Gezondheid alle pijlers

Prednison injectie - bijwerkingen?

17-12-2018 13:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,

Heeft er iemand ervaring met prednison als lokale toediening in bijvoorbeeld de knie? Ik heb in totaal 3 keer een injectie in mijn knie gekregen, omdat ik een ontsteking heb. De laatste keren waren ze ook dicht op elkaar en dat heb ik geweten.

Sowieso ben ik al stemmingsgevoelig, maar ik werd hierna gewoon emotioneel, angstig, beetje 'afwezig' gevoel etc. Ook soms dat je ineens niet meer weet hoe je een woord schrijft, of iets trager dingen plaatst die je ziet. Is moeilijk uit te leggen, maar alsof er een waas over je heen zit.
Buiten dat had ik dat ik sinds mijn laatste injectie ruim 5 maanden iedere 2 weken menstrueerde.
De reumatoloog zei dat dit niet hiervan kon zijn ("ga maar naar de gynaecoloog"), maar ik ken mijn lichaam.
Toen het uitgewerkt was verdwenen de klachten vanzelf. Plus dat mijn uitstrijkje gewoon goed was.

Ook mede door werk heb ik het afgelopen jaar minder goed in mijn vel gezeten.
De prednison was eindelijk voor mijn gevoel uitgewerkt en ik voelde me weer mezelf.

Onlangs heb ik voor nog steeds dezelfde ontsteking een radioactieve injectie gekregen, om ontstekingsweefsel te doden.
Vooraf werd mij verteld dat er lidocodeïne toegevoegd zou worden voor ontsteking.
Terwijl ik daar lag bleek het - weer- prednison te zijn! (Maar daar kwam ik achter toen hij het al in spoot).
Nu baal ik erg en ben ik bang dat ik weer maandenlang last krijg van onregelmatige bloedingen en stemmingswisselingen.

Het stomme is dat ze zeggen dat het niet kan komen door lokale behandeling, maar ik weet gewoon dat ik er erg gevoelig voor ben.
Ondanks dat ik met mijn arts heb besproken dat ik beter geen prednison meer kon krijgen (ook met de kans op botbeschadiging na 3 injecties), hebben ze het me dus wel weer gegeven.

(Ik heb het al aangekaart en word ergens een keer teruggebeld over waarom het zo gegaan is)

Herkent iemand iets soortgelijks?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
donniedarko schreef:
17-12-2018 16:18
ik denk dat het wel kan, met je menstruatiecyclus. Ik had echt hetzelfde na een kenacort injectie , alleen werd ik steeds om de 6 weken ongesteld terwijl ik het eerst om de 4 weken werd.
Ja precies. Het ontregelt je hele systeem.
Hoe lang heeft dat bij jou geduurd?
En gaat het nu goed met je?
Kan het niet gewoon zo zijn dat je door dit alles wat ontregelt bent? Of dat die prednison een soort van wisselwerking heeft met andere medicatie die je slikt waardoor je dus wellicht deze klachten krijgt.
Alle reacties Link kopieren
elisa55 schreef:
17-12-2018 17:44
Ja precies. Het ontregelt je hele systeem.
Hoe lang heeft dat bij jou geduurd?
En gaat het nu goed met je?
Ik ben aan de pil gegaan een tijdje daarna... dus kan er niets meer over zeggen helaas.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
17-12-2018 17:53
Kan het niet gewoon zo zijn dat je door dit alles wat ontregelt bent? Of dat die prednison een soort van wisselwerking heeft met andere medicatie die je slikt waardoor je dus wellicht deze klachten krijgt.
Hey. Nee ik slik verder geen medicijnen.
Maar vermoeidheid en stress spelen ook een rol natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven