Gezondheid alle pijlers

rode vlekjes/soort pukkeltjes op bovenarm...wat is het?

01-07-2008 09:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik lees hier weleens mee op het forum maar heb nu toch ook zelf een vraag waarvan ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft..... Ik heb sinds een paar jaar (vroeger nooit!) rare rode vlekken en een soort pukkeltjes op mn bovenarmen (vooral op de achterkant). Weet iemand wat dit is? En vooral.... hoe kom je er vanaf? Scrubben, in de zon, smeren etc heb ik allemaal al geprobeerd, maar zonder resultaat. En ik vind het zo lelijk in de zomer met blote armen! Ik hoop dat iemand hier een goede tip voor me heeft!
heb je dat alleen in het voorjaar/zomer? dan kunnen het hittebultjes zijn.
en het kan ook komen doordat je in de winter dingen met strakke mouwen of van synthetisch materiaal draagt.
Mmm, nee, heb het altijd. En niet alleen als het warm is. En ik draag altijd alleen maar katoen, en ook geen strakke dingen....
Hoi!

Ik weet niet precies wat het is. Maar ik heb het ook gehad, en best erg! Wat hielp:

Elke dag licht scrubben & insmeren met een bodylotion die niet te vet is. (ivm talgkliertjes, op advies van mijn huisarts toendertijd).

Ik was er echt zo van af!

En zelf zat ik er nog wel eens aan te pulken, dat is echt een big no no.
Ik heb het ook. Soort jeugdpuistjes maar ook talgbultjes tussen elleboog en schouder, aan de zijkant en achterkant. Zou het de leeftijd zijn? Hormonen. Ik ben trouwens man, en 36.
scrub baby scrub
Misschien een allergische reactie? En dan is scrubben en allerlei zalfjes juist funest...

Jeukt het ook? of dat niet?

Je zou er even mee naar de dokter kunnen gaan? Om erachter te komen waar je allergisch op reageert, mocht het een allergie zijn, is mega lastig, maar vaak helpt een zalfje of eventueel tabletjes al enorm...
Er was een tijd terug een soortgelijk topic, misschien zijn het dezelfde bultjes en vind je wat tips waar je wat mee kan .

pukkeltjes op bovenarmen
Ik heb hier ook enkele jaren last van gehad. Het begon na de geboorte van mijn oudste, vier jaar geleden. Bij mij hielp insmeren niet echt. Zon en scrub ook niet. Laatst merkte ik dat het opeens weg was.
Hoi,

Ook ik heb rode pukkeltjes, maar dan bijna overal, en ze jeuken vreselijk, ben ermee naar de huisarts geweest die dacht ook iets van buiten, maar toen ik naar de apotheek ging om daar mijn zalfje op te halen zei het meisje dat is van de processierups, zei had precies dezelfde klacht, ik heb nu bij de reformwinkel een ander smeerseltje gekocht dit helpt werkelijk fantastisch, en het heet Calendeel, helpt ook bij verbranding doordat je te lang in de zon hebt gezeten en tegen insectenbeten, probeer maar is.
Ik heb ook van die bultjes, maar het zijn geen pukkeltjes, meer een soort vlekjes eigenlijk, alsof je kippenvel hebt, maar dan een beetje rood (snapt iemand dit nog..?). het jeukt niet en in de zomer wordt het altijd wel iets minder. Ik heb het van mn moeder 'gekregen', bij haar helpt het heel goed als ze veel water drinkt, dan gaat het zo goed als weg.
Wat jij bedoelt heet keratosis pilaris en is niet helemaal te verhelpen maar wel te verminderen.

Schrubben (ik gebruik hiervoor een buffybar van de bodyshop maar waarschijnlijk is iedere andere bodyscrub okee of zo'n handschoen idd) en daarna een creme aanbrengen met ureum erin (dit laatste is belangerijk omdat dat de "hoornbultjes" oplost, een voorbeeld is de bodylotion van La Roche Posay, vraag bij je apotheek) Hiermee zou je het echt een stuk minder erg moeten kunnen maken.

succes!
Hee, dat heb ik ook! Het hele jaar door, soms jeukt het, soms zijn ze wat roder en soms ook weer niet (jaja). Ik dacht ook eerst aan hittebultjes, maar heb het in de zomer net zo goed. Wat voor kleding ik draag maakt ook niet uit. Ik scrub al járen, maar dat helpt ook niks. Kortom, ik sluit me volledig bij je aan! ;)

Oh, na nadere inspectie blijkt dat ze zich op dit moment heel erg rustig houden. Je voelt ze wel iets, maar ziet ze (bijna) niet.
anoniem_57706 wijzigde dit bericht op 11-07-2008 15:28
Reden: Toevoeging na inspectie
% gewijzigd
Het kan ook Capillaritis zijn! Een vriendinnetje van mij heeft dat ook. Het is een ontsteking aan de uiteinden van je haarvaatjes die vlak onder je huid oppervlak liggen.

De plaatjes via google zien er allemaal heel erg uit maar de meest voorkomende vorm zijn gewoon kleine rode bultjes/vlekjes/pukkeltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven