Gezondheid alle pijlers

Rare moedervlek

24-06-2021 16:52 87 berichten
Even een vraag. Mijn kind heeft meerdere van dit soort moedervlekken.
Weet iemand wat dit is en hoe het heet? De huisarts kwam niet verder als, moedervlek onschuldig en klaar.
Ik weet zelf niet hoe ik fotos kan uploaden, maar het ziet eruit als op de foto.
anoniem_404999 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 08:35
25.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom geloof je de huisarts niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
24-06-2021 16:53
Waarom geloof je de huisarts niet?
Die geloof ik wel. Maar ik wil weten of het een naam heeft :$
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
24-06-2021 16:54
Die geloof ik wel. Maar ik wil weten of het een naam heeft :$
Moedervlek dus :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn kind is net bij de dermatoloog geweest voor een soortgelijke moedervlek. Ook in het haar, en ook met zo´n rand.
De conclusie was: geen probleem, het is een moedervlek.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
24-06-2021 16:56
Moedervlek dus :proud:
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
24-06-2021 16:56
Moedervlek dus :proud:
de Latijnse naam is Moederus Vlekkus
Helpt dat, TO?
Rosalind schreef:
24-06-2021 17:01
Mijn kind is net bij de dermatoloog geweest voor een soortgelijke moedervlek. Ook in het haar, en ook met zo´n rand.
De conclusie was: geen probleem, het is een moedervlek.
Oké ja ik vind het dus zo raar, want de rand is wat grillig en dan is het erin weer wat rozig.
Maar ja hij is 6 ( bijna 7) dus ik kan mij niet voorstellen dat het ook iets ernstigs is.
lilalinda schreef:
24-06-2021 17:05
de Latijnse naam is Moederus Vlekkus
Helpt dat, TO?
Niet echt
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
24-06-2021 17:07
Oké ja ik vind het dus zo raar, want de rand is wat grillig en dan is het erin weer wat rozig.
Maar ja hij is 6 ( bijna 7) dus ik kan mij niet voorstellen dat het ook iets ernstigs is.
Heb je die zorg ook uitgesproken naar de huisarts?
lilalinda schreef:
24-06-2021 17:07
Heb je die zorg ook uitgesproken naar de huisarts?
Nee :|
Arena89 schreef:
24-06-2021 17:07
Oké ja ik vind het dus zo raar, want de rand is wat grillig en dan is het erin weer wat rozig.
Maar ja hij is 6 ( bijna 7) dus ik kan mij niet voorstellen dat het ook iets ernstigs is.
Ik vond het ook wat raar, maar de dermatoloog dus niet :)

Maar jouw kind is niet mijn kind natuurlijk. Toch zou ik op het oordeel van de arts afgaan.
Rosalind schreef:
24-06-2021 17:12
Ik vond het ook wat raar, maar de dermatoloog dus niet :)

Maar jouw kind is niet mijn kind natuurlijk. Toch zou ik op het oordeel van de arts afgaan.
Had de dermatoloog een verklaring voor de moedervlek?

Hier heeft hij dus 4 van die moedervlekken op zijn hoofd. Ze worden ook niet groter oid en ze zitten er ook al 2 jaar.
Arena89 schreef:
24-06-2021 17:14
Had de dermatoloog een verklaring voor de moedervlek?

Hier heeft hij dus 4 van die moedervlekken op zijn hoofd. Ze worden ook niet groter oid en ze zitten er ook al 2 jaar.
Nee (ook niet naar gevraagd), behalve dat die dingen nu eenmaal voorkomen bij blanke mensen.
lilalinda schreef:
24-06-2021 17:05
de Latijnse naam is Moederus Vlekkus
Helpt dat, TO?
:rofl:

Naevus.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze niet van vorm veranderen of groter worden is er niks aan de hand. Er zijn heel veel soorten rare moedervlekken die gewoon blije eien zijn.
Rosalind schreef:
24-06-2021 17:16
Nee (ook niet naar gevraagd), behalve dat die dingen nu eenmaal voorkomen bij blanke mensen.
Oké, ja hij is wel heel blank. Hij geeft nog net geen licht in het donker ;-D

Ik twijfel of ik morgen bel of hij mij voor mijn gemoedsrust naar de dermatoloog wil doorsturen.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
24-06-2021 17:20
Oké, ja hij is wel heel blank. Hij geeft nog net geen licht in het donker ;-D

Ik twijfel of ik morgen bel of hij mij voor mijn gemoedsrust naar de dermatoloog wil doorsturen.
je vertrouwt je huisarts dus niet
lilalinda schreef:
24-06-2021 17:27
je vertrouwt je huisarts dus niet
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik hem er naar uitzien en ben ik bang dat het toch niet goed is.
Vooral omdat de randen grillig zijn en er is een kleurverschil.
Ugli schreef:
24-06-2021 17:19
Zolang ze niet van vorm veranderen of groter worden is er niks aan de hand. Er zijn heel veel soorten rare moedervlekken die gewoon blije eien zijn.
Oké nee hij veranderd niet. Al twee jaar hetzelfde. Dus dat is positief?
Ik ben bang dat het straks dus wel iets ergs is en dat ik gewoon assertiever had moeten zijn oid.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
24-06-2021 17:31
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik hem er naar uitzien en ben ik bang dat het toch niet goed is.
dus, je vertrouwt zijn oordeel niet
als dat echt zo is, zou ik direct een andere huisarts zoeken, want dat zijn nou net mensen waar je 100% op moet kunnen vertrouwen
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
24-06-2021 17:33
Oké nee hij veranderd niet. Al twee jaar hetzelfde. Dus dat is positief?
Ik ben bang dat het straks dus wel iets ergs is en dat ik gewoon assertiever had moeten zijn oid.
Ik zou de arts geloven. Daarnaast als ze er al twee jaar zitten, niet veranderen en je er nu pas mee naar de huisarts wat maakt dat je je nu ineens zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
24-06-2021 17:31
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik hem er naar uitzienen ben ik bang dat het toch niet goed is.
Niet aardig he, zo over je huisarts praten.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
24-06-2021 17:39
Niet aardig he, zo over je huisarts praten.
:rofl: nee ik zal mij in het vervolg inhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven