Gezondheid alle pijlers

Rare moedervlek

26-12-2013 10:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan de binnenkant van m'n ringvinger een moedervlek die is gegroeid en zitten kleine zwarte puntjes in en 1 zwarte (splinter lijkt het)

Je voelt ook een verhoging

Ben al naar huisarts geweest dinsdag en hij stuurt foto's door naar dermatoloog. Hoor het binnen een week.

Nu loop ik mijzelf weer gek te maken en te googlen al 2u lang!

Ik spuit ook humira, schijnt dat je daar ook kanker van kan krijgen.

Pffffff.
Het enige wat je kunt doen is niet meer googlen en afwachten. En ook al zou het iets ergs zijn, dan ga je vanaf daar weer verder.

Sterkte met wachten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kappen met googelen!
Been there, done that, got the T-shirt.
Sterkte!!
Stoppen met Googlen.

Google kan heel handig zijn, maar als je bang bent moet je het niet gebruiken.

Als je 2 willekeurige griepsymptomen Googlet, ga je volgens Google haast binnen 24 uur dood. Op gruwelijke wijze.

Ik heb ook moedervlekken met donkere puntjes erin, moedervlekken op rare plekken en nieuwe moedervlekken. Geen van allen zijn echter fout aan het gaan. Kwestie van laten checken bij twijfel.

Als jouw huisarts echt bezorgd was geweest had hij geen foto gestuurd, maar gezorgd dat je zelf een afspraak kreeg..
Ja dat is waar. Dan had zij het zelf kunnen zien.

Ach ja. afwachten maar.
De huisarts stuurt foto's op?

Wat vreemd dat je niet even zelf lans moet.

Maar inderdaad, gewoon afwachten dan maar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Afwachten, er zit niks anders op. En googlen heeft geen zin: dat heeft alleen invloed op je denken, niet op de uitslag van de foto's.
quote:Summerdance schreef op 26 december 2013 @ 11:01:

De huisarts stuurt foto's op?

Wat vreemd dat je niet even zelf lans moet.

Maar inderdaad, gewoon afwachten dan maarNee hoor, dat is heel normaal in de dermatologie. En als de dermatoloog vanaf de foto kan zien dat het dit of dat is dan scheelt het TO weer een tripje ziekenhuis.
quote:Elmira schreef op 26 december 2013 @ 11:12:

[...]

Nee hoor, dat is heel normaal in de dermatologie. En als de dermatoloog vanaf de foto kan zien dat het dit of dat is dan scheelt het TO weer een tripje ziekenhuis.

Echt?

Ik wilde bij mijn moedervlek op mijn rug gewoon langs

Gelukkig kon dat ook.

Ik krijg bij een foto opsturen toch een beetje "oh die foto's kijk ik zo wel even in mijn koffie pauze idee"

Ouderwets misschien maar ik heb toch graag een arts fysiek aan mijn lijf
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Huidmonitor app downloaden. En afwachten wat de dermatoloog van je moedervlek vindt. Ik zou bij aandurvende zorgen wel ook zelf een keer naar het ziekenhuis, als dat je meer geruststelt dan een fotocontrole.

Succes met afwachten!
Btw, die foto is met een dermascoop gemaakt. Helemaal vergroot.

http://nl.tinypic.com/r/zv7yhc/5

Beetje bovenin zit een bobbeltje.
Freckels88, ik heb de foto gezien en ik ben GEEN dermatoloog, maar het vlekje ziet er erg rustig uit, mooie kleur en geen rode kringen of vlekken er omheen.

Stop met google, blijf rustig en concentreer je ergens anders op.

Ik weet dat de spanning ondraaglijk kan zijn, maar probeer rustig te blijven.

Succes!!!
Ik ben ook geen dermatoloog, maar als dat kanker is, moet ik ook maar eens langs de huisarts, want ik heb precies zoiets en dat zit er al jaren (waarmee het per definitie geen melanoom kan zijn).

Maar inderdaad, het ziet er rustig uit, mooi afgegrensd, niet grillig, etc...

Ik kan me je zorgen wel voorstellen, ik ben precies zo
Occam's razor
Debora, dat je een moedervlek al jaren hebt, wil toch niet zeggen dat het geen melanoom kan zijn/worden? In het geval van TO is de moedervlek gegroeid en dan is het verstandig ernaar te laten kijken.
Ga in therapie!
@Dubiootje: je hebt helemaal gelijk, en zo bedoelde ik het niet: ik bedoelde, puur op het uiterlijk vind ik het niet op een melanoom lijken (omdat ik er ook zo één heb, MAAR die groeit niet, dus dat kan geen melanoom zijn. Kan inderdaad wel een melanoom worden.) Moedervlekken die groeien moeten altijd gecheckt worden. Maar als je jong bent, willen moedervlekken nog weleens spontaan groeien of ontstaan, dus dat betekent ook niet alles.

Ik heb dat inderdaad iets te kort door de bocht opgeschreven. En uiteindelijk moet de dermatoloog er iets van zeggen, niet ik. Het kan zijn dat ze 'm sowieso voor de zekerheid weghalen, wil nog niet zeggen dat het iets kwaadaardigs is.

Desondanks kan ik me de stress van TO voorstellen, want ik ben ook zo als t op moedervlekken aankomt.
Occam's razor
Goede moderne en snelle service van de huisarts en dermatoloog!

Als de dermatoloog de mail gezien heeft, kan hij aangeven op welke termijn je bij hem moet komen, als dat überhaupt nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven