Gezondheid alle pijlers

Probiotica

10-12-2014 10:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje last van een onzuivere huid. Ondanks de behandelingen bij een huidtherapeute, goede huidverzorging en bewust eten zoals het mijden van voeding met een hoog glycemische waarde blijft het kwakkelen. Ik ben er van overtuigd dat het te maken heeft met de spijsvertering. Nu heb ik gehoord en gelezen dat het gebruik van probiotica een positief effect kan hebben voor een onzuivere huid.

Mijn vraag is wie hier ervaring mee heeft?

Groet Emmeline
Veel mensen hebben last van een onzuivere huid, door meerdere oorzaken. Het is niet altijd 'gewoon acné', maar kan ook komen door bijvoorbeeld rosacea of periorale dermatitis. Je hebt je huid niet beschreven, dus kunnen wij je ook slecht helpen. Ik zou je dus adviseren om naar de huisarts te gaan. Die kijkt wat het is, kan behandelen, advies geven en indien nodig doorverwijzen naar een dermatoloog.

Er zijn vast mensen met hele goede ervaringen met probiotica, maar ik denk dat je hiermee sneller geholpen bent.
Wat smeer je er allemaal op en hoe 'behandel' je t verder?
Been there, done that, got the T-shirt.
Heb het hele traject al gehad inclusief dermatoloog maar ze kunnen niets vinden. Ik heb ook al 2 x antibiotica gehad. Wil liever niet aan de roaccutane. Volgens mij heb ik last van acne rosacea allen de rode adertjes heb ik weer niet. Ben ook al bij verschillende huidtherapeutes geweest maar geen een die het echt weet.
Lekker hoor, probiotica, dat zijn poepbacterieën.
Wat vervelend voor je emmeline. Lijkt me een goed idee om te vertellen wat je tot nu toe allemaal gedaan hebt en wat je huidige routine is, dan kunnen mensen met dezelfde ervaringen je beter adviseren. Er zijn hier ook topics over roaccutane, mocht je toch nieuwsgierig zijn naar ervaringen.

Wat voor impact heeft het op je?
quote:Apatura schreef op 10 december 2014 @ 10:35:

Wat smeer je er allemaal op en hoe 'behandel' je t verder?

Ik heb gemerkt dat na de antibiotica de huid weer onrustig wordt door voedsel. Ik eet al een tijd geen broodproducten, zuivel, witte pasta en suiker meer. Ook houd ik rekening met producten die veel histamine bevatten.

Mijn gezichtsverzorgings van een dag

Ochtend, reinigen met facewashgel van de huidtherapeute. Zit salicyl zuur in

Daarna een hydraterende serum voor de vochtarme huid

Dan een vitamine C complex en daarover een dagverse

Avond, reinigen met een face wash voor de extra gevoelige rode huid.

Wederom de hudraterende serum

Retinol serum

Vitamine C serum

Nachtcrème voor acne huid
quote:Cateautje schreef op 10 december 2014 @ 10:39:

Lekker hoor, probiotica, dat zijn poepbacterieën. Oh echt? Klinkt niet lekker. Zijn toch levende micro organismen?
Ja.

Je zou het kunnen proberen door elke dag een paar aspirientjes te slikken, geen paracetamol, maar echte aspirine, dat is ook acetylsalicylzuur en dan werkt het van binnenuit, want smeerseltjes werken maar mondjesmaat.
quote:Cateautje schreef op 10 december 2014 @ 10:51:

Ja.

Je zou het kunnen proberen door elke dag een paar aspirientjes te slikken, geen paracetamol, maar echte aspirine, dat is ook acetylsalicylzuur en dan werkt het van binnenuit, want smeerseltjes werken maar mondjesmaat.Dit heb ik nog nergens gelezen deze tip. Maar is dat niet slecht elke dag een paar aspirines slikken?
Als je in de ochtend een aspirientje neemt en in de avond eentje, dan kan dat geen kwaad.

Aspirine is een derivaat van de wilgenboom en zuivert je bloed en daardoor je huid, vandaar dat jou dermatoloog je iets heeft gegeven met salicylzuur, maar aspirine levert haar niets op, dus geeft ze je die tip niet.
En je huid veel minder belasten met smeersels en 'reinigings'producten.

Een reiniging met salicylzuur sochtends en tegen een rode huid savonds kan ik niet rijmen.

Van wat jij er op smeert krijg ik al spontaan jeuk en rode vlekken.
quote:Apatura schreef op 10 december 2014 @ 11:07:

En je huid veel minder belasten met smeersels en 'reinigings'producten.

Een reiniging met salicylzuur sochtends en tegen een rode huid savonds kan ik niet rijmen.

Van wat jij er op smeert krijg ik al spontaan jeuk en rode vlekken.Dit is wat de huidtherapeute adviseert.
Heb net gelezen dat je ook een aspirine masker kunt maken. Ga dat zeker snel proberen. Iemand toevallig ook al eens gedaan?
Lijkt me geen goed plan! Laat je huid verder met rust en neem die aspirine gewoon in. Van binnenuit werkt het veel beter en sneller.
quote:Cateautje schreef op 10 december 2014 @ 11:34:

Lijkt me geen goed plan! Laat je huid verder met rust en neem die aspirine gewoon in. Van binnenuit werkt het veel beter en sneller.Heb je zelf ervaring ermee?
Wat voor huidtherapeute? Medisch geschoold? Verlengde van de dermatoloog?

Heb je het ooit geprobeerd?
quote:Apatura schreef op 10 december 2014 @ 12:09:

Wat voor huidtherapeute? Medisch geschoold? Verlengde van de dermatoloog?

Heb je het ooit geprobeerd?2 huidtherapeutes bij bekende klinieken en 2 die verbonden zijn aan schoonheidssalon. De laatste 2 werken ook samen met een dermatoloog dus ik neem aan dat ze niet zomaar wat zeggen en doen.
lijkt me na 2 antibioticakuren slimmer om probiotica te slikken dan maar te gaan klooien met aspirine, is nog slecht voor je maag ook die aspirine en helemaal niet bewezen. probiotica kunnen nooit kwaad! en antibiotica maken ook de 'goeie bacterien' in je lichaam dood. dus zou het zeker een kans geven!
Emmeline, stop eens met al jouw smeersels en ga Kokosolie gebruiken (de onbewerkte dus met natuurlijke kokosgeur)..... Ook hiervan een eetlepel per dag innemen👍....

Kan weleens heel goed uitpakken bij je😀.
quote:rawfoodje schreef op 10 december 2014 @ 18:39:

Emmeline, stop eens met al jouw smeersels en ga Kokosolie gebruiken (de onbewerkte dus met natuurlijke kokosgeur)..... Ook hiervan een eetlepel per dag innemen👍....

Kan weleens heel goed uitpakken bij je😀.Maar dat is toch heel vet om op je gezicht te smeren. Bedoel je dat ik het ook moet gaan gebruiken met koken? Gebruik nu altijd een goede olijfolie.
Emmeline, precies...... Het is juist -het goede- vet wat een onzuivere huid nodig heeft..... Kokosolie is ontzettend ontsmettend, bacteriewerend en zo heilzaam, Google maar eens👍!

Ik bedoel hiernaast dat je hier een eetlepel per dag van moet innemen, zo in je mond EN ermee gaan bakken/braden.

Olijfolie mag alleen in koude gerechten worden gebruikt, wordt toxisch bij verhitting😣!
quote:rawfoodje schreef op 10 december 2014 @ 20:11:

Emmeline, precies...... Het is juist -het goede- vet wat een onzuivere huid nodig heeft..... Kokosolie is ontzettend ontsmettend, bacteriewerend en zo heilzaam, Google maar eens👍!

Ik bedoel hiernaast dat je hier een eetlepel per dag van moet innemen, zo in je mond EN ermee gaan bakken/braden.

Olijfolie mag alleen in koude gerechten worden gebruikt, wordt toxisch bij verhitting😣!Ja, ik las het van olijfolie. Dus alleen in salades. Ik ga morgen gelijk kokosolie halen. Dank voor de tip!!
Fijn Emmeline😀! Bij de natuurwinkels kan je de onbewerkte, liefst biologische, kokosolie vinden maar ook bij Jumbo hebben ze tegenwoordig RAW Organic kokosolie voor maar 6¤😁.

Koop dit altijd in een glazen pot , niet in plastic emmertje.

Het ziet eruit als "wittig frituurvet"😉 maar smelt gelijk bij gebruik.

Succes!

Laat je iets terug horen?
Enne..... De kokosolie van het merk Amanprana of van Royal Green is THE best😁 maar wel prijziger.... Maar zeker niet te vergelijken met de kosten die jij nu maakt voor je gezichtsverzorging😉...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven