Gezondheid alle pijlers

Probiotica poeder + heet water

15-03-2018 19:49 11 berichten
Misschien een domme vraag, maar ik vraag het me oprecht af;
Gaan de bacterien in probiotica supplementen dood als je ze in gekookt water doet? (Waardoor het supplement dus waardeloos is geworden)
Kan er op internet niks over vinden!

Probiotica suppletie ter ondersteuning van de darmflora is vaak verkrijgbaar in poedervorm.
Bijvoorbeeld van Orthica zijn er capsules die je open moet draaien en in water oplossen, en voor mijn baby gebruik ik ook probiotica waarbij je een schepje in de fles moet doen, ook poeder.

Mijn vriendin gebruikt het ook en roert de poeder dan door haar thee.
Maar het leek mij dan dat de bacterien toch doodgaan? En het supplement dus geen zin meer heeft, zijn werking niet doet?
Of is dit niet zo?
Alle reacties Link kopieren
Doet het sowieso iets, met of zonder gekookt water?

Of doet het wat omdat je denkt dat het wat doet, en maakt gekookt water dus geen verschil?
himalaya wijzigde dit bericht op 15-03-2018 20:00
47.42% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij leven die bacteriën sowieso niet in poeder vorm maar eerder in gefermenteerde producten zoals yoghurt of middels een andere starter zoals bijv. kefir. Misschien zit alleen de werkzame stof in die poeder die de bacteriën produceren ipv dat er nog levende organisme in zitten. Fermenteren is trouwens best geinig om zelf te proberen en dan krijg je ook allerlei probiotica binnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, ze gaan dood boven de 60 graden. Dus als je je mond eraan brandt, is het te heet.
viva-amber schreef:
15-03-2018 19:59
Volgens mij leven die bacteriën sowieso niet in poeder vorm maar eerder in gefermenteerde producten zoals yoghurt of middels een andere starter zoals bijv. kefir. Misschien zit alleen de werkzame stof in die poeder die de bacteriën produceren ipv dat er nog levende organisme in zitten. Fermenteren is trouwens best geinig om zelf te proberen en dan krijg je ook allerlei probiotica binnen.
Volgens het potje zijn het wel degelijk bacteriestammen. Er staat dan ook hoeveel kve per stam, dat staat voor kolonievormende eenheden...
Fragolisa schreef:
15-03-2018 20:10
Ja, ze gaan dood boven de 60 graden. Dus als je je mond eraan brandt, is het te heet.
OK, helder! dankje!
Thee is ongeveer 80 graden. Het lijkt mij dat het goedje te duur is om anders dan in de gebruiksaanwijzing verteld te gebruiken. Waarom zou je ook?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
himalaya schreef:
15-03-2018 19:59
Doet het sowieso iets, met of zonder gekookt water?

Of doet het wat omdat je denkt dat het wat doet, en maakt gekookt water dus geen verschil?
Dat is de discussie nu niet, maar wel een goede vraag... Tja doet t iets....
Bij mijn dochter na 3 wk begonnen ivm krampjes. En omdat ze helaas maar 1 week borstvoeding heeft gehad.
Ze ging na enkele dagen wel beter poepen, geen onverteerde restjes er meer in. En de krampjes zijn op magische wijze verdwenen, eveneens na enkele dagen...

Maar ik besef ook dat dat heel goed toeval kan zijn!!
retrostar schreef:
15-03-2018 20:23
Thee is ongeveer 80 graden. Het lijkt mij dat het goedje te duur is om anders dan in de gebruiksaanwijzing verteld te gebruiken. Waarom zou je ook?
Ja exact. Tis heel duur!
Op het potje dat ik voor mijn dochter gebruik staat niet heter dan 37 graden...
Dus ik temperatuur even gauw haar voeding en doe echt pas op 37 graden het poeder erbij. Een fles maak je al heel gauw toch iets te heet, op 40-42 graden kun je hem al prima aan je baby geven.
Daarom vroeg ik me dus af of de bacterien dan ook daadwerkelijk dood gaan :)
Ik heb probiotica capsules waar op het potje staat (ik heb even gekeken): niet mer warme dranken innemen want hitte doodt de bacteriën. Dit heb ik letterlijk van het potje overgetypt. Dit is trouwens probiotica van de tuinen
Ieniemienie123 schreef:
15-03-2018 21:17
Ik heb probiotica capsules waar op het potje staat (ik heb even gekeken): niet mer warme dranken innemen want hitte doodt de bacteriën. Dit heb ik letterlijk van het potje overgetypt. Dit is trouwens probiotica van de tuinen
Ok! Fijn dat het daar zo duidelijk op staat ook! Ik kon t nergens echt duidelijk terugvinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven