Gezondheid alle pijlers

Roaccutane

21-04-2013 15:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is toevallig iemand bekend met het medicijn roaccutane? Dit wordt voorgeschreven bij behandeling van acne. Ik heb er op dit moment weer zoveel last van. Vorig jaar was ik ook onder behandeling van een dermatoloog en toen kreeg ik een antibiotica en wilde hij nog geen Roaccutane voor schrijven.
Zelf geen ervaringen ermee, maar mijn vader (60+) wel. Hij heeft heel erge acne (nu nog) met erg grote ontstekingen waarbij echt niks meer helpt (alle antibiotica geprobeert). Roaccutane is een echt paardenmiddel met grote bijwerkingen. Als vrouw mag je tijdens de roaccutane periode niet zwanger worden enz enz.

Zelf zou ik het niet zo heel snel slikken, moet ik zeggen. Het is echt heel heftig spul. Ik begrijp dus wel dat dermatologen erg terughoudend hiermee zijn. Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe erg jouw acne is...
Heb je Inderm al eens geprobeerd? Heel erg stinkspul, maar werkt bij mij (hormonale acne) wel. S'morgens opdoen met een watje en s'avonds weer een keer met een watje. Zit ook een antibioticum in. Je hebt de Inderm (dure versie), maar mijn dokter schrijft hem voor zodat ze het bij de apotheek nog moeten maken en dat kost me dan 0.32 cent. Misschien een idee?
Ik heb dit middel gebruikt een jaar of 3 geleden.

Het viel mij mee qua bijwerkingen maar dat verschilt heel erg per persoon.

Ik ben nu, na 3 jaar, zeer tevreden. Heb alleen zo af en toe een enkel puistje.

Wel was ik toen en ben ik nu nog steeds huiverig over het effect van het middel op je lichaam omdat het gewoon best wel serieuze invloed heeft op bijvoorbeeld je lever en dan heb ik het over de vraag of het ook op de lange termijn enige uitwerking heeft. Ik merk er nu in ieder geval niks van maar ben daar nog steeds wel bang voor.
Roaccutane is een verschrikkelijk middel als je er slecht tegen kan. Je ogen en mond drogen zo verschrikkelijk uit e.d. dat het het vaak niet waar is. Als je een milder product zoekt, ik heb veel baat gehad bij de acneversie van herbella. Die hebben ook proefpakketjes zodat je voor een paar euro kan proberen. Ik heb ze even opgezocht http://www.herbella.nl/a- ... a-steambags-acne-4-stuks/ . Sterkte want acne is echt een aanslag op je dagelijks leven.
Roacutane is een middel wat goed helpt bij de meeste mensen.

Paardenmiddel met heftige bijwerkingen vind ik wat overdreven.

Het kan de leverwaarden wat doen verhogen maar dat gebeurt maar bij een heel klein aantal mensen.

Droge lippen zijn goed te bestrijden met vaseline/paraffine...blijven smeren.

Bij ons op de derma zijn eigenlijk alle patiënten die het gebruiken heel blij en tevreden met het medicijn.

Wel belangrijk om te weten, als je een neiging hebt tot depressie, beter niet nemen.

En inderdaad dubbele anticonceptie!
Ik heb het gebruikt en de bijwerkingen vielen me heel erg mee, ja droge neus, lippen, huid maar daar viel goed tegenop te smeren.

Nu heel af en toe nog een enkel pukkeltje als ik ongesteld moet worden.

Ik heb een neiging tot depressie (gebruik ook AD) maar ook ondanks dat ging het prima.

Wel elke maand bloedcontrole en zwangerschapstest en goede anticonceptie.

Het geeft me zóveel rust dat ik nu niet meer elke dag bezig ben met die ontstekingen, de pijn, de make-up, de schaamte!

Ik zou het zo wéér doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven