Gezondheid alle pijlers

prikpil ipv pil?

19-12-2010 22:30 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
in het kort:

Ik slik nu 4 jaar de pil. Had sinds een half jaar ong. helemaal geen zin in sex meer. Nu anderhalve maand gestopt en het gaat stukken beter! daar ben ik erg blij mee dus zoek ik een alternatief.

Ik weet dat het door de hormonen komt, maar wil liever geen spiraal laten zetten ivm dat ik niet zo goed tegen pijn kan. je hoort veel goede verhalen maar ook veel pijnlijke verhalen, en dat je nog wel eens tijden kan bloeden.

Ik denk dus aan de prikpil, of misschien een lichtere pil, maar het moet wel echt veilig zijn. (ja die zijn veilig, mits het geschikt is voor jou. dat weet je dus niet voordat je het probeert toch?)

Wie heeft er ervaring met de prikpil, of een ander advies voor mij?

ps. morgen bel ik ook de dokter hoor.
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 22:47:

ja ik wil zeker kinderen. maar pas over zo'n 7-10 jaar. (eraan denken zeg maar. ben bijna 20.)

Alleen, er zijn niet zo veel niet hormonale dingen toch? en daar ik bang ben van de pijn(en de dokter bij mijn vagina..) lijkt spiraal mij ook niet echt....Voor zo ver ik weet is het enige niet hormonale anticonceptivum het koperspiraal.
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 22:48:

implanon, hoorde ik vorig jaar eigenlijk alleen maar van dat hij nog erg veel kinderziektes heeft...

Kijk anders even op onderstaande site.

Daar staan veel vormen van anticonceptie op, maar ook over de betrouwbaarheid en hoe lang het duurt voor je vruchtbaar bent na het stoppen.

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=63
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nuvaring kun je ook gewoon laten zitten tijdens seks hoor. Die voel je niet altijd. En als je m wel voelt dan hoeft het ook nog niet uit te maken
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 22:48:

implanon, hoorde ik vorig jaar eigenlijk alleen maar van dat hij nog erg veel kinderziektes heeft...

Welke kinderziektes doel je op?

Implanon is al sinds 2003 op de markt. Als je implanon neemt is het wel belangrijk dat het goed wordt geplaatst. Niet elke huisarts kan dit, dus dan zou je een verwijzing kunnen vragen.
En de Nuvaring zit eigenlijk altijd goed. De plek maakt niet zoveel uit (ja je moet m niet in je neus stoppen ). Ik ben er heel tevreden over, maar het blijven hormonen.
Ik bedoel bij het implanon, vaak en veel en onregelmatig ingesteld. Net als vele vrouwen haat ik ongesteld. en het is echt beter voor mij en mijn omgeving dat ik niet plots ongesteld word. ...

Ik vind het wel een heel moeilijk iets hoor..anticonceptie kiezen...
quote:Captain_Obvious schreef op 19 december 2010 @ 22:58:

En de Nuvaring zit eigenlijk altijd goed. De plek maakt niet zoveel uit (ja je moet m niet in je neus stoppen ). Ik ben er heel tevreden over, maar het blijven hormonen.Ik heb er ook helemaal geen last van, gebruik em zelfs in combinatie met een tampon als dat nodig is.
Bij implanon kun je inderdaad onregelmatig ongesteld worden, maar ook 2 jaar niet (zoals ik). Dat is voor iedereen verschillend.
'We' voelen m hier ook nooit tijdens seks, dus eigenlijk zit ie er drie weken in. Ik vergeet meestal dat ie er zit. Heerlijk.
hier ook een implanon gebruikter. ben al vijf jaar niet meer ongesteld, heb nu de tweede erin. heerlijk!!!
Maar mijn opties zijn: nuvaring/ implanon/ spiraal.

Spiraal ben ik bang van pijn, implanon vooral van ongesteldheid en nuvaring lijkt me irritant maar dat went vast wel.

Ik denk dat ik dus voornamelijk met mijn HA het over de Nuvaring moet hebben?..
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 23:08:

Maar mijn opties zijn: nuvaring/ implanon/ spiraal.

Spiraal ben ik bang van pijn, implanon vooral van ongesteldheid en nuvaring lijkt me irritant maar dat went vast wel.

Ik denk dat ik dus voornamelijk met mijn HA het over de Nuvaring moet hebben?..

Ik zou het er ook over hebben hoe lang het duurt voor je weer vruchtbaar bent na het stoppen.

Lijkt mij zéér belangrijk gezien je toch een kinderwens hebt.
Heb je trouwens op dat linkje gekeken wat ik eerder heb geplaatst?
Maar hoe lang het duurt vruchtbaar te zijn verschilt toch ook heel erg per persoon? Ze kunnen wel een ongeveer schatting maken maar met de pil schijnt het ook een tijd te duren, terwijl er vele al tijdens gebruik zwanger raken..

Maarja ik zal dat zeker ook vragen ja.
quote:Tickel schreef op 19 december 2010 @ 23:11:

Heb je trouwens op dat linkje gekeken wat ik eerder heb geplaatst?Niet jou linkje nog. zal ik even doen, heb al wel andere sites bekeken.
Ik heb wel eens een spiraaltje laten plaatsen en ik vond de pijn héél erg.

De gyn zei dat het kwam omdat ik geen kinderen had/heb.

Nu wil ik ook geen kinderen en zou ik die pijn dus steeds moeten ondergaan, nou daar heb ik voor gepast.

Vandaar dat ik nu de Nuvaring gebruik. Zo heerlijk eenvoudig.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 19 december 2010 @ 22:44:

O ja, mijn huisarts zei dat 80% van de vrouwen met prikil niet of nauwelijks meer menstrueert. Maar 20% van de vrouwen menstrueert 'normaal' of erger zoals Marilyn.

Ik hoop dat ik bij die 80% hoor.

Ik menstrueerde de eerste maand nadat ie gezet was ook niet...dus ik dacht ook dat ik bij die 80% hoorde :(

Toen ik nog helemaal niets gebruikte was het een ramp. Ik kon elke maand 3 dagen thuisblijven vanwege de pijn en overmatig bloedverlies. Toen ik de pil gebruikte verbeterde dat iets, ik slikte 2 strippen achter elkaar dus werd eens in de 7 weken ongesteld en had wel een zeurende pijn maar kon redelijk functioneren.

Nu heb ik geen last meer van pijn maar weet ik dus ook niet wanneer ik bloedingen kan verwachten. Bloedingen varieren nu trouwens van een veegje wanneer ik de boel af veeg op het toilet tot wat ik normaal gesproken had op mijn lichtere dagen. Ik word alleen dat continu maandverbandjes meesjouwen een beetje zat.
Ok, even goed over de ring gelezen. je moet heel stipt zijn met erin/eruit halen..(ben ik niet. zeker daar ik onregelmatig werk, moet ik straks op mijn werk hem gaan uithalen/ indoen... ) hij is duur. zeker 16 euro per maand. doorbraakbloedingen, en je moet 1keer in de 6 weken ongesteld worden..

Jammer..

I hate anticonceptie..

(ik ben erg lastig volgens mij, maar ik vind het ook niet niks..)
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 23:30:

Ok, even goed over de ring gelezen. je moet heel stipt zijn met erin/eruit halen..(ben ik niet. zeker daar ik onregelmatig werk, moet ik straks op mijn werk hem gaan uithalen/ indoen... ) hij is duur. zeker 16 euro per maand. doorbraakbloedingen, en je moet 1keer in de 6 weken ongesteld worden..

Jammer..

I hate anticonceptie..

(ik ben erg lastig volgens mij, maar ik vind het ook niet niks..)

Je kan je aanmelden voor de sms dienst, die sms krijg je al een dag van te voren.

Dan doe je die ring toch vast in je tas?

Dat inbrengen en eruit halen is een fluitje van een cent.

Je kunt eventueel ook voor hormoonpleisters gaan, maar die moet je wekelijks plakken.

Edit: staar je niet blind op het niet meer ongesteld zijn, maar kijk ook eens naar de voor en nadelen van de verschillende methoden.
ja ik weet van de sms dienst.. Maar ik ben zo bang om hem te laat weer in te doen enzo.. de pil kan nog wat hebben.. volgende dag kan ook(mits je het niet elke dag doet..)

Maar ik ga naar bed toe. morgen maar bellen. Ben heel benieuwd wat hij zegt.

Ik vind dit echt moeilijk zeg!
Ik kijk uiteraard ook naar alle voor en nadelen. maar niet of zo min mogelijk ongesteld zijn is toch echt een must..
Het merk pil kan veel uitmaken een lichtere pil kan je zeker helpen.

Met door slikken kan je kijken naar een pil als seasonique (1x per 3 maand ongesteld) of Lybrel (nooooooooit meer ongesteld)

Ik weet niet of genoemde al in NL te krijgen zijn, maar je zou hierna kunnen kijken.

Ik ben onlangs van de jasmin overgestapt op de Lybrel en het bevalt prima tot nu toe, geen menstruatie meer gehad (met de andere pil slikte ik ook altijd door)

Dus, tot nu toe positief, mocht er iets veranderen ga ik ook aan de implanon.
The soul selects her own society
Oh prikpil werd me afgeraden omdat de gewichtstoename nogal heftig kan zijn, en het een vrij zware vorm anticonceptie is voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad.

Het fijne weet ik er niet van, maar daar kan iemand vast wel wat over vertellen.
The soul selects her own society
Ja dat van de prikpil weet ik.

ik was opzich heel blij met de pil, ging heel goed met op tijd innemen de laatste tijden(door ook andere medicijnen in te moeten nemen..)

Morgen dan maar even vragen over de betrouwbaarheid van een lichtere pil, de nuvaring, implanon...en wat hij denkt...
iemand nog een idee wat de mirena kost als je hem zelf moet betalen?

de kosten van het spiraal zelf is 130. maar het zetten enzo?

kan ik niet vinden. Het namelijk wel vergoed. maar het gaat eerst van je eigen risico af..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven