Gezondheid alle pijlers

PMS, duizelig, onrustig en niet te genieten

12-06-2013 14:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk valt het kwartje ook bij mij. Rond mijn dertigste levensjaar werd ik erg gestrest. Een tijdje gestopt met werken omdat ik dacht dat ik er doorheen zat en overwerkt was. Werd onrustig, duizelig... kortom de symptonen van een burnout. Nu drie jaar later ben ik erachter dat het aan PMS te wijten is. 10 dagen voor mijn ongesteldheid voel ik alles draaien. Daarnaast ben ik niet te genieten en kan mij aan alles en iedereen ergeren. Niet erg handig als je in een winkel werkt. Het afgelopen jaar middeltjes gebruikt, o.a. teunisbloemolie van Arkocaps. Merk dat ik mij hierdoor wel beter voel, maar moet deze 3 keer per dag innemen. Niet erg handig. Vandaag PMP van Efamol besteld. Hoop dat ik hier meer baat bij heb. Weet nu waarom ik een paar dagen van de maand een drama queen pur sang ben. Toch wel een opluchting. Maar wil graag van mijn paniek en angstklachten af. Deze ontstaan door het gevoel flauw te vallen en de controle kwijt te raken. Hoop dat dit herkenbaar is voor andere vrouwen...
Dit komt bekend voor, ik weet het voor mezelf aan de ( misschien beginnende ) overgang, onrustig, verandering van humeur, duizeligheid, bij mij kan dat oorzaak zijn van mega veel bloedverlies, maar ben heel blij als ik van je zou horen zijn met PMP
In borageolie zit meer Gammalinoleenzuur dan teunisbloemolie.

Borageoliecapsules onder meer te koop bij de Tuinen.

Ik moet er wel bij zeggen; ik gebruik nu zo'n 4 weken borageoliecapsules en ik merk er niks van dat het helpt tegen pms
Ben 33, dus voor mij hopelijk niet het begin van de overgang. Heb veel gelezen op internet dat PMP kan werken. Dus fingers crossed.
Magnesium!

Wetenschappelijk bewezen

(google maar eens op PMS en Magnesium of PMS en magnesiumgebrek)

Werkt echt, wel in de juiste (grote) hoeveelheid slikken
Ook ik heb twee weken last van pms. Hevige pms. En het nare is dat ik weet dat het iedere maand terug komt. Ik slik al ruim een jaar teunisbloemolie, magnesium en vitamine B. Maar heb niet echt het idee dat heel veel verschil maakt. De pms uit zich bij mij in een waslijst aan klachten. Deze klachten lopen op en worden heviger naarmate de menstruatie nadert. Ik ben helemaal niet kleinzerig en negatief ingesteld, integendeel. Heel vervelend, want het dagelijks leven leidt er onder. Waar ik met name veel last van heb moeite met gewicht verliezen. Ik ben in bijna twee jaar tijd 12 kilo aangekomen, terwijl ik vijf tot zes keer per week sport. Cardio en kracht in verschillende vormen. Ik eet over het algemeen gezien gezond. In de pmsdagen kan ik wel gaan snaaien. Maar ik krijg het er vervolgens moeizaam af.

Ik ben al bij een acupuncturist en homeopaat geweest. Op dat moment gaf het enigszins verlichting, maar het heeft niet geholpen helaas. De huisarts kan me helaas niet verder helpen.

Ik heb het boek van dr. Lee besteld. Heel herkenbaar allemaal. Deze arts heeft ruim 20 jaar onderzoek gedaan naar vrouwen met dit soort klachten. Ik heb veel research gedaan en ga nu ook starten met de natuurlijke progesteroncrème. Ik ben benieuwd en hoop dat dit de klachten aanzienlijk zal verminderen, want de geestelijke en lichamelijke ongemakken die pms met zich meebrengt maken sommige dagen zeer moeizaam.

Is iemand bekend met de natuurlijke progesteroncrème bij pms?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven