Gezondheid alle pijlers

Psoriasis hoofdhuid: wat gebruiken tijdens zwangerschap?

06-05-2010 10:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een aantal weken zwanger en weet dat ik m'n huidige middeltjes tegen psoriasis niet mag gebruiken.

Voor de kleine plekjes op m'n lichaam is dat niet zo erg, daar heb ik eigenlijk geen last van en zijn nauwelijks zichtbaar.

Wel heb ik last van de psoriasis op m'n hoofdhuid, veel last van jeuk en schilfers.

Nu heb ik al met m'n huisarts en apotheek overlegd en krijg nu wel een zalfje, maar dat mag ik niet gebruiken op open plekken (lastig te zien voor mezelf op m'n hoofd )en ook niet dagelijks.....

Heeft iemand een tip voor een goede lotion of shampoo tegen psoriasis die ik wel tijdens de zwangerschap mag gebruiken?
Heb je geen dermatoloog die je dat kunt vragen? Er is maar weinig wat je mag, volgens mij. Ik heb last van schilfers en gebruikte teershampoo, maar daar stond in de bijsluiter dat dat ook niet mocht met zwangerschap.

Lastig voor je!
Ik heb geen psoriasis, maar ik had tijdens en vooral na mijn zwangerschap enorme jeuk op mijn hoofdhuid en schilfering. Ik gebruikte Dercos shampoo (verkrijgbaar bij de apotheek, maar niet alle, is een merk/onderdeel van Vichy) en dat hielp heel goed.
Bij mijn man werkt de Sanex Behandelshampoo aardig, hij heeft ook psoriasis.
Ik heb ook psoriasis op de hoofdhuid en probeer zwanger te worden. Ik gebruikte Denorex wat best aardig hielp, maar dat mag je dus al niet meer gebruiken in aanloop naar een zwangerschap toe. Ik heb van de huisarts ter vervanging Locoid vloeistof gekregen, maar dat doet dus helemaal niks bij mij... Ondertussen weet ik het ook niet meer, heb voor m'n gevoel alles al geprobeerd en de schilfers en jeuk worden erger en erger...

Een troost (en misschien voor jou ook wel); bij mijn oma, die ook psoriasis had, verdwenen de symptomen helemaal tijdens haar zwangerschappen, vanwege de veranderde hormoonhuishouding waarschijnlijk.
@soep: ja tuurlijk kan ik de dermatoloog bellen, maar aangezien de apotheek al bijna niets heeft, wilde ik het eerst hier eens vragen. Gebruikerservaringen zijn toch vaak de beste!

@luna1: bij die Sanex shampoo staat dat het voor anti-roos is, maar werkt dus ook bij psoriasis?

@nuquixx: Zal ook eens naar die Decos shampoo kijken.

Zou fijn zijn als de symptomen idd verdwijnen! Moet wel zeggen dat de andere plekjes die ik heb op m'n ellebogen heel erg rustig zijn sinds een paar weken....

Is het bij jou oma daarna wel teruggekomen of is het weggebleven?
Voor mijn man wel. Niet dat de plekjes helemaal verdwijnen, maar de jeuk en schilfers worden wel minder.
Ik gebruik deze van Lush: http://www.lush.nl/soak-and-float-bar-55g.2453.html

i.c.m. http://www.lush.nl/snake-oil-for-scalps-55g.2488.html

Lijkt me dat dat ook tijdens je zwangerschap mag.
Eucerin shampo met Urea helpt ook.

Maar bij mij werd m'n haar dan weer niet schoon.
quote:makeupyourmind schreef op 06 mei 2010 @ 11:36:

@soep: ja tuurlijk kan ik de dermatoloog bellen, maar aangezien de apotheek al bijna niets heeft, wilde ik het eerst hier eens vragen. Gebruikerservaringen zijn toch vaak de beste!

Je hebt gelijk, hoor! Ik had ook Denorex, kan me al verheugen op na de bevalling, als de schilfers zo doorzetten. Ik heb geen psoriasis, dat hebben ze wel een tijd gedacht, maar de schilfers zijn er genoeg, helaas. Heb je een goede drogist in de buurt? De echte drogisten weten vaak ook nog wel dingetjes. Ik kreeg ooit nog de tip om te kijken naar goedkope of huismerkshampoos, daar schijnt weinig troep in te zitten.

Goeie zwangerschap gewenst!
Hoezee, tijdens mijn zwangerschap verdwenen mijn plekken en nu, een jaar later, zijn ze niet of nauwelijks teruggekomen!!!!!

Even afwachten wat je huid doet, en anders even overleggen met de huisarts / dermatoloog!...

Veel plezier met je zwangerschap!

Monique
Ik heb ook last van psoriasis op de hoofdhuid. Veel middeltjes helpen bij mij niet die ik ooit via de HA gekregen heb. Bleef er last van houden en had alleen een vettige kop haar van dat spul. Nou ben ik sinds een paar maanden gewone dode zee zout shampoo van De Tuinen aan het gebruiken. Ik merkte al snel dat mijn hoofdhuid een stuk rustiger was. Ik spoel die wel niet direct uit maar laat ff intrekken.

Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik er sinds een aantal weken weer wat meer last van heb. Ik hoop dat het komt omdat ik ook vaker cremespoeling aan het gebruiken ben en daardoor de shampoo niet zo lang laat intrekken.

Misschien die van Lush eens gaan proberen. want vervelend is het wel!!
Heb nu van de huisarts Locoid gekregen, gisteren voor het eerst gebruikt en heb wel het idee dat het rustiger is geworden.

Maar ik mag het dus niet iedere dag gebruiken, dus daar hou ik me maar aan.

@Soep:dat van die goedkope shampoos is ook nog een idee, zal eens gaan vergelijken in de winkel wat er allemaal in zit.

@mjdh: wauw, dat klinkt helemaal goed zeg! Hoop dat het bij mij ook zo gaat

@nurselovely: dode zeezout shampoo zou ook een goede optie zijn! Ik weet dat als ik aan de middelandse zee ben het altijd is een stuk beter is!

Ga ik ook eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven