er kan geen diagnose worden gesteld...
ik ken iemand die gezond was maar door stress ook helemaal op en uitgeput was. Het voelde alsof ze bijna doodging. Het is qua persoonlijkheid een hele sterke vrouw die altijd met heel r hart aan het presteren was en nu aan de kant gezet is op een afschuwelijke manier. Alle stress van alle jaren en de ellende kwam er via haar lichaam uit. Het gaat nu na 3/4 jaar eindelijk wat beter met haar en ze begint weer energie te krijgen nu ze meer naar haar lichaam en haar gevoel heeft leren luisteren.

bij jou is er meer lichamelijk aan de hand volgens mij maar wellicht dat boven beschrevene voor jou wel/niet herkenbaar is?
quote:MEFunny schreef op 15 februari 2011 @ 21:21:

wat verwacht je van dit forum? er kan geen diagnose worden gesteld...Ik wilde het gewoon even kwijt....
quote:Scuba schreef op 15 februari 2011 @ 21:17:

Ja dat kan zo erg zijn en ook het afvallen is een teken van een ontsteking. Heb je uberhaupt enige voorlichting over je ziekte gekregen of gevraagd of gezocht? De tekenen die je hebt zijn nl vrij standaard.

Google eens naar de website van de patienten vereniging. Ik denk dat je daar een heleboel antwoorden krijgt op je vragen. In ieder geval meer dan hier op het forum.Scuba, ik weet dat die klachten erbij kunnen horen, maar dit is zo extreem. Ik lees nooit van iemand die echt niks meer kan en zo uitgeput is... Toen ik bij wijze van spreken 10x pr dag naar het toilet moest, voelde ik me niet zo uitgeput als nu, terwijl ik nu nog maar een paar keer hoef, geen bloedverlies, niks en toch gewichtsverlies. Ik kan mijn huishouden niet meer doen, bijna niks meer.
ik had dit en bleek een ontstoken schildklier te hebben.. maar goed.. dat is a te zien en b te vinden via bloedonderzoek..

ik was 1 dweil.. moe moe moe moe, opvliegers, enorme bult in mijn nek etc. etc..

maar huisarts is dan de aangewezen persoon

ook psychische stress kan dit soort klachten veroorzaken, burn out..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven